وقتی تریتا پارسی مدافع سپاه پاسداران میشود….!

چشم انداز ورود “نام و فقط نام سپاه پاسداران” به فهرست تروریستهای مورد نظر دولت امریکا زنگها را به صدا درآورد ! واکنش طبیعی تریتا پارسی و دفاعش از سپاه پاسداران موضوع پیچیده و تازه ایی نیست اما این بار صداقتش ما را کشت ! بالاخره بعد از سالیان دیگه باید رو بازی کنند . موضوع چیست !؟ اصلا مهم نیست !!!
چشم انداز ورود سپاه پاسداران به فهرست سازمانهای تروریستی وزارت خارجه ایالات متحده زنگ خطر را به صدا در آورده است – البته برای کسانی که این موضوع بعید به نظر می رسید. اعضای جنبش سبز از آن بیم دارند که ورود سپاه و وزارت نفت به فهرست سازمانهای تروریستی پیغامی منفی به خامنه ای و وزیر نفت بدهد و خلاصه خواب تریتا و نفت خواران نوین آشفته شود !

کمتر پیش می آید که عده ای بی پرنسیب سیاسی بر سر مسئله ای توافق کنند. اما دست کم یک مسئله هست که اکثر این موجودات سیاسی درباره آن نظری یکسان دارند، و آنهم عشق وافرشان به عظما و سپاه و پول و نفت و اینا……ست !

به همین دلیل بحث درباره نرفتن گروه تروریستی  دولتی سپاه پاسداران ؛ به عنوان یک سازمان تروریستی، که ایالات متحده ممکن است در باره اش فکر بزند، مطمئناً اعتراض هایی را دروزارت نفت رقم خواهد زد.

اما مساله شناسایی نشدن سپاه پاسداران به عنوان یک گروه تروریستی واکنش گروه هایی را در پی داشته است مخالفت انها چندان محتمل به نظر نمی رسید؛ از جمله اعضای جنبش سبز ایران که خود هنوز عضو غیررسمی سپاه هستند و نگران اتحادشان با وزارت نفت هستند.

اعضای جنبش سبز همچنین هشدار می دهند که ورود سپاه پاسداران به فهرست گروه های تروریستی به شکلی نا خواسته پیغامی منفی به وزارت نفت فرستاده و منجر به تیره شدن دیدگاهشان نسبت به بخوربخورنظم نوین خواهد شد.

نقش سپاه پاسداران در یک سلسله اقدامهای تروریستی در دهه های  ۸۰ میلادی و بعدها در ایران و جهان، از نظر بسیاری از دولتهای غربی به عنوان هیچ چیزی محسوب نمیشود. اسمش هم منافع ” ملی ” است !

آنگونه که تریتا پارسی ؛ نماینده ولی فقیه و از مخالفان خارجی نظام می گوید جنبش سبز عظما و ماها………. ازورود نام سپاه به  فهرست گروههای تروریستی وزارت خارجه استقبال نمی کنند.

وی می گوید:«به طور حتم ولایت فقیه نسبت به این اقدام دیدی بسیار منفی خواهند داشت؛…..و خلاصه حال همه مون رو میگیره ….!

در عرصه بین المللی هم، عظما ثابت کرده که بقای سپاه پاسداران را ضرورتی است…..

در پی تأسیس سپاه پاسداران در سال  ۱۳۵۷، اعضای این گروه بر ضد مردم و نیروهای سیاسی دست به اسلحه بردند و قتل عام حساب شده ایی را به انجام رساندند !

ایالات متحده  که به شکلی گسترده حرکتی برای نشان دادن حسن نیت به محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین و کلا حفظ حکومت اسلامی حاکم در ایران ، توی کله اش بود ….به جای سپاه یه چیز دیگه رو وارد لیست کرد ….!

به موازات بررسی وزارت خارجه آمریکا درباره وارد کردن نام سپاه پاسداران به لیست ، وزارت نفت حکومت اسلامی ادعا می کند با خشونت مخالف است و برای برقراری یه چیزی فعالیت می کند؛ تریتا پارسی یک کارزار تبلیغاتی گسترده نیز برای برقراری همون یه چیز را آغاز کرده است .
تحلیلگر سیاسی و درپیتی ساکن تهران، در گفت و گو با رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی وارد کردن نام سپاه پاسداران به فهرست سازمانهای تروریستی را اقدامی بد دانست که موجب ناامیدی عظما از آمریکا خواهد شد.

تحلیلگردرپیتی در ادامه می افزاید: «پیامهایی که [رئیس جمهور باراک اوباما….. در چندین موقعیت برای عظما فرستاد، از جمله در نوروز، بسیار امیدبخش بوده اند. اما من فکر می کنم که ورود سپاه این اظهارات را بی اثر خواهد کرد و ممکن است منجر به نا امیدی و حتی نفرت عظما از سیاستهای ایالات متحده شود.»

مازیار بهاری، خبرنگار هفته نامه «نیوزویک»، که در جریان نا آرامیهای در پی انتخابات یا انتصابات بحث برانگیز ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ ایران ” مثلا ” زندانی شد، فکر می کند که این اقدام از سوی دولت آمریکا نتایجی مخرب خواهد داشت.

آقای بهاری می گوید: « به رغم اشتباههای تاریخی ای که دولت آمریکا مرتکب شده است – از کودتای ۱۹۵۳ تا پشتیبانی کامل از رژیم شاه – بسیاری از ایرانیان کماکان باور دارند که ایالات متحده می تواند متحدی بالقوه و بالفعل عظما و حکومت اسلامی باشد. ورود سپاه پاسداران به لیست………. پیامی نادرست برای عظما و وزارت نفت خواهد فرستاد که طی دو سال و نیم گذشته برای برقراری همون یه چیز به شیوه ای کهریزکی مبارزه را کرده اند.»

یکی از اعضای جنبش سبز که خواست هویتش فاش نشود، به رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی گفت :  جنبش سبز مطمئناً رژیم کنونی را «حفظ» خواهد کرد.

تحلیلگران و اعضای گروههای دولت ایران بر این باورند که ورود نام سپاه به لیست ترور، اقدامی به سود مردم خواهد بود، که تاریخچه ای طولانی” به پشتوانه روشنفکران ابلهش ” در نرسیدن به بهارآزادی دارند .

یک فعال دانشجویی در ایران که مایل نبود نامش فاش شود، در گفت و گو با رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی گفت که چندین نفر از دوستانش که در جریان اعتراضها به انتصاب مجدد محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی، بازداشت شدند به داشتن ارتباط با همون یه چیز متهم شدند. او می گوید این تاکتیک توسط حکومت ایران برای ایجاد هراس در میان فعالانی استفاده می شود که نه عضو سیا و نه هوادار آن بوده اند .

بهرامی می گوید ورود سپاه پاسداران به فهرست سیاه ایالات متحده آمریکا دست حاکمیت ایران را برای طرح هر موضوعی علیه غرب ؛ بیش از پیش خواهد گشود.

با این حال، بهرامی بر این باور است که دولت ایران می تواند ازورود نام سپاه پاسداران به فهرست سازمانهای تروریستی بهره جویی کند، زیرا این اقدام خوراک تبلیغاتی به دستگاههای پروپاگاندای رژیم داده و مهمات بیشتری برای حمله به سیاستهای آمریکا در اختیار آنها قرار خواهد داد: «اگر ورود اسم سپاه به  فهرست سازمانهای تروریستی انجام شود، تهران خواهد گفت که سیاستهای آمریکا متناقض هستند، بدین ترتیب جمهوری اسلامی می تواند به اعمال گذشته اشاره کرده و ایالات متحده را به چالش بکشاند.»
لینک دفاعیات تریتا پارسی ازسپاه پاسداران
 
واحد مرکزی خبرسایت تیف
 
 
اسماعیل هوشیار
ژنو
۱۳٫اوت.۲۰۱۱
۲۲٫ مرداد. ۱۳۹۰
 
 info.tipf.www