“اعدام” پوششی برای تخطیه مردم

“اعدام قتل عمد دولتی است”۔ کلمه “دولتی” کلید این جمله است در غیر اینصورت هر قتل عمدی باید اعدام خوانده شود۔ کسیکه همسرش را بعمد میکشد او را اعدام نکرده است٬ عمدا کشته است۔ بنابراین کسیکه مدعی است قتل قذافی اعدام است اول از هر چیز باید ثابت کند که قذافی توسط یک دولت کشته شده است۔ شرایطی که قذافی در آن کشته شد بخودی خود این فرض را ثابت نمیکند۔ قذافی در مقابل جوخه اعدام دولت لیبی یا سربازان ناتو کشته نشد۔ بنابراین اگر کشتن او توسط شورای موقت لیبی یا دول پشت سر ناتو صورت گرفته باشد٬ یک توطیه بسیار حساب شده ای طراحی و اجرا شده است۔ من مشکلی با این تیوری توطیه ندارم مادام که بتوان آنرا ثابت کرد۔ شواهد عکس قضیه را نشان میدهد۔ هیلاری کلینتون از طرف دول غربی از سازمان ملل و امنستی خواسته است که قتل قذافی را دنبال و تحقیق کنند۔ این نکته مهم است که دولت آمریکا آگاهانه نهادهایی را انتخاب کرده است که کنترلشان دست خود او نیست۔ این نشان بسیار قوی از این واقعیت است که دول غربی در کشتن قذافی دست نداشته اند۔ دولتی که خودش ممکن است پای میز محاکمه برود دست به چنین ریسکی نمیزند۔ شورای موقت لیبی زیر سقف و چکمه های ناتو٬ به هر چیزی شبیه است بجز یک نهاد مستقل۔ بسیار بعید است که دول غربی از امنستی بخواهند قتلی را تعقیب کند که به رسوایی نهادی منجر شود که بازیچه دست خودش است۔ پس برای چه اینهمه قیل و قال میکنند و قتل قذافی را تو بوق و کرنا کرده اند؟

 

قرار این است که مردم در این نمایش محکوم شوند٬ مردم مسلح۔ از طریق سازمانهایی که نمیتوان آنها را مستقیما جیره خور غرب دانست۔ مکانیزم مقبولیت این محکوم کردن٬ بوق و کرنا راه انداختن در مدیا و قلقلک دادن احساسات اومانیستی مردم است که در نوشته قبل توضیح دادم۔

 

موضع یک نیروی انقلابی به قتلی که صورت گرفته چیست؟ میشه گفت قذافی نباید کشته میشد٬ باید محاکمه میشد که گفتیم۔ این یعنی انتقاد درون جنبشی۔ اما کسی که با تابلو اعدام میخواهد این کار را محکوم کند تصمیمش را گرفته است۔ میخواهد مردم را تحت پوشش “اعدام” محکوم کند۔ این عوامفریبی ها فقط توسط رسانه های غربی صورت نمیگیرد

 

در محکومیت مردم ژاپن (در اعتراضشان به استفاده از انرژی اتمی)٬ در محکومیت شورش فقرا در انگلستان و حال در محکومیت مردم مسلح لیبی سعید صالحی نیا پرچمدار یک خط مسنجم ضد مردمی بوده است۔