بی بی سی و کمونیسم در دانشگاه

نوید مینایی
بی بی سی به بهانه سفر دانیل اورتگا به تهران در این روزها و دیدارش با احمدی نژاد و قرار حضورشان در دانشگاه های ایران مطلبی منتشر کرده است که هدف آن صرفا ادامه  تبلیغات جنگ سردی علیه کمونیستم در ایران و به خصوص در دانشگاه ها است.

در این نوشته به رشد و نفوذ گرایشات مارکسیستی در دانشگاه ها اشاره می کند ولی تلویحا کمونیست های ایرانی را طرفداران پروپاقرص شوروی و کشورهای به اصطلاح سوسیالیستی آمریکای لاتین معرفی کرده است. از مدارای حکومت احمدی نژاد با کمونیست ها در دانشگاه ها سخن گفته (که این دیگر عین تبلیغات نوچه های "لیبرال" حجاریان علیه کمونیست ها در دانشگاه است!)  و دیدار سران کشورهای به اصطلاح سوسیالیستی آمریکای لاتین را برای کمونیست های ایرانی مصیبت بار و نشان از تضاد فکری شان دانسته است که تمام رشته های آنان را پنبه می کند چرا که کمونیست های ایرانی مخالف احمدی نژاد و طرفدار اورتگا و چاوز هستند و دوستی این ها با هم ما را سر در گم کرده است!!. نکته جالب این نوشته این ست که کمونیسم ایرانی را بسیار رادیکال معرفی می کند که باعث وحشت روشنفکران می شود و نتیجه می گیرد که این چپ روی ها در دانشگاه ها نمی تواند جدی باشد و به اقداماتی کیفی و عمیق منجر شوند. البته این عجیب نیست که بی بی سی، کمونیسم را حرکتی درون روشنفکران بداند و طبقه کارگر، یعنی بستر اجنماعی کمونیسم را از معادلات خود حذف کند.
در زمانی که سرمایه داری جهان را به منجلابی برای بشریت تبدیل کرده و میلیون ها نفر را آواره و گرسنه گرفتار حکومت هایی ضد انسانی کرده است. در حالی که نظم نوین جهانی و سرمایه داری حاکم به جز کشتار و نکبت و مصیبت چیزی برای بشریت ندارد، در زمانی که جنگ و کشتار انسان ها تنها راه حل برون رفت از گرفتاری های سرمایه داریست و بحران های سرمایه داری فقط و فقط با کشتار انسانی چه در آمریکا و چه در عراق و افغانستان می تواند تسکین یابد، بی بی سی همچنان بر طبل جنگ سردی علیه کمونیسم (یعنی تلاش بشریت برای ساختن دنیایی که اساسش  انسان باشد و از این لجن زار سرمایه داری خلاص شده باشد) می کوبد. همه این ها را به جنایات بی شمار اسلام سیاسی هار (سرمایه داری از نوع اسلامی آن) که دست پرورده همین سرمایه داری غرب است باید اضافه کرد.
معلوم نیست سرمایه داری با این لجن زاری که برای بشریت ساخته است چرا باید از کمونیست ها همچنان طلب کار باشد؟ البته دلیلش اش کاملا معلوم است که چرا کمونیسم در ایران باید مورد حمله واقع شود. چند سالیست که گرایش کمونیستی در ایران بسیار قوی و در صحنه است، یعنی مبارزات جامعه با محوریت اعتراضات طبقه کارگر روز به روز در ایران قوی تر می شود، و به خاطر موقعیت ویژه ایران و درگیری سرمایه داری غرب با اسلام سیاسی، همین جنبش قوی و در صحنه دست غرب برای اجرای سناریو هایش را تنگ کرده است. البته وحشت بی بی سی از برپایی حکومتی کارگری در هر گوشه جهان قابل درک است ولی این برای بار دوم در چند دهه گذشته است که جامعه ایران و طبقه کارگر آن، برای رهایی از نظام های ضد انسانی تلاش می کند و بی بی سی و شرکا هم با تجربه قبلی می خواهند جلوی این تلاش را در یکی از نقاط مهم دنیا بگیرند و مثل دفعه قبل به شکستش بکشانند.
آیت الله بی بی سی سال هاست که با سانسور خبری تلاش کرده است این گرایش قوی در عرصه معادلات سیاسی ایران را بایکوت کند ولی این بار بایکوت دیگر مشکلش را حل نمی کند، به همین دلیل شمشیر های زنگار بسته جنگ سردیش را از گنجه ها بیرون کشیده و می خواهد با همان سلاح ها که سال ها هر گرایش آزادی خواهانه ایی را منکوب و مرعوب می کرد رو به فعالین سوسیالیست در ایران مبارزه کند. "کمونیست های ایرانی که طرفداران پروپا قرص شوروی هستند"!! هنوز می خواهد ما را با گناه پسا استالینی و اتهام سرکوب گر بودن ساکت کند.
مسئولین بی بی سی  بدانند یا ندانند که کمونیست های ایرانی سال هاست تجربه شوروی را نقد کرده و از آن عبور کرده اند، خیلی مهم نیست، او سعی می کند با برچسب زدن و استفاده از ابزار تبلیغاتیش هر گونه دخالت طبقه کارگر در تغییر اوضاع را کمرنگ کند. می داند که حضور قدرتمند کمونیسم یعنی عروج طبقه کارگر، و این خطر را در یکی از مهم ترین نقاط دنیا برای منافعش حس کرده است، به همین دلیل از هیچ گونه دروغ پراکنی ابایی ندارد. کمونیست های ایرانی را با اورتگا و چاوز یکی می نامد و به دنبال سرکوب هر گرایش کمونیستی از هیچ دروغی کوتاهی نمی کند. باید از آیت الله بی بی سی پرسید که چرا مثلا وقتی پرچم سوسیالیسم یا بربریت در ۱۵ آذر بالا میرود و یا وقتی دانشجویان چپ و کمونیست احمدی نژاد را هو میکنند یاد کمونیسم در ایران نمی افتد و کلامی هم از آن نمی گوید. اما وقتی چاوز به دیدار احمدی نژاد می آید به تحلیل کمونیسم در ایران می نشیند؟  روشن است که  هرکس کنار احمدی نژاد یا خاتمی یا خامنه ای و دیگر جلادان حکومت اسلامی قرار بگیرد بی تردید محکوم است. میخواهد چاوز باشد در کنار احمدی نژاد و یا  آیت الله بی بی سی باشد که عطسه های منتظری را هم گزارش میکند.
وحشت بی بی سی از عروج کمونیسم در ایران قابل فهم است، سال ۵۷ هم همین وحشت را داشتند و با گوادلوپ و انتخاب هارترین دشمن کمونیسم، یعنی خمینی و اسلام سیاسی، در به جهنم تبدیل کردن ایران و کشتار صدها هزار نفر از انقلابیون و ادامه اعدام ها تا به امروز و زندگی زیر خط فقر چند میلیون انسان و سایر جنایات بشری حکومت اسلامی سهیم شدند. (آیت الله بی بی سی گویا یادشان رفته که رهبر کبیر همین احمدی نژاد یعنی خمینی را در ماه کرده بودند؟) آنوقت اسلامی ها را سر کار آوردند تا کمونیست ها را سرکوب کنند و حالا که حکومت احمدی نژاد و خاتمی و رفسنجانی ها به آخر خط رسیده است میخواهند با ای
ن بازهای حقیر چسباندن عکس گرفتن اورتگا و احمدی نژاد به کمونیست ها مگر مقابل رشد سریع کمونیسم در ایران را بگیرد. در مورد اول بی بی سی و شرکاء موفق شدند خمینی را به خورد جامعه ایران بدهند و یک هالوکاست اسلامی در ایران بپا کنند. اما اینبار کسی برای آیت الله ها و از جمله بی بی سی تره خرد نمی کند. برعکس این  دروغ های آشکار بی بی سی در مورد کمونیست ها که تکرار تبلیغات رنگ باخته بقایای دوم خردادی ها علیه چپ در دانشگاه است موجب افشای بیشتر آیت الله بی بی سی خواهد شد.