شورش علیا ماجده المهدی، شورش زنان علیه اسلام سیاسی!

علیا ماجده المهدی در عرض چند دقیقه به یکی از چهره های مشهور  سایت های انترنتی تبدیل شد. علیا که دختری جوان از مصر است  با قرار دادن عکس برهنه خود در سایت انیترنتی خود جنجالی بی سابقه را بوجود آورده است. وی که خود را فمنیستی آزادیخواه میداند از افزایش فشار گروههای اسلامی و فشار آنها برای استفاده از حجاب اسلامی اعتراض نمود. علیا میگوید: “نگاه کنید من برهنه هستم.من را همانطور که هستم قبول کنید.آزادی دادنی نیست گرفتنی است. مصر نه عربی است و نه اسلامی است. فقط مصر است”.
 سخنان این دختر جوان سخنان میلیونها زن تحت حاکمیت اسلام سیاسی است. جوانانی که خواهان زندگی آزاد و برابر هستند. نمیخواهند تحت شرایط و تسلط قوانین اسلامی و شریعت زندگی کنند. وی که با گذاشتن کفش خود روی روسری به این نماد اسلامی اعتراض میکند در این رابطه میگوید: “من به این وسایل به نمادی که سمبل بردگی زنان است اعتراض نموده ام”. اعتراض علیا مورد استقبال وسیعی در میان جوانان قرار گرفته است. اما همزمان یک د ادگاه صنفی خواهان حد شرعی برای وی شد.
علیا تنها نیست. وی سمبل میلیونها جوانی است که امروز در کشورهای اسلامزده تحت فشار قوانین شریعت و افکار عقب مانده و پوسیده قرار دارند و راه خلاص میجویند. علیا و هزاران زن و دختر وجوان دیگر در ” بهار عرب” نقبی به آینده را دیدند. تصورشان این بود که تغییراتی بنیادی در راه است و قرار است که حقوق انسانی شان به رسمیت شناخته شود. اتفاقات بعد از رفتن مبارک و ۸ مارس امسال در قاهره و ادامه اعتراضات در میدان التحریر نشان میدهد که راه رسیدن به این خواست فرسنگها دور است و مبارزه برای بدست آوردن برابری در اول این راه است. آنچه که علیا خواهان آن است آزادی بیقید و شرط بر زندگی خصوصی و شخصی وی است.
برای ما زنان ایران که در سه دهه ی اخیر نظام آپارتاید جنسی به مانند اختاپوسی بر جان وزندگیمان چنگ انداخته است، خواست آزادی بی قید وشرط پوشش و حق انتخاب، زیستن، یکی از اهداف مبارزاتیمان بوده است. ابتکار علیا یکبار دیگر حقانیت مبارزه ای که  ما در پیش روی خود قرار داده ایم را دو چندان میکند. علیا  تمام مقدساتی که امروز در کشورهای اسلامزده زنان را به بردگی جنسی کشیده است مورد تهاجم قرار میدهد و بر تمام آنها مهر باطلی زده است.
عکسهای برهنه علیا بر خلاف تمام تبلیغات ضد زن اسلامیست ها نه تنها با سکسیسم تداعی نشد بلکه یکبار دیگر پرچم برابر طلبی و آزادی خواهی را برعلیه  اسلام سیاسی به اهتزار در آورد و نشان داد که تنها با مبارزه ای رادیکال و همه جانبه امر برابری میسر است.
زنده باد آزادی، زنده باد برابری
پروین کابلی ۱۷ نوامبر ۲۰۱۱
دختر فعال مصری با انتشار عکس لخت خود در اینترنت جنجال به راه انداخت
العربیه: یک دختر ۲۰ ساله مصری که می گوید عضو جنبش ۶ آبریل است با انتشار عکس کاملا برهنه خود روی وبلاگ، فیسبوک و تویتر شخصی اش جنجال به راه انداخت .
علیا ماجده المهدی که امروز چهارشنبه بیست ساله شد اقدام خود را “جنبش آزادیخواهی اونلاین” نامیده است و دختران عرب دیگری نیز اعلام داشتند برای همبستگی با علیا عکس های برهنه خود را رسانه ای خواهند کرد .
عکس علیا همچنان بر روی صفحات شخصی وی در شبکه های اجتماعی و نیز یوتیوب قرار دارد . هنگامی که وی روز یکشنبه گذشته به عنوان نخستین دختر عرب دست به چنین اقدامی زد و دیوارهای حیا در جوامع عرب را شکست، هزاران نفر از کاربران خشمگین، کنجکاو و هوادار علیا نسبت به این جنجال واکنش نشان دادند.
العربیه.نت نیز با فرستادن پیامی بر روی صفحه علیا در فیسبوک از وی خواست توضیحاتی درباره عکس یادشده بدهد اما وی تاکنون پاسخی به درخواست العربیه.نت نداده است.
علیا در وبلاگ شخصی خود که آن را “مذکرات ثائره” (یادداشت های یک زن انقلابی) نامیده است در زیر عکس بزرگ خود نوشته است، “نخست درباره زنانی که در آغاز دهه ۷۰ میلادی در دانشکده هنرهای زیبا به عنوان مدل در برابر نقاشان مرد لخت می شدند قضاوت کنید و کتاب های هنری را پنهان کرده، مجسمه های برهنه را بشکنید، سپس در برابر آینه لخت شوید و بدن های خود را که با دید تحقیر آمیز به آنها نگاه می کنید به آتش بکشید تا پیش از فرستادن اهانت هایی با مضمون تبعیض جنسی به من و نفی حق آزادی بیان من، برای همیشه از عقده های جنسی خود رها شوید.
” علیا در زیر عکس خود عکس برهنه یک مرد جوان مصری را گیتار به دست منتشر کرده است. در این صفحه همچنین تابلویی از کار فادی موریس که دختر لختی را نقاشی کرده است و نیز عکس های زنان لخت دیگر نیز منتشر شده است. علیا سه عکس مختلف از خود منتشر کرده است؛ یکی با نوار چسب بر روی لب های خود ، و دیگری با نوار چسب بر روی چشمان خود، اما بار سوم به جای پوشاندن گوش های خود با نوار چسب جای دیگری از بدنش را پوشانده است .
در هر ثانیه سه نفر به بینندگان این وبلاگ افزوده می شود و بیشترین آنها که از کشورهای مختلف عربی هستند با وی اعلام مخالفت کرده اند، اما جالب این که تعداد زنانی که با وی اعلام هبستگی کرده اند بیشتر است. برخی از آنها نیز اعلام داشته اند در شرایط مناسبی عکس های لخت خود را منتشر خواهند کرد .
 از سوی دیگر جنبش ۶ آوریل که یکی از مهمترین گروه هایی است که انقلاب علیه حسنی مبارک را رهبری کرد با انتشار بیانیه ای که نسخه ای از آن به العربیه.نت فرستاده شد عضویت علیا در این جنبش را رد کرد و به دنبال آن علیا نیز اعلام کرد که عضو این جنبش نیست در حالیکه پیشتر خود را وابسته به آن اعلام کرده بود.
 او تاکید کرد عکس های خود را در خانه پدری اش انداخته است نه در خانه دوست پسرش کریم عامر .

یرگرفته از سایت پیک ایران