دو مطلب

ثبت نام کلاسهای «یادگیری از رضا پهلوی» به مدیریت اکبر گنجی !

علیرضا رضایی
 
 

از آنجا که اکبر مربوطه فرموده “نیروهای اپوزوسیون از رضا پهلوی یاد بگیرند” و ادامه داده “خوب است که رضا پهلوی یک کلاس برای آقایان بگذارد” و همچنین بدرستی پیش‌بینی کرده که “اگر در ایران انقلاب نشده بود الآن رضا پهلوی پادشاه بود” لذا نهضت رضا پهلوی آموزی از آغاز ثبت نام اپوزوسیون جهت یادگیری از رضای مربوطه خبر داد و سر فصلهای درسی مرتبط را به این شرح اعلام کرد :

۱٫خاصیت‌زدائی سیاسی و اتصال کلیه‌ی سوابق مبارزاتی به بابام و بابا بزرگم .

۲٫هوادار پروری متد شعبون بی‌مخ جوری که تا یکی گفت رضا فوری یک کاری باهاش بکنند که بگوید یا امام رضا .

۳٫راهکارهای نداشتن حتی یک روزنامه ، سایت ، رادیو ، تلویزیون ، آقا جهنم و ضرر ، حتی یک بلندگو بوقی طی سی و سه سال فعالیت مبارزاتی شدید .

۴٫اصول و مبانی دلبری از طریق مخالفت با هر جریانی که خود آدم در رأس آن قرار دارد . (مثلاً همانطور که خود ایشان فداکارانه با پادشاهی مخالف است اصلاح طلبها هم باید با اصلاحات بشدت مخالف باشند .)

۵٫طرز تهیه‌ی فراخوان و جمع آوری لبیک برای همان فراخوان از طریق تولید انبوه وبلاگ . (اصلاح طلبها این واحد را قبلاً بخوبی پاس کرده‌اند)

۶٫آمادگی شرکت در امتحان عضویت بالاترین در راستای ایجاد یک حساب کاربری با یک یا تمامی قسمتهای عبارات “وطن” ، “سرباز” و امثالهم بعنوان بزرگترین دستاورد مبارزاتی سی و سه سال گذشته و اعلام اینکه این حساب متعلق به من است .

۷٫روشهای ساخت وبلاگ و ارسال لینک به بالاترین و همزمان حذف کامنتدونی جهت بسط و گسترش آزادی‌خواهی و شنیدن صدای ملت و دریافت نظرات مختلف عینهو بابام .

۸٫راههای کشف موارد محیر العقول مانند “اتحاد” و “آزادی” و جمله سازی با آن مانند “ما باید متحد بشویم” ، “ایران باید آزاد بشود” و سایر کشفیاتی که قبلاً به ذهن هیچکس نرسیده یا اگر رسیده گه خورده ، اول ما گفتیم .

۹٫نحوه‌ی نشستن سر جای خودمان و انتظار اینکه حالا ما راه حل را کشف کرده‌ایم ، بقیه بی‌زحمت خدمت برسند با ما متحد بشوند . اهه ! همه‌ی کارها را که ما تنهائی نباید انجام بدهیم . کشف از ما ، اتحاد از شما .

۱۰٫افزایش وزن سیاسی و جدی گرفتن شدن در عرصه‌ی بین الملل جوری که مثلاً اگر از کلینتون بپرسند شما برای کمک به جنبش سبز چرا از رضا پهلوی سوال نکردید بگوید رضا چی چی ؟ آهاااا ! این ؟!

شرایط عمومی :

۱٫واجدین شرایط باید حتماً طی مدت سی سال گم بوده باشند ولی بعد از انتخابات ۸۸ بطرز شدیدی مبتلا به وطن درد گردیده باشند .
۲٫همان واجدین شرایط باید هیچکس در داخل کشور آنها را نشناسد ولی همه در خارج کشور خوب بشناسندشان .
۳٫تلویزیونهای طرفدار واجدین شرایط باید صرفاً در موارد رفع کمبود کرکر خنده دیده بشوند .
۴٫واجدین مورد اشاره باید مطمئن باشند که اکبر گنجی اصلاً احتیاج به دکتر ندارد .
۵٫هرکی فکر میکند اکبر گنجی دکتر برود خوب می‌شود خودش و جد و آبادش خجسته می‌زند .
در پایان کلاسهای “یادگیری از رضا پهلوی” علاقمندان با مدرک رسمی تبدیل به کاریکاتور اپوزوسیون می‌شوند !
 
http://alirezarezaee1.blogspot.com/2011/11/1059.html
 
***********************
 
آگهی استخدام
با توجه به توضیحات بالا :
بنیاد ” عت ” به علت تورم در بازار شاه فروشی ، به یک شاه ساده، برای انجام امور پیچیده شاه بازی ، جهت استخدام نیازمند است .
شرایط و مدارک لازم جهت استخدام :
 
این ….
اون…..
آن….
یه عکس ساده….
تلویحا داشتن تخصص در دست بزن شاهانه….
داشتن تخصص درامور چینی بند زنی و اتحاد و اینا….مثل بند زدن به موسوی و کروبی….از سپاه به ولایت ….اتحاد ولایت به گنجی….از گنجی به سکولارسبز وازهمه به شاه استخدامی ما……
ترجیحا گرفتن برگه سوء پشینه ازCIA….
داشتن جربزه سیاسی ، الزامی نیست …..
سابقه ومدرک قالپاق دزدی الزامی نیست ولی مفید است….
آزمایش نداشتن اعتیاد به انواع تاج خاک گرفته….
داشتن اسم ” رضا ” در طول و عرض یا اول و آخر مشخصات الزامی است….
داشتن سرمایه حدود ۴ میلیارد دلار چپو شده ؛ واجب است…..
بقیه موارد…..

واجدین شرایط با مدیریت اونجا تماس بگیرن و مدارک را به دایره اینجا بفرستن….!
 

اسماعیل هوشیار

hoshyaresmaeil@yahoo.com
www.tipf.info  
۲۵ نوامبر
 
 
 


 

 مصر درشوروشعورغوطه میخورد !

hoshyaresmaeil@yahoo.com
www.tipf.info  
از چند روز پیش میدان تحریر مصر شاهد حضورمیلیونی مردم مصراست . حضوری که سعی کردند انعکاس چندانی به آن ندهند . رفتن مبارک پایان کارنبود . و ظهورنظامیان و اسلامیستها هم خواسته و درشان مردم مصر نیست . اعتراض با بیانیه ای از طرف “شواری عالی نیروهای مسلح” شروع شد. بیانیه ای که علنا ارتش را بالای پارلمان قرار میدهد، دستش را برای تدوین قانون اساسی باز میگذارد، بودجه ارتش را از هرگونه نظارت مصون میکند، به سران ارتش مصونیت قضایی میدهد، تعریف خطر امنیتی برای کشور را به قضاوت ارتش میسپارد و نهایتا ارتش را قدرت اجرایی کشور تا اطلاع ثانوی اعلام میکند. از سوی دیگر، تصویب سند «فراتر از قانون اساسی»، که هدفش محدود کردن اکید مجلس تدوین قانون اساسی در آینده بود، با مخالفت هائی روبرو شد. از جمله در میان اخوان المسلمین که آن را ابزاری می دیدند، برای دور نگهداشتن آنان از اعمال واقعی قدرت. در واقع، این متن به ارتش امکان می داد تا هر تصمیم مجلس آینده را رد کرده و حتی آن را منحل کند. در این جا «نمونه ترکیه» را مطرح می کردند و البته نه مدل کنونی، یلکه نمونه سی سال پیش که ارتش « مراقب» اسلامیستها و قدرت غیر نظامی بود … حقی که با اصلاحات ده سال اخیر از ارتش ترکیه گرفته شد.
 
 ازانبوهی تحلیلهای مثبت و منفی که بگذریم ؛ به نظرمن یکی از جامع ترین نظرات را مهرنوش موسوی بیان کرد :

بر سر آزادی و حقوق زن میرود که در مصر یک انقلاب جدید شکل بگیرد. خفه شده بودیم از بس تصاویر زنان برقع پوش را به عنوان نماد “انقلاب عربی” بخورد ما دادند. امروز خبرگزاریهای رسمی دنیا خبر دیگری را مخابره کردند. در میدان تحریر اسلامیها به زنان غیر محجبه حمله کرده، آنها را مورد ضرب و شتم و تعرض جنسی قرار دادند. از جمله علیا …ماجده دختر جوان مصری را در میدان تحریر به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده، دو خبرنگار زن آمریکایی و فرانسوی را نیز وسط خیابان لخت کرده و به آنها تعرض جنسی نمودند. تا اینجای تصویر نشان میدهد که اسلامیها متوجه شده اند فرمول خمینی را نمیشود در مصر پیاده کرد. دولت غربی نمانده که از طریق تبانی با آن اخوان المسلمین به قدرت برسد. دول غربی خودشان از دست ارثیه خمینی گیر کرده اند. قدرت را هم نمیشود اول گرفت و بعد روی صورت زنان تیغ کشید. در مصر باید اسلامیها برای گرفتن قدرت، اول با سکولاریسم دست و پنجه نرم کنند. تجربه انقلاب ایران و کلاهی که سر مردم گذاشتند به مردم منطقه ثابت کرد که یا از روز اول اسلامیها را رسوا و از صحنه بیرون میکنند یا نصیب زن همینی میشود که این چند روزه در قاهره اتفاق افتاده است. به اعتقاد من در انقلاب دوم مردم مصر، جنگ بر سر سکولاریسم یا بربریت اسلامی است. مرکز و محور این جنگ هم حق و حقوق زن است. مردم ایران با وسواس و نگرانی و هشیاری تمام این جدال را دنبال میکنند
 
انقلاب مصردرژانویه ۲۰۱۱ در روز تعطیلی سراسری به مناسبت روز پلیس جرقه خورد . گروه بیشماری از مردم مصر، این روز را روز خشم خواندند و به خیابان ها ریختند. در۲۶ ژانویه دولت مصر برای جلوگیری از گسترش اعتراض های مردمی، شبکه اینترنت را قطع کرد. هزاران کشته و زخمی فقط شعله را سوزنده ترمیکرد .درفوریه مصر ومیدان تحریر به سرعت جهانی شد .درگیری خشونت بار بین مخالفان و هواداران حسنی مبارک، رییس جمهوری، در میدان تحریر در قاهره رخ داد.حسنی مبارک استعفا داد. جشن پیروزی در میدان تحریر برگزار شد. مبارک به کاخ ریاست جمهوری در شرم الشیخ رفت.معترضان با هجوم به مراکز امنیتی، به اسناد اطلاعاتی نیروی های امنیتی در خصوص شهروندان، دست یافتند. چند خودروی پلیس به آتش کشیده شد. کشف مراکز امنیتی و اطلاعاتی توسط مردم خیلی درمدیای وال استریت سروصدا نکرد .

اما این فقط یک شروع مبارک بود . شروعی مرحله ایی که پایانی ندارد . اکثریت مردم مصر به برگزاری همه پرسی رای دادند. حزب دموکراتیک ملی، حزب حاکم وقت، و سازمان اخوان المسلمین به رفراندم رای دادند. در درگیری های خونین بین مسلمانان و مسیحیان قبطی، در حومه قاهره، ۱۲ تن کشته و ۲۳۰ تن زخمی شدند.از اول ژوئیه اعتراض های گسترده علیه رهبری نظامی از سر گرفته شد. بسیاری از مصری ها این دور جدید از اعتراض ها را انقلاب دوم نامیدند. درماه اوت محاکمه حسنی مبارک ۸۳ ساله، دو پسرش و دیگر مقام های عالیرتبه، در قاهره آغاز شد.درسپتامبر ودر پی کشته شدن ۵ پلیس مصری در مرز با اسراییل، معترضان به سفارت اسراییل در قاهره حمله کردند. اکثر دیپلمات های اسراییلی از سفارت بیرون آورده شدند. شش دیپلمات نیز توسط نیروی های امنیتی مصر، نجات یافتند.
 
درماه اکتبر درگیری های خونین بین مسیحیان قبطی و ارتش در مقابل ساختمان تلویزیون دولتی در قاهره، ۲۴ تن کشته و ۲۰۰ تن زخمی شدند. مسیحیان علیه تخریب یک کلیسا در جنوب مصر دست به اعتراض زده بودند.
 

و در نوامبر میلیونها مصری، در اعتراض به ادامه حاکمیت نظامیان به میدان تحریر ریخته اند. در این اعتراض های خشونت بار تا کنون بیش از ۳٣ تن کشته و صدها تن زخمی شده اند. معترضان نیروهای پلیس را متهم می‌کنند که علیه تظاهرکنندگان در میدان تحریر از نوعی گاز‌ سمی استفاده کرده‌اند.
 
ظاهرا تا دو روز دیگرانتخابات پارلمان آغاز می شود و مصری ها در یک انتخابات سه مرحله ای اعضای مجلس نمایندگان را انتخاب خواهند کرد. شورای عالی انتخابات نیروهای مسلح، متشکل از ۲۰ افسر ارتش که در حال حاضر حاکمیت مصر را در اختیار دارند.کمال جنزوری در سال‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ نخست‌وزیر مصر در دوران حسنی مبارک بود و هم اکنون ازحمایت اسلامیستها برخورداراست …..انتخاب کمال جنزوری به عنوان رئیس دولت موقت تاثیری بر آرام کردن موج اعتراضی تا کنون نداشته است. بسیاری از تظاهرکنندگان میدان تحریر جنزوری را سیاستمداری ناکارآمد و از بقایای رژیم مبارک تلقی می‌کنند. خواست مرحله ای مردم مصر خارج کردن نظامیان از صحنه سیاست است . جنگ واقعی مردم مصر با اسلامیستها و اخوان المسلین هم میتواند یک مرحله سخترباشد !
 
مصرنه تونس است و نه لیبی و نه سوریه…. از نظرشعورسیاسی جامعه مصرچند قدم تاریخی جلوتراست ، ازهمان زمان ملی شدن کانال سوئزاین مشخص بود وطبعا سقف خواسته های امروزش هم بیش از نظامی ها و اسلامیستهای غارنشین است وکارشان هم سختر ….
دست مریزاد ….
 
 
 
اسماعیل هوشیار
۲۶٫نوامبر۲۰۱۱
۰۵٫آذر.۱۳۹۰