اسبها همدیگر را گاز میگیرند … داستان مضحک حضور حکومت اسلامی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

اسبها همدیگر را گاز میگیرند.

داستان مضحک حضور حکومت اسلامی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت
 و تحریم نیم کلاج حکومت اسلامی توسط دولت آلمان

از ۱۲ تا ۱۶ اکتبر ۷٣۸۴ ناشر از ۱۰۶ کشور جهان راهی نمایشگاه کتاب فرانکفورت شدند. در این چند روز بیش از ۲۸۰ هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کردند. در نمایشگاه کتاب فرانکفورت٬ هیچ انتشاراتی و ناشر حق فروش کتاب ندارد٬ اینجا محل برگزاری جلسه و گفت و شنود و آشنایی با نویسندگان و فرهنگ کشورهای مختلف است. امسال در نمایشگاه ٣۲۰۰ سمینار تخصصی برگزار شد و ۱۰ هزار خبرنگار از سراسر جهان برنامه های این نمایشگاه را پوشش خبری میدادند.
فعالین حزب کمونیست کارگری ایران از سالها  قبل٬ مداوم در این نمایشگاه حضور دارند. ما میرویم تا به حضور جمهوری فاشیست اسلامی در این مرکز فرهنگی و علمی اعتراض کنیم. ما میرویم تا با صدای بلند ٬ با برگزاری تظاهرات و سخنرانی و برپایی میزهای اطلاعاتی از عکس اعدام شدگان و گورستانهایی مانند خاوران٬ به هزاران نفر بازدید کننده از دنیا بگوییم که در این گورستانها  کسانی آرمیده اند  که به ” اتهام” نقد و تفکر و اعتراض و انتقاد به جانوران حاکم بر ایران٬ تیرباران شده و مادران آنها حتی اجازه گریه کردن نداشته و ندارند.

ما در این نمایشگاه کتاب همواره حضور داشته ایم تا بگوییم آزادی اندیشه و بیان در ایران زیر چکمه این جانیان له شده و دنیا نباید به این جنایتکاران امتیاز داده و آنها رابعنوان ” نمایندگان مردم ایران” در غرفه هایی با عکس خمینی و خامنه ای و هیتلرهای زمانه بپذیرد و چشم بر سنگسار و اعدام و دست و پا بریدن و چشم در آوردن اینها ببندد.

دولتهای غربی و بویژه دولت آلمان در این مورد ٬ پرونده سیاهی دارد. سی و دو سال جنایات حکومت اسلامی را دیده و دم نزده و سی و دوسال با اینها داد و ستد اقتصادی کرده و چشم خود را بر جنایات اینها بسته اند.

امسال اما اوضاع کمی فرق داشت. از نظر من دولت آلمان٬ تحت فشار افکار عمومی و اوضاع بین المللی٬ و با توجه به اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حکومت اسلامی در لیست تحریم شدگان اتحادیه اروپا است٬ به تعدادی از افراد هیئت حکومت اسلامی ویزا نداد.
 یک روز قبل از افتتاح نمایشگاه کتاب٬ با عجله نوشتند و گفتند تعدادی از ما هنوز ویزا نگرفته ایم و سپس گفتند٬ کسی هم به این امر پاسخگو نیست.
نمایشگاه در ۱۲ اکتبر آغاز بکار کرد در حالیکه غرفه اصلی حکومت اسلامی بسته بود و مقامات حکومتی این امر را موضوع حملات لفظی به همدیگر دانسته و شروع به فحاشی به همدیگر کردند. تعدادی گفتند پول اجاره غرفه ها پرداخت نشده و بهمین دلیل غرفه ها باز نیست و سپس از همدیگر می پرسیدند٬ چه مقامی باید پول میداده و جر و بحثهایی در این سطح که باعث مزاح عمومی شده بود.
 
سفیر جمهوری اسلامی در آلمان شیخ عطار با تحقیر دوستان حکومتی اش گفت٬ اینها فکر میکنند نمایشگاه بازار مکاره است ٬ اینها یک کلمه زبان خارجی بلد نیستند و مترجم حرفه ای هم با خود نمی آورند و حضورشان باعث بی آبرویی حکومت اسلامی است. ایشان فرمودند که نامه ای برای وزارت ارشاد نوشته در بیست صفحه و پیشنهادات خود را برای بهبود کارشان ارائه داده است. از آنسوی خط پاسخ آمد که ناهماهنگی بین وزارت ارشاد و وزارت امور خارجه باید بررسی شود و سفیر بهتر است مواظب حرف زدنش باشد و به دروازه خودمان گل نزند..
 سفارت آلمان در تهران گفت روادید ندادیم چون روشن نبود برای چه به کشور آلمان میروند و عدم ارائه مدارک کافی باعث این تصمیم شد. بهمن دری معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت غرفه نداشتن بهتر از غرفه داشتن است اینطوری بهتر میتوانیم به استکبار جهانی ضربه بزنیم…  
مجلس وارد ماجرا شد گفته شد وزارت ارشاد مسئول مستقیم این موضوع است و باید پاسخگو باشد. نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت ٬ باید مجلس رسیدگی کند. و این داستان هنوز ادامه دارد…

عدم حضوررسمی جنایتکاران اسلامی و بسته ماندن غرفه اصلی جمهوری اسلامی٬ یک موفقیت برای اپوزیسیون جمهوری اسلامی و برای مردم ایران بود. در اثر اعتراضات به جنایات این حکومت در سطح بین المللی و مجبور شدن اتحادیه اروپا به تحریم مقامات حکومت اسلامی و از جمله وزیر ارشاد این حکومت٬ دولت آلمان مجبور میشود نیم کلاج  گرفته و با ندادن ویزا به اینها و آوردن دلائلی نظیر عدم ارائه مدارک و .. اینها را به آلمان راه ندهد. با گله نوشتند فرزندان گوته ٬ مهمان نوازی را کنار گذاشته و ما را نپذیرفتند!!
غرفه حکومت اسلامی در فرانکفورت بدلیل این اوضاع بسته ماند.
یکی از مسئولین نمایشگاه در همان روز اول به دوستان ما گفته بود٬ خبر خوشی برای شما دارم٬ امسال غرفه حکومت اسلامی بسته میماند… و دوستان ما گفته بودند پس اجازه دهید ما در آنجا غرفه داشته باشیم که این فرد با لبخند پاسخ داده بوده این هنوز امکان پذیر نیست…

البته بزودی این امر امکانپذیر خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران زیر فشار اعتراضات و انزجار عمیق مردم ایران ٬ در نهایت بهم ریختگی و جنگ و جدال درونی باندهایش٬ بسر میبرد و دولتهای غربی و از جمله دولت آلمان زیر فشار افکار عمومی بین المللی و اعتراضات مردم در آلمان دیگر نمیتواند دست خونین سران حکومت اسلامی را فشرده و نگران عواقب چنین سیاستی نباشد.

ما یکبار دیگر در نمایشگاه کتاب و در حضور هزاران نفر اعلام کردیم که حکومت اسلامی ایران ٬ یک حکومت جنایتکار و فاشیست است که باید هر چه زودتر در سطح بین المللی با انزوای دیپلماتیک عمومی روبرو شود. اینها نباید حق حضور در هیچ نهاد بین المللی و یا مراکز فرهنگی و نمایشگاه کتاب و غیره را داشته باشند. مردم ایران باید ببینند که دنیا از اعتراضات بحق آنها در مقابل حکومت قتل و جنایت اسلامی دفاع میکند. ده سال حضور مداوم فعالین حزب کمونیست کارگری ایران و ایرانیان معترض به این حکومت به بار نشست و این بار پوزه جنایتکاران را کمی به خاک مالید . دور نیست روزی که با سرنگونی این حکومت ضد آزادی بیان و اندیشه ٬ آزادی مردم ایران و آزادی عقیده و بیان را در نمایشگاه فرانکفورت جشن بگیریم.آن روز دیر نیست!

مینا احدی 
۱۷ اکتبر ۲۰۱۱ 
International Committee against Execution
International Committee against Stoning
Email: minaahadi@aol.com
Tel: 0049 (0) 1775692413
http://notonemoreexecution.org
http://stopstonningnow.com/wpress/