روحمان را گاز میزنند و میخندیم ….!

این جمله را درفیس بوک خواندم . نمیدانم از ذهن کیست ؟ ولی خوب گفته بود : وقتی کودک بودیم اگر به آلاسکایمان بدون اجازه لیس میزدند چه غوغایی میکردیم . و چه بیهوده بزرگ شدیم ….به روحمان گاز میزنند و فقط میخندیم !
 
پاراگراف اول و وسط و آخر از مطلب علی ناظر؛ بهانه این نوشته شد . از آخرشروع میکنم که نوشته بود :………… اگر ساکنین اشرف می خواهند در اشرف بمانند و بهای ماندگاری را هم بپردازند، باید به این خواست احترام گذاشت، حتی اگر با آن مخالفیم. ساکنین اشرف، عاقل، بالغ و سرد و گرم چشیده اند. حتما نباید آن بکنند که من درست می دانم.

من نمیدانم علی ناظر چه مدتی عملا در شرایط اسیران اشرف  قرار داشته است ؟ یحتمل هیچ لحظه ایی ….! این را از بابت نقطه ضعف به آن اشاره نمیکنم . فقط جهت یادآوری میگویم که : شرایط موجود برای اسیران اشرف به هزار و یک دلیل در کادر یک انتخاب آزادانه نیست بنابراین نه تنها جای احترام ندارد بلکه جای تعرض جدی و انسانی دارد .
 
 
اسیران اشرف عاقل و بالغ و اینا…..بودند ! این را نه از بابت بی احترامی ؛ که فقط یک تجربه عینی است . شما هنوز خجالت میکشید تا مخاطبتان شخص رهبرعقیدتی و مسئول کل کهکشان راه شیری باشد وشاید چون نمیدانید که رهبرعقیدتی یعنی چه… ؟ هنوز نمیدانید که روح سرکوبگرمافیای اسلام انقلابی یعنی چه ومثل خیلی ها درتوهمید که باید فقط برخی ازتاکتیکها گزینشی رهبری مجاهدین را به نقد کشید و نه کل پدیده را ….. مثل منتقدی که حکومت اسلامی را فقط درجنگ و تروریسم نقد میکند و نه کهریزک و اقتصاد و اعدام و تمام حاکمیت را …..
 
شما هنوز باور ندارید که رهبرعقیدتی وعده پیاده کردن جامعه بی طبقه توحیدی را برای جامعه ایران داد و مناسبات تشکیلاتی خودش را نمونه ای ازآن معرفی کرد ………..همین پدیده در سال ۱۳۷۳ رسما زندان و شکنجه و قتل ناراضیان را برای رشد انقلاب ایدئولوژیک مشروع اعلام کرد و این اتفاق افتاد ( پروژه رفع ابهام ) ! شما از تابستان ۱۳۸۰ و له کردن روح و جسم ۵۰۰۰ انسان فقط به خاطر عیان شدن بن بست استراتژیک رهبرعقیدتی طی ۳ ماه نشست طعمه و مراسم تخمی تف کردن به بورژوازی هیچ نمیدانید ولی جمع کردن همین تف از زمین و بلعیدن آن توسط رهبرعقیدتی را با جان و دل توجیه میکنید !
 
شما از معامله رهبر عقیدتی با پنتاگون برسرحدود یک سوم از جداشدگان در زندان تیف چه میدانید ؟ شما هنوز باورندارید که رهبرعقیدتی از ۴ ماه قبل از جنگ همه خواص را خارج کرد و بقیه را خرج بازیهای زشت خودش درکلوپ سیاست بازان نظم نوین کرد ! شما هنوز باور ندارید و فکر میکنید که خیلی از این موضوعات در وزارت اطلاعات ساخته شده است و نباید و یا وقتش نیست به آن پرداخت ! شما صرفا و فقط در همین کادرهیچ نمیدانید و اشکال کارهمین است .
 
چنین تفکری فکرمیکند که اتحادیه اروپا با امریکا خیلی فرق میکند و قراراست منجی باشد و طرحش درمان ! درحالی که طرح اتحادیه اروپا فقط بدون خونریزی ( نمد مالی ) است . شما از بعد چهارم زمان هیچ نمیدانید. من هم خیلی دوست دارم و آرزو میکنم که در نیم مرحله آن ۳۵۰۰ اسیر باقی مانده به بهترین شکل ممکن و حتی بدون هیچ مرحله بندی به آرامشی و محلی امن برسند …اما این دیگرخیلی دیراست حتی درهزارمرحله……….مشکل اصلی البته که آن اسیران نیستند و امریکا و رژیم و حتی طرح اروپا و امریکا هم نیست  ! اینکه مقصررا اروپا معرفی کنیم یا خیلی کودکانه است و یا توجیه محافظه کاری خود …!
 
 سیاستهای غرب درپیش آمدن هرشرایطی عمدتا بارمجرمانه دارد مقصر اصلی من و شما هستیم . مقصر اصلی روشنفکری است که در ۲۸ مرداد یا سکوت کرد و یا توجیه ….مقصر ردیف اول روشنفکری است که درآمدن خمینی کل کشید و تقدیس و تبلیغ کرد …. مقصر ردیف اول روشنفکری است که اجازه بالا رفتن دیواررهبرعقیدتی با ارزشهایش را روی گرده هامان دادیم و هنوزهم سردرزیربرف دارید و شعارمیدهید ! بعد هم که متناقض میشود مثل بز نشخوارمیکند و نظاره گر است . همان روشنفکری که درهیچ مقطع زمانی ازکره دیگرنیامد و محصول شرایط سیاسی اجتماعی جامعه ایران است با همین فرهنگ بیمارش ! از نظرشما الان هم که وقت این حرفها نیست . عملا چه میتوانیم انجام دهیم و یا چه قدرت اجرایی داریم ؟ من و شما عملا هیچ کاری نمیتوانیم بکنیم و قدرتی هم نداریم به جز نوشتن واقعیتها و یا تاریخ وارونه و باد کردن جنسهای کبکی….!

 این پاراگراف وسطش هم بدک نبود و البته پرتناقض : جان و امنیت ساکنین اشرف تا همیشه در خطر است. آمریکا در حال زد و بند با رژیم و جناج سبز سیدی رژیم بوده است. رژیم تا آخرین لحظه کارشکنی خواهد کرد تا ساکنین اشرف نتوانند طرح (نمایندگان) اروپا را به مورد اجرا بگذارند. ( آقای ناظر جدا میگویم که همین جمله هم مفهوم نبود . این یعنی اینکه الان اروپا با هواپیماها و امکاناتش آماده کاری انسانی است و فقط رژیم کارشکنی میکند تا ساکنین اشرف نتوانند سوارهواپیما شوند …..؟ ) رژیم برای کشتار آنها زمینه چینی می کند. وزیر خارجه رژیم در حال مذاکره با دولت عراق است. مسعود بارزانی با خامنه ای دیدار کرده است. هیلاری کلینتون گفته که می خواست از جنبش سبز سیدی حمایت کند، و می خواهد سفارت مجازی بزند (اولین گام برای گشودن سفارت واقعی). وابستگان سیاسی (و لابی) سبز سیدی، تومار علیه مجاهدین تهیه کرده اند، و سایت کلمه مقاله پشت مقاله می نویسد که مجاهدین (بقول آنها منافقین) و حسین شریعتمداری کیهان علیه سبز سیدی همسویی می کنند. اینها هر کدام به تنهایی دلیل بر نامتعّین بودن موقعیت و امنیت ساکنین اشرف است.

 
باورکنید که طرح اروپا برای نجات جان انسانهای اسیراشرف نیست . نسبت به طرح امریکا فقط و شاید دردش کمتراست اما دراصل بریدن سراعتمادها…. که اتفاق افتاده است چیزی عوض نمیشود ! همه تلاشهای رهبری مجاهدین هم برای نجات اسیران اشرف نیست این فقط نشان دادنی سمبلیک است . به قول صمد آقای ۴۰ سال پیش : آدم زرنگ کسی نیست که کارجدی بکنه ! این روزا آدم زرنگ به کسی میگن که فقط نشون بده کارجدی میکنه ! نجات تعدادی از بیماران با سروصدای تبلیغی درکادرطرح اتحادیه اروپا و یا تحصن شش ماهه وهرملق دیگری هیچ نشانه مثبتی نیست این همان نشان دادن سمبلیک است . به قول مهندس فلانی : شیشه ایی که تو امروز شکستن آن رامیبینی از ۲۴ ساعت قبل و یا ۲۴ سال قبل ریخته شده است فقط اسارت دربعد زمان ؛ اجازه دیدن آن را کمی بعد و دیر میدهد ! قوانین زمین سیاست را واقعی ببینید .
 
آقای محمد محدثین وزیرخارجه رهبرعقیدتی درآخرین گفته اش اشاره میکند :۱ – ضرب‌الاجل سرکوبگرانه پایان ۲۰۱۱ برای بستن کمپ اشرف، نقض آشکار بسیاری از بندها و اصول قانون بین‌المللی و قانون حقوق‌بشر بین‌المللی و قانون انسان‌دوستانه بین‌المللی است. این ضرب‌الاجل دیکته‌شده از سوی فاشیسم دینی حاکم بر ایران است. این ضرب‌الاجل به‌ویژه پس از آن‌که ساکنان اشرف، به‌رغم حق مسلم‌شان برای ماندن در محلی که ۲۶سال است به‌طور قانونی در آن سکنی دارند، طرح پارلمان اروپا برای انتقال به کشورهای ثالث را پذیرفته‌اند، هیچ توجیهی ندارد و صرفاً از نیات شوم دولت عراق برای کشتار ساکنان اشرف به دستور رژیم ایران خبر می‌دهد.
 
خیلی ساده بگویم پذیرش طرح پارلمان اروپا برای خروج از عراق علانم جدی تری دارد . به نظرشما چرا رهبرعقیدتی در یک اطلاعیه چند خطی این پذیرش برای خروج را اعلام رسمی نمیکند ؟ این یعنی اینکه ؛ دراین چند خط موضع جدی ، پایان انقلاب ایدئولوژیک منگل ساز و پایان پدیده ارتش آزادیبخش و پایان همه بلاهتهای بی ثمرگذشته به همگان ابلاغ میشود و مراسم خاکسپاری و شب سوم و شب هفت و سال این جنازه ایدئولوژیک را حاضرین به غایبین اطلاع میدهند…..! ولی هیچ خبری نیست . چرا؟ و چرا دولت امریکا سر لیست تروریستی این پا و اون پا میکند ؟ ظاهرهمه منتظرند تا آن دیگری اول قدم پیش بگذارد و اسیران اشرف هم منتظرند….. !
 
 
مطلبی نوشتم درتاریخ ۱۸ تیر۱۳۹۰ به نام ” درزمین سیاست مراقب باشیم ”
این لینک اصل مطلب
 
و این هم خلاصه ای ازآن :
 
۱/ اگر مجاهدین طی مراسمی و یا مراسمهایی و با دلایلی مثل لیست اتحادیه اروپا …. از لیست تروریستی امریکا هم خارج شوند…. !

۲/ رهبری مجاهدین با جابجایی و طرح خروج نیروها از عراق با هر توجیهی باید موافقت میکند !

۳ / این موافقت الزاما به معنی نجات و خروج سریع اسیران اشرف از عراق نیست ! عده ایی با کمک خود مجاهدین و سایر بستگان موفق میشوند ! و بقیه خوراک حکومت اسلامی خواهند شد ! مگر مثل تعدادی محدودی از زندانیان سابق تیف که سماجت و پایداری کردند .

۴ / در چنین حالتی آقای امام مسعود رجوی “باید” ظهور کند تا دستگاه سیاسی را از نو سازماندهی کند ! پایان دوران قدیم و آغاز دوران جدید این ظهور را “بایدی” میکند . والا ساختن بنای جدید با مصالحی قدیمی چنگی به دل نمیزند و راهی جدید باز نمیکند ! ( هرچند دوران جدید از یک دهه پیش و با سقوط صدام آغاز شده بود و رهبری مجاهدین حداقل یک دهه عقب است ! )

۵ / در سازماندهی جدید باید دید که آیا رهبری مجاهدین اعتقادی به تغییر دارد و یا کما فی السابق فقط مجبور است به یک سری اعمال نمایشی دست بزند !

۶ / تمامی این مراحل فقط تحلیلی و حدس است و در صورت چنین تابلویی قطعا با سرعت نور نخواهد بود ولی اجتناب ناپذیر است !

……..
 
وبالاخره پاراگراف اول مطلب “امریکاو اشرف و طرح اروپا” ازعلی ناظر….
 
اخیرا دوستانی که دلشان برای وطن و همرزمان دیرینشان در اشرف می تپد، به خود اجازه داده اند که خشم و نگرانی شان، نه آنطور که از آنها انتظار می رود، بر صفحه کاغذ خودنمایی کند.

به نظر من، مجاهدین اشتباه زیاد کرده اند، همانطور که بی نهایت جان فشانی و فدا کرده اند. اما اگر بپذیریم که حتی مجاهدین هم جایزالخطا هستند، و بخاطر گزینش برخی از تاکتیکها، فعلا در این موقعیتی که هستند، قرار گرفته اند، می بایست برای یاری به آنها، و به فرزندان خلق ساکن اشرف، از برخورد هیستریک دوری گزیده، و حرف (نقد و یا راهکار) را با متانت و آرامش با مجاهدین در میان بگذاریم. اگر گوش شنوا داشتندکه چه خوب، و اگر نداشتند (که در مواقعی ندارند)، و وقعی به (نقد و) راهکارهای پیشنهادی نگذاشتند، این دل نگرانی ها باید در حد فهم همگان، و بدور از پرخاشگری بیان شود.

 
آقای ناظر برخورد هیستیریک کیلو چند ؟ پرخاشگری یعنی چه ؟ ازمیان لشگرروشنفکران نشخوارکننده وترسو ؛ تعداد انگشت شماری اگر همین چند کلام اعتراضی را هم درخودشان سانسورکنند که دیگربودن چرا و به چه معنی….؟ ای همگان و مدعیان ؛ وقتی شهامت فریاد و اعتراض ، دردنیای نسبتا آزاد غرب را هم ندارید پس ظاهرا هنوز کسانی هستند که لیس زدن به آلاسکایشان را برنمیتابند اما وقتی به روحشان گاز میزنند؛ میخندند ….. و چه بیهوده بزرگ شدند !
 
 
 
اسماعیل هوشیار
دهم آبان ۱۳۹۰
اول نوامبر۲۰۱۱

 
 info.tipf.www