بار دیگر، کارزاری دیگر

بهروز سورن
منصور اسانلو را  در برابر دیدگان رهگذران ربودند و به مخفی گاههای وزارت اطلاعات منتقل کردند. هیچگونه اطلاع از وضعیت او منتشر نشده است. جان او در خطر است این اول بار نیست که اساتلو طعم تلخ ضرب و شتم و چارچوب تنگ سلولهای مخوف زندانهای رژیم را می چشد.

 زبان درازی کرد و زبانش را بریدند ،    زندانیش کردند و خانواده اش را نیز از تیر رس ناسزا و تهدید و نگرانی و بی خبری  در امان نگذاشتند و این است سیمای برهنه و درنده رژیم استبدادی حاکم که  کاخ های سرمایه خویش را با دزدیدن نان از سفره زحمتکشان بنا نهاده است.
هفته ای پیش مردم بجان آمده از ستم اقتصادی  و سهمیه بندی بنزین را در خیابانها سرکوب و بازداشت کرده  و یا به فتل رساندند. دیروز دانشجویان را محاصره و یا از برابر درب دانشگاه دستگیر و به شکنجه خانه های خود روانه ساختند و امروز منصور اسانلورا به عنوان نماد مقاومت سندیکای شرکت واحد با ضرب و شتم میربایند.

خبر را میتوانید در گزارش رادیو برابری که چندی پیش مصاحبه ای گویا با منصور اسانلو داشت  بشنوید

 http://www.radiobarabari.net/files/2007/07/10/11.ram

هر آنچه بر سر او رفت اما در مقام ریاست سندیکای کارگران شرکت واحد، متعهدتر و پابرجاتر از گذشته بر انعکاس خواستها و حقوق حقه صنفی کارگران این واحد کوشید که همانا تلاش وی در رسانیدن صدای  سندیکاچیان واحد،  بگوش مردم ایران و جهان کار و زحمت بوده است.

 بی تردید جمهوری اسلامی و حامیانش  لحظه ای وی و یارانش  را در امان نگذاشته و نخواهند گذاشت زیرا  که اجابت نیازها و مطالبات کارگران  و مزدبگیران کشورمان با محو استبداد و ستم اقتصادی، سرکوب سیاسی و التزام به مبانی حقوق بشر همسان است.

 قطعا منصور اسانلو بر این امر واقف است و فریاد سفره های تهی از نان را در آینده نیز پژواک خواهد داد.
 شاید تنها امید اسانلو و کارگران سندیکای واحد به  پشتیبانی  تمامی وجدانهای بیدار، نهادهای دمکراتیک و حمایت خیل عظیم کارگرانیست که در پهنه بین المللی همبستگی خویش را با وی و همراهانش اعلام نموده اند و در این برهه نیز خواهند کرد

آغاز این همایش و کارزار بین المللی در دفاع از کارگران ایران را میتوان در اطلاعیه آی تی اف و کانون همبستگی با کارگران ایران – گوتنبرگ،  در لینک های  زیر مشاهده کرد.

 http://www.labourstart.org/docs/en/000422.html

 http://www.gozareshgar.com/index.php?id=22&tid=2105

http://www.gozareshgar.com/?id=22&tid=2121

 این فایل مدافعان حقوق بشر به زبان انگلیسی را هم ملاحظه نمائید

فایل را اینجا ببینید

واضح بود که با انتشار این خبر موج گسترده حمایت بین المللی کارگران سایر کشورها نیز  از منصور اسانلو و سندیکای واجد جاری خواهد شد

بخشی از این حمایت ها را در این لینک ها مشاهده میکنید

http://www.gozareshgar.com/index.php?id=22&tid=2117

نامه تشکلهای کارگری که صدها میلیون عضو دارند  را اینجا ببینید

ربودن اسانلو  بعنوان اقدامی مغایر با حقوق ابتدائی انسانها توسط باندهای سیاه حکومتی صورت گرفت از سوی این سازمان های مدافع کارگران نیز محکوم و آزادی فوری وی طلب شده است.

http://www.rahekargar.net/temp/20070711-01-temp.htm

http://www.gozareshgar.com/?id=22&tid=2115

تلاش برای یافتن اثری از اسانلو نیز بر طبق گزارش کانون زندانیان سیاسی در تبعید  هنوز به جائی نرسیده است

این گزارش را در لینک زیر ببینید

http://www.kanoon-zendanian.org/DOCuments%20(htm)/070711Ossanloo.htm

و همچنین اینجا منعکس شده

http://www.gozareshgar.com/index.php?id=22&tid=2114

نتیجه  کوشش خانواده اسانلو را برای پیدا کردن ردی از او از زبان همسر وی و در گزارش رادیو برابری اینجا بشنوید

بر ماست که با محکوم کردن این تجاوز آشکار و غیر انسانی به حقوق شهروندی زحمتکشان کشورمان،  اینبار در ابعادی گسترده تر و رساتر، ضمن افشای چهره سرکوبگر جمهوری اسلامی به دفاع از منصور اسانلو و حق تشکل مردم ایران در تمامی ابعاد آن بپردازیم و بار دیگر به رهائی او از چنگال رژیم سرمایه و سرکوب یاری رسانیم

به کارزار دفاع از اسانلو و کارگران ایران بپیوندیم.

بهروز سورن

۱۱٫۷٫۲۰۰۷