پیام به پناهجویان متحصن در شهر استکهلم

دوستان عزیز٬
مایلم به نمایندگى از طرف تشکیلات حزب کمونیست کارگرى ایران در شهر استکهلم به همه شما درود بفرستم.
تجربه چندین ساله مبارزه فدراسیون سراسرى نشان داده است که هرجا که پناهجویان بطور متحد و متشکل براى بدست آوردن حق خود به حرکت در آمده اند به دستاوردهاى بزرگى رسیده اند. تجربه راهپیمایى بزرگ ۲۱ اپریل ۲۰۰۵ براى امنستى که منجربه تصویب قانون موقت شد٬ یکى از آن نمونه ها بود. اما براى بسیارى از پناهجویان امید بررسى دوباره  و منصفانه پرونده آنها با جوابهاى شتابزده و کلیشه اى  خیلى زود به یاس نشست.

با روى کار آمدن دولت دست راستى سوئد سیاست پناهنده پذیرى سوئد به مراتب سختگیرانه تر شده است. بعد از یک دوره تلاش ناموفق براى اخراج بناهجویان ایرانى  با زور وخشونت ٬  اکنون با در پیش گرفتن سیاست رها کردن پناهجویان در بلاتکلیفى ٬ بدون برخوردارى از حق کار و تحصیل قصد دارند که با تحمیل یک جنگ فرسایشى به پناهجویان آنها را وادار به بازگشت به جهنم جمهورى اسلامى کنند.
وضعیت جمهورى اسلامى در رابطه با نقض آشکار حقوق ابتدایى بشر بر همگان روشن است. نام  جمهورى اسلامى  همه جا  با  اعدام کودکان در ملا عام ٬ سنگسار زنان ٬ آپارتید جنسى ٬ دستگیرى و شکنجه فعالین کارگرى و دانشجویى٬ دستگیرى و ضرب و شتم جوانان به بهانه بدحجابى٬ تدایى مى شود.در گزارشات سالانه سازمانهاى حقوق بشرى در دنیا  ایران همواره  در لیست اول ناقضین حقوق انسانى قرار دارد. و دقیقا  به همین  خاطر مردم زیادى با تحمل مشقات زیاد به امید یک زندگى انسانى از کشور مى گریزند. اما راهنماى سیاست پناهندگى دولت سوئد وضعیت غیر قابل تحمل مردم گریخته از خوشونت و خفقان نیست بلکه منافع سیاسى و اقتصادى آنها است.
 
مبارزه  پر شور شما در دوره اخیر با  اتکاء به فدراسیون سراسرى پناهندگان ایرانى  که با تحصنى بزرگ در شهر یوتبورى آغاز شد و در ادامه آن اکنون در استکهلم در جریان است تا بحا ل توانسته است توجه مردم بسیارى را به خود جلب کند. این حرکت  مى تواند  گام بزرگى در راه  انعکاس صداى حق طلبانه شما براى  افشاء و  به عقب راندن سیاست غیر انسانى دولت سوئد در برخورد به پناهندگان ایرانى باشد.

حزب کمونست گارگرى ایران به مانند همیشه خود را در مبارزه شما سهیم مى داند و در کنار شما خواهد بود. ما مبارزه براى حق و حرمت پناهجویان ایرانى را از مبارزه براى به زیرکشیدن رژیم اسلامى جدا نمىدانیم.  ما همه سازمانها و نهادهاى آزادیخواه و مدافع حقوق انسانى را به حمایت از مبارزه پناهجویان متحصن در استکهلم فرا مى خوانیم و اعتقاد داریم که تنها با نیروى مشترک صف عظیم و توده اى مدافعان حقوق انسانى است که میتوان با  سیاستهاى ضد پناهندگى دولت سوئد مقابله کرد.

جمیل فرزان
دبیرتشکیلات خارج کشورحزب کمونیست کارگرى ایران – واحد استکهلم
۱۲ ژوئن ۲۰۰۷