تفاوتی بین ترور مشعل تمو و زردشت عثمان نیست (در حاشیه پیام نچیروان بارزانی)

نچیروان بارزانی جانشین رهبر حزب دمکرات کردستان عراق پیرامون،  ترور “مشعل تمو”، فعال سیاسی در کردستان سوریه که توسط ماموران حکومت بشار اسد انجام گرفته بود می گوید: ” غم و اندوه خود را در رابطه با ترور مشعل تمو ابراز و صدای خود را در کنار صدای هر یک از مناطق کردستان قرار داده و پشتیبانی خود را از دوستانمان در کردستان سوریه اعلام می داریم.”

از چند ماه گذشته و در جریان انقلاب مردم سوریه برای بزیر کشیدن حکومت بشار اسد تا کنون بیش از ۳ هزار نفر جان خود را از دست داده اند و این کشتار همچنان توسط ماموران حکومت بشار اسد ادامه دارد اما تابحال سران ناسیونالیست عشیره ای حکومت محلی کردستان عراق نبست به جنایات حکومت بشار اسد در جریان این قتل عامها واکنشی از خود نشان نداده اند و قرار هم نبوده که کسانیکه خود خالق جنایت علیه مردم کردستان عراق هستند، در مورد حرکت میلیونها نفر مردم ناراضی در سوریه علیه بشار اسد سخنی از زبانشان جاری شود. اما با ترور مشعل تمو فعال سیاسی در کردستان سوریه توسط تروریستهای حکومت بشار اسد که بزعم بارزانی گویا چون او از خطه کردستان سوریه بوده، یکی از سران طایفه بارزانی در راس این حزب لازم دیده است که نسبت به این مسله از خود واکنشی نشان دهد.
کم نبودند فعالین سیاسی و روزنامه نگارانی همچون مشعل تمو که توسط دارو دسته عشیره بارزانی و طالبانی در کردستان عراق ترور شدند. در سال ۹۴ کمونیستهای خوشنامی چون بکر علی و شاپور قابیل را ترور کردند. چند سال پیش یک روزنامه نگار بنام سوران مامه حمه را ترور کردند. برادر سوران مام  حمه هنگامی که پیگیر پرونده ترور برادرش بود مورد حمله آدمکشان حکومت محلی کردستان عراق قرار گرفت. سال گذشته زردشت عثمان روزنامه نگار و فعال سیاسی اجتماعی در پی افشای فسادکاریهای عشیره بارزانی توسط کانگسترهای این عشیره با شلیک گلوله  به دهانش او را ترور کرده و جنازه اش را در شهر موصل رها کردند.
اگر مشعل تمو یک فعال سیاسی در کردستان سوریه  بود و علیه حکومت بشار اسد مبارزه میکرد و سرانجام توسط آدمکشان اسد ترور شد،  بکر علی ، شاپور،، سوران مام حمه، زردشت عثمان و دهها فعال سیاسی دیگر توسط تفنگچیان احزاب ناسیونالیست کرد در کردستان عراق و به دستور مستقیم امثال نچیروان بارزانی ترور شدند.  مسئول مستقیم ترور این شخصیتها بشار اسد بارزانی و طالبانی هستند.

مردم شهرهای کردستان سوریه برای پیام جانشین رئیس حکومت محلی کردستان عراق در ابراز ”همدردی و همبستگی اش“ آنهم نه با مردم سوریه بلکه حتی در رابطه با ترور مشعل تمو تره هم خورد نخواهند کرد. این پیام بیشتر از هر چیزی به یک جوک شبیه است. این پیام تنها یک چیز را در خود نهفته  دارد و آنهم عوامفریبی سران حکومت محلی کردستان عراق است. این پیام یک ریاکاری بتمام معنا از سوی سران حکومتی است که دستانشان تا آرنج در خون جوانان شهر سلیمانیه و دیگر شهرهای کردستان عراق آلوده است.
سران حکومت محلی کردستان عراق نمی توانند با صدور یک پیام مسخره  از زیر بار ترورهایی که  توسط باندهای اطلاعاتی خود در کردستان عراق  در طول حاکمیتشان علیه فعالین سیاسی و کمونیستها صورت گرفته است  شانه خالی کنند،  برای خود اعتبار و وجه کسب کنند و تروریسم دولتی خود را لاپوشالی کنند. اهداف سیاسی و مبارزاتی امثال مشعل تمو و مردم شهرهای کردستان سوریه هیچ گونه تفاوتی با مبارزات و حرکتهای هر روزه خیابانی مردم درتمامی  شهرهای سوریه و برای سرنگون ساختن حکومت مادام العمر بشار اسد ندارد. در قلب انقلابات اخیر در کشورهای عربی و شمال آفریقا نمی توان با چنین ریاکاریهایی برای جریانات اسلامی و ناسیونالیسم کرد لانه ای ساخت.  حرکت انقلابی مردم در این کشورها در تقابل با اسلام سیاسی، در تقابل با ناسیونالیسم و در راستای اعتراض و مبارزات برحق مردم در شهرهای کردستان عراق است که پنج ماه قبل توسط حاکمان محلی در کردستان عراق توسط عشیره بارزانی و طالبانی بخاک و خون کشیده شد.
 نچیروان بارزانی فکر می کند که با دادن چنین پیامهایی می تواند مبارزه و انقلاب مردم در شهرهای کردستان سوریه علیه کل حاکمیت را از مبارزه و انقلاب سراسری مردم این کشور قیچی کند و تروریسم حکومت و باند و عشیره بارزانی علیه فعالین سیاسی و روزنامه نگاران در کردستان عراق را پرده پوشی کند. مردم شهرهای کردستان سوریه بیش از بیست سال است که حاکمیت عشایر بارزانی و طالبانی را از نزدیک دیده اند، ناظر و شاهد اعمال وحشیانه ای بوده و هستند که حکومت بارزانی و طالبانی بر سر مردم حق طلب شهرهای کردستان عراق آورده اند. این را دیده و شنیده اند که طایفه بارزانی و طالبانی چگونه در مدت زمان حاکمیت خود همچون بشار اسد با مردم شهرهای کردستان عراق رفتار کرده اند.
قطعا مردم شهرهای کردستان سوریه و در همگامی با مردم انقلابی در تمای شهرهای سوریه  با سرنگون ساختن حکومت اسد، به چیزی جز یک حکومت شایسته انسان امروز رضایت نخواهند داد. با این پیامهای آبرو باخته نمی توان جریانات دست ساز و هم مسلک را به تحرک وا داشت. این مبارزات در جهت پایین کشیدن حکومتهای دیکتاتور و ضد مردمی نظیر کانگسترهای بارزانی و طالبانی است، علیه دیکتاتورها و حکومتهای فاسدی است که زندگی مردم را تباه کرده اند.
مردم انقلابی سوریه همان خواست و مطالباتی را فریاد می زنند که پنج ماه قبل مردم و جوانان شهر سلیمانیه و دیگر شهرهای کردستان عراق آنرا فریاد می زدند.  سران و کاربدستان حکومت محلی کردستان عراق در پنج شش ماه اخیر خود نیز همچون حکومت بشار اسد به جان مردم و جوانانی افتادند که خواستار عدالت اجتماعی و یک زندگی انسانی بودند. حکومت محلی کردستان عراق نشان داد که کارنامه این حکومت نیز در کشتار جوانان شهرهای کردستان عراق دستکمی از جنایات دولت و حکومت بشار اسد و همچنین حکومت جمهوری اسلامی ندارد. پیام سران عشیره بارزانی در ”ابراز همدردی“ با ترور مشعل تمو پوچ تر از آنست که کسی آنرا جدی بگیرد. مردم در کردستان سوریه فراموش نخواهند کرد که نچیروان بارزانی و دیگر سران این عشیره  برای گرفتن رهنمودهای سرکوبگرانه توسط جانیان اسلامی، مدام در سفر بین اربیل و تهران بودند، فراموش نخواهند کرد که ماموران امنیتی حکومت محلی کردستان عراق چگونه در میدان آزادی سلیمانیه، رانیه، اربیل، موصل و دیگر میادین شهرهای کردستان عراق به سوی مردم و جوانان به شیوه ماموران بشار اسد تیر اندازی میکردند. در دنیای واقعی شخصیتهایی چون مشعل تمو، بکر علی، سوران مام حمه، زردشت عثمان و دهها و صدها فعال سیاسی و محبوب دیگر که توسط حکومتهای محلی کردستان عراق و دولت بشار اسد ترور شده و بقتل رسیدند، همگی در تلاش برای  سرنگونی حکومت و حاکمان فاسدی چون طالبانی، اسد و بارزانی بودند. نچیروان بارزانی بجای دادن پیامهای عوامفریبانه باید فکری بحال خود و حکومتش بکند.

۱۸ اکتبر ۲۰۱۱