نامه شمی صلواتی دبیر فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی- واحد آلمان

همبستگی ـ فدراسیون پناهندگان ایرانی ـ واحد  آلمان
Hambastegi- Internationale Föderation Iranischer Flüchtlinge Verband Deutschland e. V (IFIR)
—————————————————————
  فراخوان به پناهندگان و مهاجرین

پناهندگان، مهاجرین و انساهای آزادیخواه!

اکنون مدتهاست که دولت آلمان با تصویب و به اجرا گذاشتن قوانین و سیاستهای ضد پناهندگی، تعرض گسترده ای را به حق وحقوق پناهندگی آغاز نموده است. تعرضاتی که بویژه بعد از ۱۱ سپتامبر و به اجرا گذاشتن طرح "تامین امنیت آلمان و مبارزه با تروریسم" جنبه عملی پیدا کرده است.طرحی که هیچ چیز دیگر جز بازگذاشتن دست دولت، مقامات اداره جات خارجی ها و پلیس و دادگاهها در برخورد ها واعمال سیاستهای به غیت ضد انسانی و ضد پناهندگی در برخورد به متقاضیان پناهندگی و رسیدگی به تقاضاهایشان نبوده و نمی باشد.

 

پا به پای این قوانین دولت، وزارت داخله و قوانین و دادگاهها عملا چندرغاز حق و حقوقی را که طبق کنسوانسیون ژنو شامل حال پناهجویان و فراریان از جهنم رژیم های دیکتاتوری نظیر جمهوری اسلامی می شد، پس گرفته و با این ادعا بی شرمانه که اینها، منظور قوانین حمایت از پناهنده مال " دوره دیگری" بوده است، گسترده ترین تعرضات را به جامعه پناهندگان و مهاجرین سازمان داده است.
در کنار این تعرض سیاست رسمی دولت دولت آلمان میدان دادن به جریانات و احزاب اسلامی و مذاکره با این دار و دسته ها به عنوان " نمایندگان خارجیان" است و دست این جانوران اسلامی در نقض حق و حقوق پناهندگان و به ویژه زنان و کودکان باز گذاشته است.
اما سیاست دادگاهها آلمان که چیزی جز عملی کردن به این سیاستهای رسمی دولت نمی باشد، در پاسخ به متقاضیان پناهندگی قوانین "ویژه" و برخوردهای خاص خودش را ابداع نموده  و جاری کرده است. اکثر تقاضاهای پناهندگی به این دلایل رد می شوند:

در ایران اوضاع فرق کرده است و هر شهروند ایرانی باید قوانین جامعه اش را به رسمیت بشناسد
معنای عملی این سیاست یعنی:
اعدام، سنگسار، زندانی کردن، محرومیت از حقوق احتماعی، فعالیت با احزاب مخالف جمهوری اسلامی، اعتراض به سیاستهای ضد انسانی جمهوری اسلامی با استناد بی شرمانه دولت آلمان  طبق قوانین جمهوری اسلامی معنایش رعایت نکردن قوانین و عرف رایج در ایران بوده و به عنوان دلایل تقاضای پناهندگی دیگر پذیرفته نمی باشد.

یا این اداعا که جامعه ایران اسلامی است این دیگر نقطه اوج سیاستهای ضد انسانی این دولت می باشد. چون از نظر دولت آلمان قوانین اسلامی را مردم ایران" انتخاب" کرده و به آن رای داده اند در نتیجه باید از این قوانین تبعیت بکنند. و هر گونه کار و فعالیت خلاف قانونی از نظر دولت آلمان شامل"پیگرد" می باشد.
دولت آلمان با این سیاستهای ضد انسانی خود دارد مجری و توجیه گر قوانین ضد بشری جمهوری اسلامی می شود.پناهندگان و تقاضاهایشان دیگر نه بر اساس قوانین جاری و رایج مربوط به قوانین پناهندگی و مهاجرت که منبعث از کنوانسیون ژنو می باشد، که بی شرمانه با استناد به قوانین کشورهایی که متقاضی از آنجا آمده به دادگاهها کشانده شده و جواب ردی می گیرند.
این وضعیت و نحوه رسیدگی به تقاضاهای پناهندگی می باشد. در کنار این سیاستهای عمومی و رسمی دولت طی ماههای اخیر ادعاهای بی شرمانه و به دور از واقعیت جامعه ایران در پاسخ به جواب های ردی از طرف دادگاههای آلمان به متقاضیات داده شده است که سر تا دروغ و جعل واقعیات جاری در ایران تحت حاکمیت جمهوری می باشد.
برای نمونه این استددلات دادگاهها را ببینید:
متقاضی عضو حزب و سازمانی است که در ایران فعالیت نمی کند.
حزب و یا سازمان مورد نظردر ایران مطرح نیست.
فعالین این سازمانها باید چهارچوب امکانات و قوانین آن جامعه را به رسمیت بشناسند.
هر کسی که علیه حکومت و دولت خود "اقدام امنیتی" کرده است باید طبق قوانین جاری برخورد شود.
فعالیت های سیاسی متقاضیان پناهندگی فقط برای ارائه مدرک به دادگاهها می باشد.
دیپورت و اخراج از آلمان و این ادعاها که متقاضیان و مخالفین حکومت ایران با زندان، اعدام و دستگیری روبرو می شوند،از نظر دولت آلمان واقعیت ندارد.
به اینها می شود دهها مورد دیگر را اضافه نمود.اینهم از نحوه برخورد قوانین و دادگاهها به متقاضیان.
 سوال این است که در برابر ای تعرضات چه باید کرد؟ و چگونه می شود سیاستهای دولت آلمان و قوانین ضدپناهندگی اش را عقب زد و به این دولت و دادگاههایش ثابت کرد که همه ادعاها و ارزیابی هایشان نه فقط دروغ محض و خالی از واقعیت می باشد بلکه در عمل همسویی با یکی از وحشی ترین حکومت های دیکتاتوری نظیر جمهوری اسلامی می باشد.
جواب من به این وضعیت جوابی است که ما بیش از دو دهه است داده ایم. تنها راه متشکل شدن و مبارزه کردن حول پرچم فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی می باشد.این ظرف مبارزه و راه مبارزه ما برای رهایی از جهنمی است که دولت و قوانین ضد انسانی آن بر ما تحمیل کرده اند می باشد.

فدراسیون در سالیان گذشته پرچم دفاع از حق و حقوق پناهندگی و حق اقامت و شهروندی را بلند کرده است.حول و حوش آن دهها مبارزه گسترده و جهانی را هدایت و رهبری و به پیروزی رسانده است.امروز بیش از هر روز دیگر ضرورت متشکل شدن حول اهداف و سیاستهای فدراسیون در آلمان و گسترش اعتراض و مبارزات پناهجویان و مهاجرین نیازش احساس می شود. باید به  صف متشکل و آماده فدراسیون پیوست.
ما می توانیم با اتکا به سیاستهای انسانی و برابری طلبانه فدراسیون، با متحد و متشکل شدن حول خواستها و مطالبات آن، با گسترش اعتراضات و مبارزات مان سیاستهای ضد انسانی دولت آلمان را عقب بزنیم. ما می توانیم و بارها در سالبان گذشته این را به دولتهای اروپایی حتی به دولت آلمان نشان داده ایم.
برای همین منظور فدراسیون واحد آلمان در تاریخ ۳ آگوست تظاهراتی را در شهر کاسل در اعتراض به سیاست دادگاههای دولت آلمان سازمان داده است.
این شروع دور جدید کارو فعالیتهای ما می باشد. من از همه پناهندگان و مهاجرین دعوت می کنم که در این اعتراض ما شرکت نمایند. تنها راه نجات ما گسترش مبارزه متحد و سازمانیافته حول  سیاستها و اهداف فدارسیون می باشد.
در ماههای آتی مجموعه ای از اعتراضات و تحصن ها و تظاهراتها را سا
زمان خواهیم داد.برای اینکار احتیاج به حضورو دخالت شما عزیزان در این مبارزات و گسترش صف اعتراضی مان به این وضعیت جهنمی که دولت آلمان بر کار و زندگی مان حاکم کرده است، یک ضرورت و نیاز فوری است. این کل کار ما نیست.
 همین جا لازم می دانم به اطلاع عموم برسانم که تشکیلات آلمان حزب کمونیست کارگری ایران نیز در این مبارزه در کنار ما بوده و ضمن حمایت کامل و قاطع خود از مبارزات ما، مثل تشکیلات حزب خود نیز برنامه هایی را تدارک دیده است که در اطلاعیه های بعدی حتما به اطلاع خواهد رسید. من همه شماها را فراخو می خوانم که در این مبارزه با ما و در کنار باشید تا با هم و با اتکا به اتحاد و مبارزه مان سیاستهای دولت آلمان را به عقب بزنیم. این کار شدنی است و ما می توانیم.

به امید گسترش  مبارزات و اعتراضات پناهجویان زیر پرچم و حول خواستها و مطالبات انسانی قدراسیون در آلمان. من یک بار دیگر همه شما عزیزان را به اعتراض به این وضعیت و تسلیم نشدن در برابر آن و سازماندهی سراسری مبارزه بر علیه وضعیت موجود فرا می خوانم. فدراسیون در کنار شما بوده و از مبارزات برحق شما دفاع می کند و برای به پیروزی رساندن این مبارزات از هیچ کاری دریغ نخواهد کرد.
به صف اعتراض و مبارزه برای به عقب راندن سیاستهای ضد پناهندگی و ضد انسانی فدراسیون بپیوندید. این صف را تقویت کنید. فقط با مبارزه متشکل است که ما می تواتنیم حق و حقوق پایمال شده مان را از دولت آلمان گرفته و اجازه تعرضات بشتر را به این دولت ندهیم.
در این راه دست همگی تان را به گرمی می فشارم و برای همگی شما و مبارزات پیش رویمان آرزوی موفقیت و پیروزی دارم.
موفق باشید
شمی صلواتی

دبیر فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی- واحد آلمان
۱۱ جولای ۲۰۰۷

Shamsuldin Salwati ( shamih)
Vorsitzender der Internationale Föderation der Iranischen Flüchtlinge in Deutschland
—————————————————————————————————————
  Adresse: IFK-                    Mombach Str. 10-12 I.F.IR                           ۳۴۱۲۳ Kassel
 Tel: 004917620758624                                                                   email: shsalwati @ yahoo.de