آموزش و پرورش تا چهار سال دیگر استخدام ندارد

از آغاز حاکمیت سرکوبگرانه رژیم سرمایه دارى اسلامى در ایران،حد اقل براى کسانى که با کلیت این نظام و بقاى آن مخالف بوده و هستند، بدون مراجعه به آثار با ارزش مارکس, انگلس و . . . متوجه بن بست نظام سرمایه دارى و ناتوانى این نظام جهانى که رژیم اسلامى در ایران با توجه به پایگاه طبقاتیش بخشى از آن محسوب میشود را شاهد و متوجه هستند و بر این واقعیت واقفند که رژیم اسلامى در حل معضلاتى مانند: بیکارى،فقر،گرسنگى, فحشا ، اعتیاد و . . در جامعه تحت سلطه خود نه تنها ناتوان است، بلکه بقاى خود را در لابلاى این ناهنجارى ها ى موجود در جامعه اى مى یابد که خود خالق آن است.
در جبهه مبارزه و مقاومت, شاهد مبارزه رودررو و روز مره مردم بجان آمده اى هستیم که جهت خاتمه دادن به این سیستم نابرابر و جایگزین کردن آن با نظامى بدور از ستم و استثمار تا آخرین لحظات عمر ننگین این رژیم آرامش را از او سلب و متقابلآ در این پروسه سخت مبارزاتى عملآ با کسب آگاهى طبقاتى و مبارزاتی مقدمات سرنگونى این رژیم را به رهبرى طبقه کارگر آگاه و متشکل فراهم خواهند کرد.
در این نوشته کوتاه به گوشه هایى از تقلاى نا فرجام مجریان حکومت فاسد اسلامی بمنظور برون رفت رژیمشان از بن بست اسلامى کردن آموزش و پرورش که در آن دست و پا میزند اشاره کوتاهى خواهیم کرد.
به گزارش خبرگزارى مهر(۱۳۹۰/۴/۱۴): حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش رژیم اسلامى گفت”در روز اول که من وارد آموزش و پرورش شدم۴٧٠٠ نفر مشغول کار بوده اند ولی امروز در بخش ستادی ١٧٠٠ نفر کار می کنند و آموزش و پرورش مطلوب ما باید به ۵٠٠ نفر  کاهش یابد و باید این قدرت ها را به داخل مدارس هدایت کنیم.”
فعلآ از این بگذریم که آیا رژیم جناب وزیر آموزش و پرورش تا “چهار سال” دیگر علیه مردم ایران بر مسند قدرت باقی خواهد ماند یا نه، اما به فرض ادامه حیات ننگین آن, چنگ و دندان نشان دادن مسئولین رژیم اسلامى و مجریان تصفیه و اخراج کارگران و کارمندان در ارگانهاى حکومتى تهدیدى است مستقیم به سطح معیشت و سفره خالى کارگران و  زحمتکشان، تا جایى که این مجرى سیاستهاى ولایت مطلقه پا را فراتر گذاشته و بى پروا در گفتگو با همین خبرگزارى (۱۳۹۰/۰۵/۲۸) گفت “تا چهارسال آینده هیچ استخدام نیرویى در آموزش و پرورش انجام نمی شود.” بنازید به این”قدرت”
اجراى این طرح تا چهار سال دیگر، بخش قابل توجهى از صدها هزار فارغ التحصیل از مدارس، دانشگاه ها و . . . در این نمایش”قدرت” عریان، اگر فارغ التحصیلى به دار آویخته نشود و یا در زندانهاى رژیم اسلامى گرفتار نیامده باشد، درآموزش و پرورش استخدام نخواهند شد.
پشتوانه این نوع پروژه ها(به حداقل رساندن نیرو در بخش ستادى آموزش و پرورش، بستن درهاى استخدام نیروى جدید تا چهار سال دیگر، اخراج روزانه کارمندان و معلمین در این ارگان) به بهانه هاى واهى، ریشه در طرحى دارد که خامنه اى ایده آنرا تحت عنوان تحول”بنیادین”در آموزش و پرورش در سال ٨۶ را مطرح، و با این فرمول بندى که”آموزش و پرورش احتیاج به تحول و تطور دارد”براى اجرا به ارگانهاى ذیربط ارسال و به این منظور ستاد تحول”بنیادین”در این وزارتخانه تشکیل شد.
اما جنبه اصلى تر این”تطور”ارتجاعى، ریشه در شکست طرحهاى تا کنونى رژیم جهت اسلامى کردن مدارس, دانشگاه, ارگانهاى آموزشى و . . .  دارد. رژیم به موازات طرح ارتجاعى اسلامى کردن مدارس و دانشگاه ها و بمنظور جبران شکست این طرح اقدام به تفکیک جنسیتى در دانشگاه ها کرد. به نقل ازخبرگزارى فارس: هفته گذشته این تفکیک جنسیتى به نو آموزان دختر و پسر در کلاس هاى پیش دبستانى هم رسید. روابط عمومى وزارت آموزش و پرورش طى دستور العملى تأکید کرد که”اختلاط نو  آموزان دختر و پسر در کلاسهاى پیش دبستانى ممنوع است.”
خالى از لطف نیست اذعان به این شکست را هم از زبان “مصلحى” وزیر اطلاعات و مرید خامنه اى را بشنویم.
به نوشته روزنامه شرق”وزیر اطلاعات زنگ خطر را به صدا درآورده و نسبت به وجود شبهات دینى، رواج توسعه نمادهاى غربى و ناهنجار‌ى هاى غربى، رشد فرقه‌هاى نوظهور و گرایش دانش‌آموزان، بهره‌گیرى گروهک‌هاى ضدانقلاب از دانش‌آموزان، کشاندن آنها به اعتراضات سیاسى و ایجاد یاس و ناامیدی نسبت به آینده نظام و آینده جمهورى اسلامى هشدار داده است. از سوی دیگر، یکى از اعضاى هیات علمى دانشگاه علامه طباطبایى نیز عنوان کرده که سن اعتیاد به ١٣ سال رسیده و بیشتر معتادان کشور زیر ١٩ سال هستند؛ یعنى سن دانش‌آموزان راهنمایى و دبیرستان.”
هشدار این مأمور اطلاعاتى رژیم در جامعه اى که توسط او و هم پالکى هایش به گروگان گرفته شده، نه با ایده تحول و”تطور”خامنه و نه با بگیر و ببند، زندان،شکنجه و اعدام جوانان توسط این سرپرست وزارت مخوف اطلاعات رژیم، خللى در اراده مردم انقلابى و آزادیخواه در ادامه مبارزه آنها براى تثبیت فرهنگى سکولار و مترقى ایجاد نخواهد کرد، بلکه روند مبارزات جارى در دنیا و خاتمه دادن به حکومت چند ساله دیکتاتورهاى هم پالگى رژیم اسلامى در بیخ گوش این رژیم نشان از خطرى جدى در بقاى ننگین آنها دارد.
با توجه به فرهنگ ارتجاعى _دینی حاکم بر دیدگاه خامنه اى و مریدانش، توصیه او بر این تحول و تطور در آموزش و پرورش امرى است کهنه پرستانه که اساسآ به گذشته نظر دارد تا به آینده. این خود ستایى نامبرده در توصیه به”تحول بنیادین”در این ارگان ریشه در اسلام کهنه پرستانه اى دارد که مادر زاد فلج به دنیا آمده است.
روند رو به پیش مبارزات مردم انقلابى ایران و مقاومت آگاهانه دانش آموزان، دانشجویان، جوانان و فرهنگیان انقلابى در پشتیبانى از خواست طبقه گارگر آگاه و متشکل در تقابل با سیاست فریبکارانه رژیم اسلامى و در رأس آن خامنه اى جنایتکار، تحت لواى تحول و تطور در آموزش و پرورش، بی تردید همچون بسیاری از پروژه های دیگر آنان به شکست منجر خواهد شد.
چهار شنبه ٢ شهریور ۱۳۹۰