روزانه چهار کارگر در جمهوری اسلامی جان میبازند!

در دنیای انفورماتیک و انفجار اطلاعات دقت در همه خبرها و برجسته کردن آنها از عهده ما خارج است. اما خبرهای دردناکی در لابلای این حجم گسترده درز میکند که  نیاز دارد نه تنها برجسته شود بلکه بعنوان فاجعه به آن نگریسته شود. سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: “در شش ماهه نخست امسال ۷۷۸ نفر در حوادث کار جان خود را از دست دادند. این آمار در مقایسه با ۶۵۵ نفری که در مدت مشابه سال قبل بر اثر همین حوادث جان باختند، ۱۸٫۸ درصد افزایش یافته است.
براساس این گزارش، از کل جان باختگان حوادث کار نیمه اول امسال ۷۷۰ نفر مرد و ۸نفر  بقیه زن هستند
به گزارش ایسنا، شمار کل فوت‌شدگان حوادث کار در سال گذشته در کشور، یک‌هزار و ۲۹۰ نفر بوده که یک‌هزار و ۲۷۱ نفر آنان مرد و ۱۹ نفر زن بودند.

آمار بالا عمق فاجعه ای را نشان میدهد که گریبان طبقه کارگر ایران را گرفته است.امروز محل کار به قتلگاه  کارگران تبدیل شده است.در کنار سرکوب و بی حقوقی و عدم برخورداری از حق  تشکل مستقل از دولت و  حق اعتصاب این ترژادی کشتار کارگران را اضافه کنید تا به عمق فاجعه ای  پی ببرد که در جریان است.ما کارگران آفرینندگان ثروت و نعمات جامعه هستیم تضمین ایمنی و بهداشت محیط کار و تقلیل مخاطرات کار نه تنها  حق هر کارگر بلکه وظیفه کارفرمایان و دولت است که آنرا تامین کنند.هر کارگری  صبح به امید بازگشت به میان خانواده اش راهی محل کارش میشود!هر چیزی ذره ای از این امید را زایل کند جنایت محسوب میشود! صاحبان کار مسئول امنیت محیط کارهستند. در دنیای وارونه سرمایه داری کار به عنوان یک کالا روزانه خرید و فروش میشود و صاحبان سرمایه  با در دست داشتن وسایل تولید از قبل کار کارگر  به سودهای کلان دست مییابند.اما کارگر از یک زندگی بخور و نمیر هم محروم است.جان باختن هر کارگری در محل کار نه تنها فاجعه ای برای وی و خانواده اش  بلکه برای همکارانش هم هست. کارفرمایان و دولتشان باید مخاطرات کار را به حداقل ممکن برسانند. کارفرمایان و دولت باید بدون هیچ صرفه جویی و با استفاده از پیشرفته ترین تسهیلات و امکانات مورد استفاده در سطح جهان سوانح محل کار را به کمترین حد ممکن  برسانند.کارگران شایسته زندگی ای  مرفه و انسانی هستند . مشتی  سرمایه دارانگل  برای سودهی بیشتر  جان و مال کارگران را به گروگان میگیرند و مشقت بارترین شرایط کار را به کارگران تحمیل میکنند.امروز دست آوردهای بشرقادر است سوانح کار را نزدیک به صفر برساند.آمار بالای جانباختن کارگران در ایران تماما بر عهده دولت و کارفرمایان است. طبقه کارگر در مقابل هر کارگری که در محل کار دچار سانحه و جان میبازد باید کیفرخواست خود را علیه کل نظام نابرابر  سرمایه داری اعلام کند.اعلام کند که نظام وارونه مصبب اصلی است و باید بدست طبقه کارگر آگاه و متشکل سرنگون شود!

نوامبر۲۰۱۱