صدور احکام زندان از سوی رژیم اسلامی، مبارزات برابری طلبانه جوانان سنندج را مرعوب نخواهد کرد.

بیست و ششم بهمن روز علنی شدن فعالیت تشکیلات کومه له، هر سال  و بنابه شرایط های مختلف از سوی فعالین و دو ستداران این حزب مراسم های متعددی در گوشه و کنار جهان برگزار میگردد.
اما دو سالی است که برگزاری روز کومه له بخصوص در کردستان آب و هوایی دیگری به خود گرفته است،و بیش از هر زمان و وقت دیگری برگزاری این روز در جامعه کردستان در درون خفقان و سرکوب شدیدی، که جنایتکاران رژیم اسلامی بر توده های به جان آمده تحمیل نموده اند از اهمیت و ویژگی خاصی برخور دار است.
برگزاری روز کومه له به شیوه علنی و خواندن سرود انترناسیونال سرود همبستگی جهانی طبقه کارگر بر فراز کوه همیشه سرا افراز آبیدر نشو و نمای تازه ای به این مراسم ها که در داخل ایران گرفته می شوند داده است.
جوانان غیور و انقلابی شهر سنندج دو سالی است که مراسم روز کومه له را بر فراز آبیدر سرخ برگزار میکنند، و با شرکت وسیع خود و سرود خوانی و نصب پلاکاردهای متعدد در این مراسم، هر چه بیشتر وفاداری خود را به آرمان های کمونیستی و انسانی شان و تمامی جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم اعلام میدارند.
دست زدن و به خطر انداختن خود، در درون سیستمی که بجز اعدام، ترور، شلاق، زندان و  سرکوب چیزی دیگر در چنته ندارد حرکتی راحت نیست.اما جوانان انقلابی شهر سنندج که در طول سابقه مبارزاتی خود بر علیه نظم سرمایه اسلامی از هیچ تهدید و ارعابی وحشت نداشته اند، دیگر باب تحمل این همه ظلم و ستم و نابرابری که از سوی این رژیم هار و جنایتکار در حق شان انجام میگرد را ندارند، و از هر فرصت و موقعیتی استفاده میکنند تا انزجار و خشم و نفرت خود را از کل سیستم رژیم ابراز دارند.
رژیم اسلامی و سردمداران جنایتکارش که این حرکت کمونیستی و انقلابی را  مشاهده میکنند، دیگر باب تحملشان به اتمام می رسد و به روال سابقه همیشگی شان دست به شناسایی و بگیر و ببند فعالین سیاسی میکنند تا شاید از این طریق بتوانند مبارزات این جوانان انقلابی را مرعوب سیاست های جنایتکارانه خود کنند.
اعتصاب مردمی ۲۳ اردیبهشت ماه و برگزاری روز کومه له در گوشه و کنار مختلف در کردستان ایران به شیوه علنی،خشم و نفرت این جانیان را بر انگیخته است و آنان را به خود انداخته تا شاید بتوانند این شکست بزرگ که به آنان تحمیل شده بود را جبران کنند، و زهره چشمی از فعالین سیاسی این شهر بگیرند تا یک بار دیگر از دست زدن به چنین حرکتهایی خودداری کنند.

در طول چند سال اخیر اگر چه در اثر رشد و مبارزات و اعتصابات کارگری و پا به میدان گذاشتن دیگر جنبش های اجتماعی از جمله جنبش کارگری ،جنبش چپ دانشجویی و زنان دیوار اختناق و سرکوب رژیم اسلامی ترک خورده ،با این همه وجود سرکوب و خفقان سیاسی و تعقیب و بازداشت و زندانی کردن فعالین کارگری و دیگرجنبش های اجتماعی کماکان یکی از ارکان حاکمیت رژیم اسلامی برای مقابله با این مبارزات در طول ماههای اخیر بوده است که نمونه بارز آن این است که سایت پیام در چند روز گذشته از شهر سنندج خبری را منتشر کرده بود که محتوای این خبر به شیوه زیر می باشد.
ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه روز شنبه ۳۰ مهرماه جلسه محاکمه ۱۰ نفر از فعالین سیاسی متهم به شرکت در مراسم روز کومه له در شعبه یک دادگاه اسلامی رژیم در شهر سنندج برگزار شد.
محاکمه این افراد که توسط قاضی بابایی و با وکالت عباس جمالی آغاز شده در ساعت ۱۱ و سی دقیقه همین روز پایان یافت. دستگاه قضایی رژیم در این روز ” مهرداد امین وزیری، خالد خداکرمییان، بختیار صمدی، صدیق گویلیان، آرام زندی، هوشیار سعیدی، فواد زندی، آرام گویلی، اقبال محمدرضایی و فاروق گویلیان” را مورد محاکمه قرار داده است. برپایه این خبر احکام صادره علیه این افراد بعدا اعلام می گردد.
چند روز قبل در سایت پیام احکام صادره بر علیه این فعالین به شیوه زیر منتشر شده بود.
دستگاه قضایی رژیم در سنندج، علیه ۱۰ نفر از فعالین سیاسی این شهر که به اتهام شرکت در مراسم روز کومه له محاکمه شده بودند، حکم سنگین زندان صادر کرد.
خبر رسیده از سنندج حاکی است، برپایه حکم صادره هرکدام از این فعالین سیاسی با اسامی “مهرداد امین وزیری، خالد خداکرمیان، بختیار صمدی، صدیق گویلیان، آرام زندی، هوشیار سعیدی، فواد زندی، آرام گویلی، اقبال محمدرضایی و فاروق گویلیان” به یکسال زندان تعزیری و ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شده اند. این افراد از طریق وکیل خود به صدور این احکام اعتراض کرده اند. لازم به ذکر است محاکمه این افراد توسط قاضی بابایی و با وکالت عباس جمالی روز شنبه ۳۰ مهرماه سال جاری در دستگاه قضایی رژیم در شهر سنندج، برگزار شده بود.
بر پایه این دو خبر که در سایت پیام منتشر شده اند، صدور این چنین احکام سنگینی علیه ده تن از جوانان شهر سنندج از سوی رژیم یک حرکت کاملا غیر انسانی و و حشیانه می باشد.اتهامات ناروا بر علیه این ده تن از فعالین سیاسی از سوی رژیم یک حرکت تازه ای نیست که ما را دچار پریشانی کند.رژیم اسلامی در طول حاکمیت سیاه خود به هزاران انسان بی گناه را به چوبه های دار بست و هزاران انسان بی گناه را با اتهامات نا روا روانه سیاه چالهای خود کرد، تا شاید بتواند با این اعمال ضد انسانی و و حشیانه، کمونیستها و انسانهای برابری خواه را از بین ببرد اما دیدیم که بجز خواب و رسوایی نباشد چیز دیگری نبود.
دستگاه سرکوبگر اسلامی و جنایتکاران اطلاعات و سپاه پاسداران این رژیم ،که در طول حاکمیت سیاه و ننگین خود از برخورد و مبارزات توده های مردم هراسان و خشمگین بوده اند و از کینه ای که از فعالین کارگری و فعالین چپ و سوسیالیست در هراس بوده اند میخواهند با اتخاذ چنین تاکتیک کهنه ای که در طول سابقه حاکمیت این رژیم هار و درنده چیز تازه ای نبوده و نیست استفاده کنند، تا بلکه بتوانند از این طریق جلوی اعتراضات رادیکال و کارگری این فعالین را بگیرند، پاسداران رژیم اسلامی با چنین کارهایی و صدور حکم های این چنینی میخواهند ضعف و ناتوانی خود را در برابر شور و شوق مبارزاتی کارگران و اتحاد و همبستگی طبقاتی شان جبران کنند ،آنها میخواهند با صدور حکم زندان برای این فعالین، کارگران سوسیالیست کارخانه های ایران و فعالین چپ و سوسیالیست را از مبارزات رادیکال و بر حق خود دور نگه داشته و آنها را با همچنین حکم هایی ترسانده و زهره چشم از آنها بگیرند، که شاید اهرمی باشد برای عقب نگه داشتن مبارزات توده های مردم ، و در خیال خود تصور می کنند با همچنین تاکتیک هایی قادر به تغییر فضای موجود به نفع خود و حاکم کردن فضای ترس و وحشت در سطح جنبش های اجتماعی خواهند بود، اما علیرغم میل آنها نه زندان نه شلاق و نه اعدام و نه هیچ دستگاه و ماشین سرکوبی دیگر نمیتواند کارگران آگاه و جوانان انقلابی را از مبارزه برای برقراری جامعه ای آزاد و برابر دور نگه دارد. طبقه کارگر ایران و دیگر جنبش های اجتماعی از آن چیزی که رژیم فکر میکند آگاه تر و رادیکال تر هستند که با چنین حکم هایی از مبارزه بر حق خود عقب بکشند و دست از مبارزات کارگری و حق طلبانه خود بر علیه نظم سرمایه بر دارند.
از سوی دیگر در مقابل این تاکتیک ضد انسانی رژیم  مردم  رزمنده  سنندج نباید اجازه بدهند  که جنایتکاران رژیم اسلامی در روز روشن با کمال پررویی و حقارت در مقابل شما مردم همیشه غیور و مبارز سنندج ده تن از هم زنجیرهای شما را به اتهام شرکت در مراسم روز کومه له بر فراز کوه آبیدر به زندان محکوم کنند.
این جانیان ضد انسانی همان جنایتکارانی هستند که به فرمان خمینی جلاد شهر سنندج را ۲۴ روز در زیر گلوله و راکت باران قرار دادند، همان جنایتکارانی هستند که جان هر انسانی را در کردستان در مقابل کلید بهشت که ارمغان خدایان زمین بود میگرفتند، همان جنایتکارانی هستند که دهها و صد ها انسان کمونیست و شرافتمند را در زندانهای سیاه و مخوف خود مورد سخترین شکنجه و اذیت و آزاد و در نهایت اعدام میکردند، همان جانیانی هستند که قصد ترور مجید حمیدی را داشتند، همان جلادانی هستند که رهبر مبارز کارگری محمود صالحی را زیر سخترین شکنجه و آزاد قرار دادند، همان هایی هستند که منصور اسانلو و ابراهیم مددی و افشین شمس و رضا شهابی و غیره و دهها فعال کارگری، دانشجویی، زنان و مخالفین سیاسی را در سیاهچالهای خود نگاه داشته و احکام شلاق، زندان و اعدام برای آنها صادر کرده اند.
ما همگی انسانهای مبارز دوش به دوش دیگر هم طبقه ای های خود که برای پایان دادن به تمامی ظلم و  نابرابری های نظم سرمایه و برای از بین بردن این رژیم هار و درنده داریم مبارزه میکنیم ،باید پیگیرانه و متحدانه همگام با مردم ایران و کردستان بر علیه حکم زندان و شلاق و لغو آن باید متحدانه در سطح جهانی اعتراض کرده و تمامی سازمانهای انسان دوست و کارگری که منافعی جدا از منافع طبقه کارگر ندارند باید از این حرکت پشتیبانی کرده و صدای این ده  فعال  سیاسی  در سنندج و در سراسر ایران  را به گوش تمامی نهاد های انسان دوست  در سطح بین المللی برسانیم و باید برای لغو این احکام از هر حرکت و اعتراضی دریغ نکنیم رمز پیروزی ما کمونیستها اتحاد و همبستگی طبقاتی مان است .