به مهین روحانی عزیز

متاسفم از طرز بحث و نقد شما.  از محمد آسنگران انتظار هر گونه برخوردی را دارم، اما واقعا انتظار ندارم که همه رفقای آنطرف جوب به شیوه او متوسل شوند. متاسفم که کمال همنشین در تو اثر کرد. بینی بالا گرفتن و ادعای اینکه گویا دیگران اصلا نمیدانند در جامعه چه میگذرد و فقط کسانی که اکس مسلم را راه انداختند، میدانند در دنیا و کشور و شهر محل اقامتشان چه میگذرد را شایسته هیچ انسانی نمیدانم. بخصوص اگر این انسان دوستی باشد که سابقه اشنائی و دوستی با او دارم. رفیق مهین عزیز با تحقیر نسان نودینیان و اینکه گویا او نمیداند در شهر چه میگذرد نمیتوانی جواب هیچ مشکلی را بدهی.

 آنقدر در خود فرو رفته اید و آنقدر از خود متشکرید که نمیتوانید باور کنید که اخبار ابتدائی کشور المان را پناهجوی کمپی که هنوز زبان هم بلد نیست میداند. او هم میداند که قرار است در آلمان مسجد بسازند. او هم میداند که در مرکز شهر که قرار است به قول شما درگیری پیش بیاید، هر روز احزابی مشغول جمع آوری امضاء برای مسجد هستند که به راسیسم و نازیسم تعلق دارند. سازمان فاشیستی "پرو کلن" را خودت حتما میشناسید• مهاجر و پناهجو ایرانی  که خون دل از مسجد و آخوند خورده و پر از نفرت از مسجد و آخوند است، سوالش از مهین و نسان این نیست که شما فردا در این درگیری در کدام صفید؟ سوال او این است نسان و مهین چگونه میخواهند این اسلامیون و راسیستها را شکست دهند. من یکی نه به همراه راسیستها به اسلامیون حمله میکنم و نه به همراه اسلامیون به راسیسم حمله میکنم من راه خودم را دارم. نقدم به رفیقم مهین در رابطه با اکس مسلم هم این است که راه خود را با اسلامیون و جریانات راست نیامیز. از همه آنها فاصله بگیر. بیا با هم در این مملکت مذهب را تو سوراخ کنیم. بیا با هم قانون این مملکت را عوض کنیم که مسجد و کلیسا نتوانند نقش امروز را داشته باشند.
اگر دانستن خبر ساختن مسجد در شهر نشانه دانشمندی است، پس همه ما دانشمندیم. البته مثل اینکه در میان همه اهالی آلمان یکنفر که چندین سال دبیر بزرگترین سازمان خارج کشور یک حزب و ۲ سال دبیر سازمان خارج کشور حزب دیگری است از ساختن مسجد در این کشور و شهر محل اقامتش بیخبر است.
مهین عزیز من به شما انتقاد دارم که چرا اکس مسلم دایر کردید و آن را درست نمیدانم. دارم میگویم دوستان این کار شما آب به آسیاب اسلامیون و راستها میریزد. نمیگویم شما اینید و میخواهید با اسلامیون و راستها باشید، میگویم این کار شما اشتباه است.  چرا فکر میکنید بیکباره من دوستدار اسلام و مسجد شدم؟ دوستدار حزب الله شدم مگر مبارزه ضد اسلامی من و تو با کمپین اکس مسلم شروع شده است، که حالا اگر من به کمپین اکس مسلم انتقاد داشته باشم بیکباره به قعر جهنم اسلامی سقوط کرده ام.
مهین عزیز میدانم کمال همنشین در تو اثر کرد. اما سعی کن با واقع بینی به مسائل نگاه کن. اینها که امروز با یک انتقاد فریاد حزب الله حزب الله سر میدهد، فردا در مقابل کوچکترین انتقاد شما به آنها هم سخنی کثیف تر از این به شما پرتاب میکنند.
مهین عزیز تنفر از مذهب کافی نیست. فکر میکنم هر انسان آزادیخواه و کمونیستی که واقعا میخواهد دنیا را تغییر دهد از مذهب و اسلام متنفر است. مسئله این است که این تنفر ما و مبارزه ما کجا قرار میگیرد. در راه هدف انسانی و آزادیخواهانه و کمونیستی ما و یا نه برعکس در مقابل آن؟
قول دادید همراه تعدادی از دوستان در جلسه من شرکت کنید، علاقمند بودم در جلسه همین صحبتها را با شما مطرح میکردم• متاسفانه حضور نداشیتد•

نسان نودینیان
۱مه ۲۰۰۷