نگاهی به امروز !

در حاشیه پذیرش واقعیت برای خروج نیروهای مجاهدین اسیر از عراق به بیان مریم رجوی .
 
بخشی از گفته مریم رجوی که قابل تعمق است . بقیه سخنان شعار و تکراری و طولانی است . این لینک اصلی
http://www.hambastegimeli.com/index.php?option=com_content&view=article&id=25863:2011-07-21-18-27-04&catid=21:2010-01-17-21-49-36
…..اجازه میخواهم، با اعلام قبول همه ملاحظات دبیر کل ملل متحد از سوی ساکنان اشرف،اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران، سازمانی که در شورای ملی مقاومت ایران عضویت دارد و اعضای آن به مصوبات این شورا التزام دارند، در انطباق کامل با آنچه دبیر کل ملل متحد خواستار شده است، به اختصار، ترتیبات و راه حل کاملا پراتیک برای حل و فصل بنیادین ودائمی بحران اشرف را اعلام کنم. شرط کلیدی موفقیت درآنچه دبیر کل ملل متحد خواستار شده و همچنین بارونس اشتون بعنوان نماینده عالی اتحادیه اروپا بارها اعلام کرده، قبول مسئولیت از جانب ایالات متحده است و اینکه امریکا از مسئولیت قانونی و اخلاقی و انسانی خود سرباز نزند و بطور موقت، حداقل قیمت را برای حفاظت از جان انسانهای بی گناه و بیدفاع ، که با یکایک آنها موافقتنامه حفاظت تا فرجام نهایی امضا کرده است،بپردازد:

۱-اعلام حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا از راه حل پارلمان اروپا برای انتقال ساکنان اشرف به کشورهای ثالث

۲- تامین و تضمین حفاظت اشرف توسط امریکا،اتحادیه اروپا وملل متحد بویژه کمیساریای عالی حقوق بشر و کمیساریای عالی پناهندگی ملل متحد تا انتقال همه ساکنان.

۳-استقرار دائم ناظران ملل متحد در اشرف تا پایان انتقال.

۴-تحقیق در مورد جنایت ۸ آوریل تحت نظر ملل متحد برای ممانعت از تکرار فاجعه.

۵-وادار کردن دولت عراق به تبعیت از فراخوان دبیر کل ملل متحد برای پایان دادن به هر گونه استفاده از زور و خشونت وپایان دادن به محاصره ضد انسانی و شکنجه روانی وبیرون بردن افراد مسلح از داخل اشرف .

از همه شما متشکرم
************************
اگر چه یک دهه تاخیر دارند و به امید و آرزوی حمله امریکا به ایران نشسته بودند ! مثل همیشه که منتظر معجزه بودند تا رژیم سرنگون شود و رهبر عقیدتی با معجزه ای سوار شود….. ولی از هر لحظه هم که آدمای اسیر در قرارگاه اشرف نجات پیدا کنند غنیمت است . بعد از یک دهه مالاندن تخم امریکا در عراق حالا صحبت از شناختن تاریخ میکنند . دولت ایالات متحده و سیاستهای ضد انسانی اش ، پدیده جدیدی نبود و این را هر ساده و پیچیده ای از جمله رهبر عقیدتی میداند . اما به ادامه مسیر ترکستان آن هم کاملا آگاهانه اصرار داشت و یا معتاد شده بود . داستان همان خشت کج اول است و ثریا… ! زری هم در جایی نوشته بود : اگر مجاهدین نبودند چطور باید مبارزه میکرد ؟ در فکر بودم : اگررا با مگر تلفیق کردند….از آن چیزی پدید آمد کاشکی نام !
مجاهدین محصول مجموعه ای از عوامل تاریخی ؛ فرهنگی داخلی و خارجی بودند که آمدنشان در بافت جامعه ایران طبیعی بود . اما اگر نبودند هم ، زندگی ادامه داشت و مبارزه و تکامل جامعه و انسان…تعطیل نمیشد . اگر افرادی هستند که فکر میکنند بدون مجاهدین زنده نیستند و مثل ماهی منطقه امنی به اندازه تنگ آب در محیط وسیع و عمیقی مثل دریا برای خودشان ساخته اند و قدرت خارج شدن از منطقه امن را ندارند به طوری که دراثر گذر زمان این منطقه امن کاذب ، برایشان تبدیل به منقطه حیاتی شده است……..و حالا فکر میکنند اگر مجاهدین نبودند یا نباشند چطور باید زنده بود و مبارزه کرد!!! ای کاش این حضور مجاهدین در صحنه سیاسی میتوانست سازنده باشد و نه باز دارنده….ای کاش……
من از وجود و حضور هیچ نیرویی غمگین و ملول نیستم . ولی از افراد مقدس متنفرم . از سراب خسته شده ام . از دروغ های شاخدار حالم به هم میخورد . من نگران کسانی که صاحب کتابخانه هستند….نیستم . ولی از کسانی که فقط یک کتاب و یک راه و یک حرف ” مقدس ” دارند ضمن تنفر؛ وحشت دارم چون برای حفظ همین تقدس احمقانه هر جنایتی مشروع میشود و هر مسیراشتباهی به راحتی توجیه ……. و هنوز هم این آخر داستان نیست !
سازمان مجاهدین تحت هیچ شرایطی به صفت سازمانی و تشکیلاتی نمیتوانند از عراق خارج شوند . بلکه این افراد حقوقی هستند که نیاز به کمک و خروج از عراق را دارند و باید به هر شکلی کمک شوند . انواع موضع گیریهای مختلف دراقصی نقاط دنیا نشانه حمایت از تشکیلات مافیایی مجاهدین نیست . بلکه آماده ساختن زمینه های خروج ” افراد اسیر ” است . این خروج به چه شکلی انجام میشود….؟ هنوز مشخص نیست . ولی جهت اینکه ذهنتان کمی شکل داشته باشد ؛ آنچه که در زندان تیف برسر ما آمد به شکل بزرگتری ویحتمل با کمی تغییرات در انتظار اسیران اشرف هم هست . چند سالی انتظار در محلی ….. ( انهدام تشکیلات )……مصاحبه فردی با نفرات برای تائید صلاحیت پناهندگی ( با کسانی که دوام آورند و بمانند )…..
تشکیلات به جا مانده مجاهدین از قرن بیستم با آن فرهنگ خود ساخته و بیمار رهبر عقیدتی ، هیچ همخوانی با سازوکار زمین سیاست قرن ۲۱ ندارد . هرگونه ساختار جدید سیاسی الزامات جدید خودش را میطلبد !

در ضمن دولت ایالات متحده اگر مسئولیت انسانی و اخلاقی میفهمید وضع دنیا اینجور نبود ! رهبر عقیدتی هم اگر “اعتماد” را میفهمید اصلا به چنین مسیر ناکجاآبادی وارد نمیشد و وضع بهتری داشت !
 
راستی از اون پیامهای پشت پرده و صوتی رهبرعقیدتی خبری نیست ! ولی این مارمولک زیر هر حصیری پنهان باشد در مقام پاسخگویی به تاریخ و مردم ایران فراموش نمیشود ….!!
 
اسماعیل هوشیار
ژنو
دوم مرداد ۱۳۹۰
۲۴ جولای ۲۰۱۱
 info.tipf.www
*******************************
دشواری های طرح جابجائی مجاهدین خلق ایران در عراق

نیویورک تایمز در گزارشی از مقرّ مجاهدین خلق ایران در قرارگاه اشرف در عراق، زیر عنوان “گروه تبعیدی ایرانی آمریکا را در عراق در مقابل مسئله ای دشوار و نگران کننده قرار می دهد” می نویسد بیش از ۳۰۰۰ نفری که اینجا زندگی می کنند زمانی اعضای سازمان شبه نظانی قدرتمندی بودند که مصمم به سرنگون ساختن دولت ایران بود.

این گروه در دهه ۱۹۷۰ آمریکائیان را در تهران کشته بود، و اعضایش بعدها، هنگامی که صدام حسین به آنان پناه داد، برای مشارکت به عنوان  یک واحد مزدور در عملیات خشونت آمیز او در شمال و جنوب عراق برای سرکوبی کردها وشیعه ها مورد ظنّ قرار گرفتند. اعضای گروه اکنون خوش آیند عراق نیستند اما معتقدند باید در آمریکا مورد محافظت واقع شوند، هرچند که گروهشان بنام سازمان مجاهدین خلق ایران کماکان درفهرست وزارت امورخارجه آمریکا در باره تشکیلات تروریستی باقی است.

لورنس جی باتلر، دیپلمات آمریکائی در یکی از جلسات اخیر مذاکره با گروه در اینجا به آنان گفت “شما احتمالا هاوائی را مدّ نظر دارید” و بعد افزود “حدس من این است که شما نمی خواهید به گوانتانامو بروید”.

آقای باتلر، که مشاور ژنرال لوید جی آستین فرمانده ارشد نظامی آمریکا در عراق در امور مربوط به سیاست خارجی است، در سه ماه گذشته تقریبا هرهفته از سوی سفارت آمریکا بین بغداد و قرارگاه اشرف در آمد و شد بوده است، که پادگانی در استان دیاله در نزدیکی مرز با ایران است. اوبا جملاتی طنزآمیز و بی پرده سعی کرده است این تبعیدی ها را به ترک قرارگاه و اجتناب از مواجه شدن با برخورد خشونت آمیز دیگری با نیروهای امنیتی عراق قانع کند، که وقوع آن در صورت ماندنشان تقریبا قطعی بنظر می رسد.

این گروه پای بند به یک ایدئولوژی مرکب از شیعه و مارکسیسم است، و آمریکائیان در نخستین مراحل جنگ عراق در جریان بمباران این قرارگاه چندین نفر از اعضای گروه را کشتند، که پیش از اقدام به خلع سلاح کردن آنان دارای بیش از ۲۰۰۰ تانک و نفربر زرهی بودند. آمریکائیان بعدا برای قرارگاه تدارکات ایمنی و امنیتی فراهم ساختند زیرا دولت عراق که با ایران دوست است علیه قرارگاه به رفتاری خصومت آمیزروی آورده بود.

ماموریت آقای باتلریافتن راه حلی بوده است که بتواند نخست جان سکنه قرارگاه را با منتقل ساختن آنان به اردوگاهی دور از مرز ایران حفظ و در امان نگاه دارد، و بعد آنان را برای اسکان مجدد به کشورهائی دیگر بفرستد.

اما معلوم می شود این راه حلی دشوار و پیچیده است، چرا که سکنه از ترک قرارگاه امتناع می ورزند، و هیچ کشوری هم جلو نیامده است که به آنان خوش آمد بگوید. ولی زمان به سرعت می گذرد و آقای باتلر چندین بار به اعضای گروه گوشزد کرده است که نیروهای آمریکائی عراق را ترک می کنند.

براساس طرح پیشنهادی آمریکا اعضای گروه باید قرارگاه را که در دوران صدام حسین به عنوان یک پایگاه نظامی از آن استفاده می شد تخلیه کنند، و ضمن انحلال تشکیلاتی به جائی دیگر در عراق منتقل شوند، که نخستین گام اساسی و ضروری برای به رسمیت شناخته شدن آنان به عنوان پناهجو توسط سازمان ملل متحد است.
آقای باتلر به اعضای گروه گفت “شما در دنیای خارج تشکیلاتی شبه نظامی محسوب می شوید و به عنوان یک گروه خطرناکید”.

http://www.voanews.com/persian/news/iran-us-mujahedeen-iraq-un-07-23-11-126060373.html
************************
بیانیه سیاست در مورد کمپ اشرف
متمّم لایحه بودجه روابط خارجی برای سال مالی۲۰۱۲
مجلس نمایندگان آمریکا

مصوب کمیته خارجی کنگره به اتفاق آرا جمعه ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۱

۱-این سیاست ایالات متحده آمریکا خواهد بود که :

۲-به دولت عراق اصرار ورزد به تعهدات خود به ایالات متحده مبنی بر تضمین استمرار سلامت کسانی که در قرارگاه اشرف بسر می برند و جلوگیری از بازگشت غیرداوطلبانه آنها به ایران، طبق بیانیه سفارت ایالات متحده در ۲۸ دسامبر ۲۰۰۸ در مورد انتقال مسئولیت امنیت کمپ اشرف عمل کند

۳-تمامی اقدامات لازم و مناسب را بر اساس توافقات بین المللی برای حمایت از تعهدات ایالات متحده به منظور تضمین امنیت فیزیکی و حفاظت ساکنان قرارگاه اشرف انجام دهد

۴-تمامی اقدامات لازم و مناسب را انجام دهد تا از جابه جایی اجباری ساکنان قرارگاه اشرف در داخل عراق جلوگیری نماید و حضور قوی و فعال هیأت همیاری ملل متحد در عراق در قرارگاه اشرف را تسهیل کند

اجلاس کمیته خارجی
تصویب متمّم درباره سیاست و تعهدات آمریکا
برای حفاظت از اشرف-۲۱ ژوئیه ۲۰۱۱

http://www.hambastegimeli.com/index.php?option=com_content&view=article&id=25966:2011-07-24-08-48-45&catid=21:2010-01-17-21-49-36
 
 info.tipf.www