درکجای این جنگل شب….!؟

نوشتم که قذافی مات شد…اسد کیش است ….ولی فقیه درفکرپات …..
نوشتم که از رفتن هردیکتاتوری قلبا خوشحال میشوم و آن را قدمی رو به جلو میبینم …..
اما چند موضوع درذهن عده ایی با هم داشت قاطی میشد و مجبور شدم که این بار به صورت تفکیک شده بنویسم .
هنوز وزارت خارجه امریکا تصمیم نهائی راجع به لیست جدید نگرفته ؛ که ولایت فقیه و یارانش از جمله نایاک و تریتا پارسی جشن پیروزی گرفتند و از امریکا تشکر کردند که مجددا مجاهدین را در لیست گذاشت !
http://www.state.gov/s/ct/rls/crt/2010/170264.htm
هنوز قذافی درحال جان کندن است که مسعود رجوی نوشت : شب قدرمردم لیبی رقم خورد و رزمندگان آزادی بخش لیبی به پیروزی رسیدند ….بعدشم عکسی با لباس نظامی از مسعود رجوی گذاشتند روی سایت …که مهفوم ساده آن این است : ما هم هستیم ؛ مثل همان سناریوی لیبی…. فقط من میتوانیم ، و خلاصه رویاهای دیرینه ارتش رهبرعقیدتی در لیبی به بار نشست و شب قدرمسعود رجوی درهرتابلویی قابل شبیه سازی نیست ! به زبان لری :  چائیدی حاجی…..
 
 و من درفکربودم که درست است از رفتن هر دیکتاتوری استقبال میکنم و درست است که قدمی رو به جلو است و خیلی چیزهای  دیگر….اما این سکه روی دومی هم دارد . عوامل و نیروهایی که توسط ناتووسیا پشتیبانی میشوند و کاری را میکنند که وال استریت میخواهد….اسمشان رزمنده آزادی نیست ، همکاری با نیروهای نظم نوین اسمش مبارزه و آزادیخواهی نیست . چنین تیتری از طرف عاشقان  رهبرعقیدتی و مسعود رجوی فقط یک پیام دارد و آن هم چسباندن اسم رزمنده و آزادیخواهی به اعمال خودش است و اینکه اتخاذ سیاست خط موازی با پنتاگون را اصل مبارزه و شب قدر مسلمین لیبی و ایران وجهان را از چت رم رقم بزند ….! والا داستان ارتش آزادیبخشی که رجوی در ۱۳۶۵ بنیان گذاشت در ۱۳۶۷ مهرپایان خورده بود . بعد از آن هرنیروئی که توسط ناتو و سیا و دیگران پشتیبانی و لجستیک شود اسمش و شکلش نه به آزادیخواهی میخورد و نه مبارزه …حتی با تکرارطوطی واراسمش به شکلی غلیظ…..”ارتش آزادیبخش ملی لیبی”… !!! مفاهیم واژه ها دراین جنگل شب چه محلی ازاعراب دارد ؟
سالهاست با پدیده ” شک ” در هر زمینه ایی رابطه خوبی دارم . ولی ازشما چه پنهان و دوراز شوخی ؛ بعضی مواقع نمیدانم فقط به چه چیز باید شک کرد ؟ مسعود رجوی و غالب مسئولین سازمان مجاهدین ؛ از نظرهوش و ذکاوت فردی آدمهای نادان و ساده ایی نیستند . به عبارت دیگر فرد یا افرادی که به مدت حداقل ۲۳ سال جماعتی چند هزار نفره را اسکول کنند و سرکاربگذارند….را نباید دست کم گرفت ! اما با این همه ، به بعضی ازمواضعشان که میرسم نمیدانم به چه چیز باید شک کرد ؟ یعنی استفاده ” مسعود و مریم رجوی و بقیه قبیله عقده ای از واژه “ارتش آزادیبخش لیبی ” از روی ناآگاهی است و نمیدانند چه میگویند ؛ و یا هنوز هم بقیه دنیا و از جمله دولت ایالات متحده را اسکول گیرآورده اند ….؟ یعنی اینطور فکر میزنند …!!!
کاری که تریتا پارسی میکند شبیه به همان کار رهبر عقیدتی است منتها در جبهه ولایت فقیه ! با اذن به اینکه دولت ایالات متحده نه نیازی به رهنمود پارسی دارد و نه عکس مسعود رجوی با لباس نظامی و کرشمه های سیاسی عصرحجر…. و نه به آزادی گروگانهایش فکر میکند . دولت امریکا فقط به منافع تاکتیکی و استراتژیک خودش فکر میکند و تصمیم میگیرد . اگر منافعش ایجاب کند جنگ راه میاندازد با تلفات میلیونی… اگر منافعش درخروج مجاهدین از لیست باشد حتما خارج میشوند واین خروج ربطی به پیروزیهای همیشگی رهبرعقیدتی وشب قدرش ندارد . اگر منافعش درتکرار سناریوی لیبی برای ایران باشد حتما عمل میکند و شب قدرناتو و غرب امکان رقم خوردن دارد ! کمااینکه زمانی در اوج قیام مردم ایران و سرکوبشان توسط حکومت اسلامی ، منافعش ایجاب کرد تا برای ولایت فقیه نامه های عاشقانه بنویسند و این کاررا کردند . به همین دلیل تلاش رهبرعقیدتی برای قبولاندن سناریوی لیبی برای خودش هم ، توهمی بیش نیست . آرزوی بلاهت بار تریتا پارسی برای ابقاء مجاهدین در لیست هم چاره کار دراز مدت هیچکدام از طرفین نیست !
بازکردن شیر “دموکراسی هدایت شده” ازطرف عموسام و خاله های انگلیسی و اروپایی……معنی شرایط جدیدی را میدهد که قرار نیست مثلا قذافی برود و پسرش یا نیروی شبیه آن بیاید ! به همین دلیل حتی اگر سناریوی لیبی برای حکومت اسلامی قابل اجرا باشد باز هم نیروی قابل اعتماد برای غرب ؛ مجاهدین و رهبرعقیدتی نیست . این عدم اعتماد غرب به هیچ وجه برای رهبرعقیدتی بارمثبت ندارد بلکه نشانه ارتجاعی بودن و عقب ماندگی فکری و سیاسی رهبرعقیدتی است که مثل ولی فقیه توان فهم شرایط جهانی جدید را درعمل تا به امروز نداشته و ندارد .
خروج مجاهدین از لیست امریکا اگر درجهت نجات و حفظ جان آن ۳۵۰۰ اسیردرقرارگاه اشرف است پس مثبت است. به جزاین ادامه بودن مجاهدین درلیست و یا خروجشان از لیست امریکا هیچ ربطی به منافع مردم و جنبش و خواسته های واقعی مردم ایران ندارد وچنگی هم به دل نمیزند . این بازی بین ۳ ضلع مثلث شومی است که ضلع اصلی آن را نظم نوین و ۲ ضلع دیگرش را ولایت فقیه و رهبرعقیدتی شکل میدهند . من شخصا برای برنده و بازنده اش نه دست میزنم و نه کف میکنم . به قول قدیمی ها ….نه قم خوبه ؛ نه کاشون….لعنت به هرسه ۳ تاشون…..
*************************

آب پرید گلویش ؛ شروع به سرفه کردن کرد. به همین سادگی داشت خفه می شد . حین سرفه کردن و جمع شدن اشگ در چشمانش به این فکر وادارشد که چطور بدن پاره پاره اش بدون اجازه و اراده و برای حفظ جانش تمام تلاشش را می کند، که آن قطره آبی که در نای رفته است را بیرون بیاندازد؟  آنقدر از بی اختیاری خودش تعجب زده شده بود که سعی کرد مقاومت کند و سرفه نکند . (انگار بهش توهین شده است. چطور جرات کردی بدون اراده ام، بدون اجازه ی کتبی ازم ؛ شروع به سرفه کردن کنی؟!)
 در حین خفگی به این فکر می کرد که چطور میلیونها هزار سال زمان رفته تا مغز این طور سیم پیچ شود؛ تا جانش را بتواند این طور خارق العاده حفظ کند. چطور این بدن در روزمرگی واسارت بی حاصل عقیدتی و سیاستهای ابلهانه و کپگ زده رهبری ؛ اینقدر بدیهی و بی اهمیت شده بود برایش؟ حین خفگی و سرخی صورتش از بی اختیاری اش تعجب زده شده بود. اینکه چرا باید حین خفگی به چنین چیزهایی فکر کند بیشتر تعجب زده اش کرده بود. حالش که موقتا کمی جا آمد انگار احترام جدیدی برای همه کس و همه چیز قائل شده بود. جوری که دلش می خواست از قالبش بیرون بیاید، به خودش دست بدهد و به تن لت و پاره اش بگوید از ملاقاتت خوشوقتم.
 مطلب بخارشدن ایدئولوژی . اقتباس ازتزاد
 تقدیم به رهبرعقیدتی
وای برشما….وای برسنگین دلان…..
 
 
اسماعیل هوشیار
سوم شهریور۱۳۹۰
۲۵ اوت ۲۰۱۱
 info.tipf.www