ببخشید شما….؟

مشغول تحلیل و موشکافی چند نکته بودم که…..رندی ندا داد و گفت : اول و مهمترین نکته همانا روشن کردن معنی واقعی ایدئولوژی ست ! تنظیم رابطه هرفرد و جریانی ، با ۳ مقوله پیرامون خودش را ایدئولوژی میگویند . این ۳ مقوله عبارتند از انسان و جامعه…تاریخ…هستی…
اما این هم داستان نیست . تعریف کلاسیک و کتابی هم دارد که کارمن نیست . کار آدمای بیکار و سکولار الاف است تا ریشه یونانی لغت را اول کشف کنند و بعد بشکافند و برن جلو ! مثلا هرمفت خوری و یا کودکی دیگر نمیتواند همان کاری را با جامعه ایران و انسان کند که خمینی ۳۳ سال پیش کرد . و یا هر موجود الافی دیگر نمیتواند سر تاریخ را کلاه بگذارد . تکان بخورید ثبت میشوید در جراید و ذهن عالم ! و یا هر مارمولکی نمیتواند با نوع نگرشش به هستی بند بازی کند . یعنی هر جا به نفعش باشد ماتریالیست و هر جا به نفعش باشد الهی …و بعضی مواقع کلا به نفعش باشد که همه چیز خور باشد و اسمش هم را بگذارد سکولاریسم نو….! خلاصه که چنین جانورانی درصورت واژگونی و یا هر تحول سیاسی ریشه ایی در ایران ، قبل ازاثبات ادعاهای مضحک آلترناتیوی ، سوال اول قبرشان از طرف مردم میشود اینکه : ببخشید شما….؟
 
فعلا بگذریم .
 
 موضوع دوم مربوط میشود به مصاحبه اخیر سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده . به بخشی از این افاضات لطفا توجه کنید :
 
این لینک اصلی
قسمت مربوط به مجاهدین خلق و فهرست گروه های تروریستی

مدتی است که وزارت امور خارجه آمریکا در حال بررسی خروج احتمالی و یا باقی ماندن نام سازمان مجاهدین خلق در لیست سازمان های تروریستی است. این تصمیم قرار بود که اعلام شود ولی هنوز خبری از آن نیست. کی بالاخره خانم کلینتون تصمیم نهایی خود را در مورد این که نام این سازمان در لیست سازمان های تروریستی باقی خواهد ماند یا اینکه خارج خواهد شد، اعلام می کنند؟

والله من نمی دانم. ایشان عمیقا این موضوع را بررسی می کنند و در نهایت در زمان موعود، نتیجه نهایی را اعلام می کنند. ولی من نمی توانم تاریخ دقیق این تصمیم را بگویم.

چند ماه دیگر؟ چند روز دیگر؟ چند هفته دیگر؟

خدا بزرگ است. اصلا من نمی دانم. این طور نیست که من بدانم و به شما نگویم. خود من در این مورد چیزی نمی دانم.

آیا آمریکا این سازمان را یک گروه اپوزیسیون معتبر می داند؟

نه. مجاهدین یک گروه تروریستی است. به طور رسمی الان ما مجاهدین را یک گروه تروریستی می دانیم. والسلام.
 
این  آلن ایر گیج و پرت ….و شاید هم مخاطب را گیج فرض کرده ….خیلی باحاله . انبوهی حرف زده و مثل همیشه نگران حقوق بشرهم هست . ولی ما به بقیه اش کاری نداریم چون وقتمان محدود است . فقط به همین نکته اکتفا کنم که مجاهدین از یک دهه پیش به دلیل پرزور بودن سمبه قبول کردند که از سلاح استفاده نکنند مگر با جواز پنتاگون .  همان پنتاگونی که شب قدرلیبی را رقم زد . همان پنتاگونی که اعلام کرد مخالفان حکومتهایی که وال استریت مشخص میکند اگر سلاح دست بگیرند آزادیخواه میشوند و اگر وال استریت نخواهد بدون سلاح هم همان تروریستند …..! حالا بماند از اینکه همکاری رسمی دولت امریکا با تروریستهای رسمی مستقر در عراق یعنی چه …..!؟ خلاصه اینکه تروریست کسی و چیزی است که سردسته تروریستها و رئیس بزرگ مشخص میکند و همینطور آزادیخواه و حقوق بشر و دست خرو……
 
و بالاخره جالبترین نکته درهمین رابطه خبری است که مجاهدین همزمان با اظهارات سخنگوی دولت امریکای مطبوعش  تیتر زدند و نوشتند :
 
 حمایت قیام کنندگان سوریه از مجاهدان اشرف

این لینک اصلی

 
فکرش را بکنید در بحبوحه جنگ خونین بین اسد و مردم سوری و در بحبوحه کارزاربیرون ریختن ۳۰۰۰ زندانی اشرف نشین از عراق و انبوهی تلاشهای جانبی و تحولات منطقه ایی ناگهان مخالفان دولت سوریه یادشان اومده که حمایت از اشرف نشینی لازمه سرنگونی اسد است . بعد هم لیستی نوشتند از حمایت کنندگان که در این شلوغی بازار سیاست ، کی سوال میکنه اینا کی هستند و یا چند نفرند …..؟ خلاصه تیتر که خیلی بزرگه . مثل شب قدر لیبی و یا مثل ربط تشکیل دولت فلسطین به موضوع باز هم اشرف نشینی ! آقاهویج هم شاف کنند به اشرف نشینی ربط دارد . فقط در آستانه خروج اشرف نشینان معلوم نیست که به جای این تیترها چرا از پایان رسمی آن ارتش آزادیبخش بی یال و کوپال و اشکم قرن پیش و آن انقلاب منگل ساز ایدئولوژیک که فقط به خاطر سرنگونی مشروع بود و استراتژی پوشالی و مابقی ارزشهای احمقانه رهبرعقیدتی …..هنوز حرف و موضعی نیست !؟ اما اگر روزی روزگاری چنین شد قول میدم که حداقل درچنین لحظاتی دیگه نپرسم …ببخشید شما….؟ ولی از حرافان بدون عمل و بیشمار” مخالف سانسورو خودسانسوری ” درهمه زمینه ها حتما سوال خواهم کرد ! والسلام ….!
 
 
 
اسماعیل هوشیار
هشتم اکتبر۲۰۱۱
۱۶ مهر۱۳۹۰
 
 info.tipf.www