همزمان با آغاز مدارس “پنجشنبه آخر هر ماه بنام روز صدقه، در آموزش و پرورش نامگذارى شد”

درشرایطى به استقبال سى و سومین سال تحصیلى جدید میرویم، که علاوه بر بى عدالتى، نا برابرى، و ستم طبقاتی در ایران تحت حاکمیت رژیم اسلامى، رهبران و مجریان رژیم با هر آنچه که تحت نام علم و پیشرفت دانش بشرى در جوامع مترقى نهادینه شده، نه تنها به شدت مخالف هستند، بلکه با تلاش مستمر و نا موفق خود، به منظور پیشگیرى از رشد علم و دانش در ایران به هر وسیله ممکنى متوصل خواهند شد.
بازگشایى مدارس در مهر ماه امسال و با زگشت دانش آموزان بخانه دوم خود بعد از تعطیلات تابستانى، فارغ از هر نوع  سیستم حکومتى حاکم برجامعه و نظام آموزشى در مدارس آن، به روال هر سال، آغازى شیرین همراه با اوقات خوش سالهاى گذشته، جشن و سرور توأم با هیجان، صفا، صمیمیت و امید به آینده در آغازین روزهاى این دیدار وصف ناپذیر است. اما متأسفانه عمر این شور و شوق و هیجان در مدارس ایران کوتاه و در اغلب موارد به یأس و نا امیدی منجرخواهد شد. این روند در ادامه خود تأثیرات مخربى بر جامعه اى که قرار است شور و شوق و انرژى این دانش آموزان جلوه اى از زیبایى و صمیمیت به آن ببخشد دارد.
مرورى کوتاه بر بخش هایی از نقشه عمل ارتجاعى و هدفمند دست اندر کاران رژیم اسلامى در آموزش و پرورش را که”قرار” است در سال جارى در مدارس عملى شود خواهیم کرد. با مراجعه به بایگانى سخنرانى هاى روزانه وزیر آموزش و پرورش رژیم و وعده هاى پوچ و عوامفریبانه او در به انحراف کشاندن افکار عمومى تحت لواى شعار”تحول بنیادین”در آموزش و پرورش نشان از شکست بى چون و چراى سیاستهاى ارتجاعى رژیم اسلامى طى این سى و سه سال دارد.
– طرح”تحول بنیادین”در آموزش و پرورش که ایدئولوگ آن خامنەای است، هدف اصلى و موضوع کار ارتجاعی آن متوجه دانش آموزان پیش دبستانى، دبستانى و دبیرستانى است. این طرح ارتجاعی اعلام نوعى از جدل طبقاتى است، میان فرهنگ ارتجاعى و فرهنگ سکولار، که مبارزه برای تثبیت آموزش و پرورش سکولار به سنتی جا افتادە و قابل اتکا در جامعه ما تبدیل شده است. تلاش رژیم برای برون رفت از بن بست ایده هاى ارتجاعى خود در آموزس و پرورس، علی رغم توصل به زور و ارعاب به نتیجه دلخواه خود نرسیده است. این جهت و سیاست ارتجاعى ـ مذهبى على رغم شکست در عرصه هاى آموزشى، متأسفانه با بر جاى گذاشتن خسارات جبران ناپذیر افت درسی، ترک تحصیل، فرار ازمنزل، اعتیاد، بیکاری، خود کشی و . . . در جامعه ایکه ١۴ میلیون دانش آموز به تحصیل اشتغال دارند جای تأمل و نگرانی است.
شکست در این عرصه را از زبان شجاع جزایرى کارشناس مسائل کودک در گفت و گو با ایلنا جلب میکنم”آموزش و پرورش هنوز آمادگى لازم را براى پاسخگویى به دانش آموزان ندارد یعنى این نهاد در مشکلات دبستان و راهنمایى و دبیرستان مانده حال چگونه مى‌تواند مسئولیت تعلیم و پرورش کودکان پیش دبستانى را بر عهده بگیرد؟
در ماندگی و ناتوانى آموزش و پرورش در پاسخگویى به نیازهاى دانش آموزان، معنایى بجزعدم احساس مسئولیت در قبال سرنوشت آنها، رها کردن و بدام انداختن در جامعه فاسدى که خالق آن خود رژیم اسلامى و باندهاى فروش مواد مخدر ریز و درشت سپاه پاسداران هستند. سرنوشتى اسفبارتر از آنچه که این کارشناس به آن اشاره دارد در انتظار دانش آموزانی است که مهر ماه امسال عازم مداس خود شده اند.
مصلحى وزیر اطلاعات رژیم جنایتکار اسلامى، برای فریب افکار عمومی و شانه خالی کردن از زیر بار مسٶلیت این بحران اجتماعی به تحلیل از جامعه اى که بیش از سه دهه میدان تاخت تاز او و رژیمش است پرداخته. روزنامه شرق”هشدارها درباره نوجوانان و دانش‌آموزان جدى شده است. وزیر اطلاعات زنگ خطر را به صدا درآورده و نسبت به وجود شبهات دینى، رواج توسعه نمادهاى غربى و ناهنجارى ‌هاى غربى، رشد فرقه‌هاى نوظهور و گرایش دانش‌آموزان، بهره‌گیرى گروهک‌هاى ضدانقلاب از دانش‌آموزان، کشاندن آنها به اعتراضات سیاسى و ایجاد یأس و ناامیدى نسبت به آینده نظام و آینده جمهورى اسلامى هشدار داده است.”
بخش عمده ای از این”هشدارها”نقطە قوت جامعه ای محسوب خواهد شد، که در آن دانش آموزان و جوانان انقلابی طی سه دهه از مبارزە رو در رو با رژیم تا دندان مسلح جمهوری اسلامی کسب کردەاند. کسب آگاهی سیاسی در جریان این روند از مبارزه دانش آموزان، به مانعی اصلی در راه تثبیت سیاست های ارتجاعی رژیم جمهوری اسلامی در آموزش و پرورش شد. دانش آموزان و جوانان مبارز از همان روزهای اول بر سر کار آمدن رژیم اسلامی، نه اینکه امیدی به آینده رژیم اسلامی نداشتند، بلکه با مبارزات پیگیر خود نشان دادند که با کلیت نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی مخالف هستند.
– احسان دانش آموزی! به گزارش خبرگزارى پانا:سعید ستارى معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خمینی از اجرای طرح”احسان دانش آموزی برای کمک به دانش آموزان نیازمند خبر داد. به همین منظور: پنجشنبه آخر هر ماه بنام روز صدقه در آموزش و پرورش نامگذارى خواهد شد.”این طرح گدا پرورى، بى احترامى و شخصیت شکنى آشکار به فرزندان کارگران و زحمتکشان جامعه اى است که در آن سرمایه داران و صاحبان قدرت در رژیم اسلامى با به گروگان گیرى نیروى انسانى و عدم پرداخت دستمزد به والدین این صدقه بگیران(فرزندان تهى دستان جامعه) از طریق همکلاسى هاى آنها(فرزندان سرمایه داران) روز پنجشنبه هر ماه صدقه خود را در قلک های پلاستیکی به همکلاسى هاى خود خواهند بخشید!
این صدقه و گدا پروری که جزیى از فرهنگ آخوندهای مرتجع ریز و درشت در رژیم اسلامى است، ریشه در خمس و ذکاتى(کدایى کلان شرعى) دارد که سالانه به جیب این مفت خورها سرازیر میشود. هم اکنون و با آغاز شروع مدارس این حیله شرعى زمینه ساز و پشتوانه مالی جهت طرح کذایى”تحول بنیادین”در آموزش و پرورش رژیم اسلامى است، که تازگى ها توسط وزیر آموزش و پرورش رژیم و معاونین او بر سر زبانها افتاده است.
– طرح تفکیک جنسیتى، یکى دیگر از ارکان پایه اى”تحول بنیادین”در آموزش و پرورش رژیم اسلامى است، که از نگاه مراجع تقلید و در رأس آنها خامنه ای”اختلاط”دختر و پسر غیر اسلامی و ممنوع است! این تفکیک از همان اوائل بر سر کار آمدن رژیم اسلامی در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان به اجرا درآمد. با آغاز سال تحصیلی جدید این طرح شامل حال کودکان پیش دبستانی هم شد. در سطح دانشگاه ها علاوه بر طرح تفکیک جنسیتی، در راستای سیاست”اسلامی کردن دانشگاه ها”قرار است، دانشگاه‌های تک جنسیتی در همه استان‌ها تأسیس شود. هر چند این تفکیک غیر انسانی و زیان آور به ادارات و اماکن عمومی هم سرایت کرده است، اما تأثیرات مخرب این طرح ارتجاعی برای جوانان و دانش آموزان به مراتب  مشکل تر وزیان بارتراست. جلوگیری و ممانعت از ارتباط سالم و دوستانه در مدرسه و خارج از آن، منجر به رفتارهای ناسالم اجتماعی خواهد شد.
– عدالت جنسی، مقوله ارتجاعی دیگری است، برای فشار روحی بر دانش آموزان. فاطمه قربان معاون آموزش ابتدایی در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت” ٩٨درصد کودکان در کل کشور تحت پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی قرار دارند و با پوشش تحصیلی ۴٩ درصد دانش آموزان دختر، عدالت جنسی رعایت شده است و . . . . استدلال غیر علمى این خواهر زینب در عین حال فکاهى است. جمهورى اسلامى، و عدالت!؟ آنهم از نوع جنسى آن!؟ 
با تحقیقى که اخیرآ از جامعه اى که با پوشش تحصیلى ۴٩ در صدى این خواهر زینب “عدالت پرور” انجام شده! طبق آن در تهران ۸۰ درصد دختران دبیرستانی دوست پسر دارند و حتی ممکن است ارتباط جنسی هم داشته باشند، که خانواده‌ها و مسئولین مدارس از این موضوع بی‌اطلاع هستند. انتشار این آمار توسط ایلنا و بر مبنای تحقیقی است که توسط “دکتر محمود گلزاری”استاد دانشگاه انجام گرفته است.
به قدمت عمر ننگین جمهورى اسلامى به ضرب شلاق، تهدید، اخراج و زندان مقنعه و چادر اجبارى را به تن زنان کردند، تا به قول خود آنها، چادر سیاه و مقنعه، اسلام، ناموس و آبروى رژیم مذهبى آنها را حفظ کند، که در این زمینه هم موفق نشدند. طرح هر نوع تفکیک جنسیتى در هر سطحى در ایران سرنوشتى به مراتب از ٨٠ در صدى ارتباط جنسى را که حق طبیعى هر نوجوان و جوانى است را خواهد داشت.
– محرم سازی. طرح بحث بر سر”محرم سازی مدارس دخترانه” یا استتار، بعد از ١۶ سال همزمان با طرح”تحول بنیادین”خامنه ای در آموزش و پرورش مجددآ مطرح شده است!
به گزارش خبرگزاری پانا: مرتضی رئیسی معاون وزیر آموزش و پرورش گفت”محرم سازی مدارس دخترانه محقق شد. ایجاد حیاط مرکزی در مدارس تازه ساخت دخترانه در زمین‌هایی با متراژ مناسب، در راستای طرح  شاداب‌ سازی و محرم‌ سازی مدارس دخترانه انجام می‌شود!”
ازسال ١٣٨۴طرح ایجاد دیوارهای بلند در وسط حیاط مدارس دخترانه و پوشاندن پنجرهای کلاسهای درس با شیشه های مات، بمنظور”استتار و دور نگه داشتن از چشم نامحرم” مطرح شد. اما بگفته مأمورین آموزش و پرورش بودجه ای معادل ٨٠٠ میلیارد تومان نیاز دارد، که خوشبختانه از سال ٨۴ تا بحال تأمین نشده است.
 طبق اظهارات طراحان این پروژه”دانش آموزان دختر با برداشتن مقنعه و مانتو در زنگ تفریح و ساعات ورزش در جوی شاد، زمینه برای التزام منطقی آنها به حجاب مهیا خواهد شد.”
 ٢۴ساعت مأمورهای سرکوبگرتان را از کوچه و خیابانها جمع کنید، آنوقت متوجه خواهید شد که التزام منطقی زنان و در رأس آنها دانش آموزان دختر به حجاب اجباری چند در صد است.
اکنون کشیدن دیوار بلند، به یکی از اولویتهای اسلامی کردن مدارس ارتقأ یافته است. تامبادا دختران دانش آموز در حیاط مدرسه توسط همسایه های نا محرم اطراف مدرسه دیده شوند!
این محرم سازی به کلاسهای پیش دبستانی هم سرایت کرد، به نحوی که از آ‌غاز سال تحصیلی جدید پیش دبستانی ها اجازه در کنار هم بودن را ندارند.
دیوار بلند، شیشه مات، تفکیک جنسیتى، جاسوس هاى بسیجى، پوشش اسلامى، نماز و روزه اجبارى و صدها طرح غیر علمى و آزار دهنده، سالها است که کارایی خود را از دست داده است. دانش آموزان نه تنها کوچکترین ارزشى براى این طرحهاى ارتجاعى قائل نیستند، بلکه با بى اعتنایى به این قوانین کهنه پرستانه رژیم اسلامی از همان روزهاى آغاز سال تحصیلى جدید و با الهام از مبارزات توده اى در دو سه سال اخیر در ایران و کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا، مبارزه پیگیر و متشکل خود را جهت تثبیت آموزش و پرورش سکولار، مترقى و رایگان با پشتیبانى و راهنمایى هاى بى دریغ معلمان مبارز و مردم انقلابى به پیش خواهند برد.
جمعه ۱ مهر ۱۳۹۰