در اسلام، بیضه چپ یک مرد گرانبهاتر از جان یک زن است!

خوب دوستان با همدیگر جزوه کوچک قانون اساسی نظام ولایت فقیه در ایران را باز می کنیم تا با قوانین اسلامی بیشتر آشنا بشویم! قانون مجازات اسلامی در ماده ۲۹۷ را عینا مرور می کنیم.

ماده ۲۹۷ : دیه ، قتل مرد مسلمان یکی از امور ششگانه زیر است که قاتل در انتخاب هر یک از آنها مخیر(دارای اختیار) است .

۱_ یکصد شتر سالم و بدون عیب که خیلی لاغر نباشد .

۲_ دویست گاو سالم و بدون عیب که خیلی لاغر نباشد .

۳_ یک هزار گوسفند سالم و بدون عیب که خیلی لاغر نباشد .

۴_ دویست لباس سالم و بدون عیب از حله های یمن .

۵_ یک هزار دینار مسکوک سالم و غیر مغشوش که هر دینار یک مثقال شرعی طلا به وزن ۱۸ نخود است .

۶_ ده هزار درهم مسکوک سالم و غیر مغشوش که هر درهم به وزن ۶/۱۲ نخود نقره باشد .

در ادامه مقدار طلای مندرج در بالا را بر حسب گرم ، بر حسب سکه پهلوی و بر حسب انس محاسبه میکنیم .

میزان این دیه بر حسب انس به شرح زیر است .

تقریبا ۱۱۲ انس  ً ۱/۳۱ گرم ( مقدار هر انس ) ۳۴۸۰ گرم وزن کل طلای خالص با توجه به مقدار انس طلای دیه ، میتوان مبلغ آن را در بازار لندن و به نرخ بین اللمل نیز حساب کرد . به طوریکه خواهیم دید ارزش جان یک زن در نظام اسلامی ، نصف این مقدار و ارزش بیضه چپ مرد دو سوم این مقدار میاشد . یعنی ارزش بیضه چپ مرد بیش از ۷۹ سکه طلای پهلوی ( ۵۸۰ گرم طلا ) از ارزش جان یک زن بیشتر است !

یکی از خنده دارترین و در عین حال ناراحت کننده ترین اصول نام برده ماده ۴۳۵ آن قانون ، به شرح زیر میباشد .

ماده ۴۳۵ _ قطع دو بیضه دفعتا دیه کامل و قطع بیضه چپ دو ثلث دیه و قطع بیضیه راست ، ثلث دیه را دارد .

تبصره : فرقی در حکم مزبور بین جوان و پیر و کودک و بزرگ . معلول و سالم و مانند آن نیست .

به این ترتیب در صورت مقایسه ارزش بیضیه چپ مرد با ارزش جان یک زن که دیه آن نصف دیه کامل میباشد متوجه میشویم که فقط ارزش بیضه چپ مرد به میزان یک ششم از ارزش تمام جان یک زن گرانتر است ! نکته عجیب دیگر این است که فرق بیضه چپ با راست آقایان چیست که دیه چپیه ۲ برابر راستیه است! حتمآ به نظر آخوندها بیضه چپ هورمون زنانه و بیضه راست هورون مردانه تولید می کنند!

حضرت علی امام اول مسلمانان شیعه می‌فرمایند: زن ناقص العقل و الایمان است‌؟ و خطاب به فرزند خود امام حسن‌(ع۷) می‌فرمایند: از مشورت با زنها پرهیز کن‌; زیرا نظر آنها به نقص و عیب است و تصمیم آنها به سستی و … .

رسول اکرم (ص) می‌فرمایند: زن چون پیش آید مانند شیطان است و باز چون پشت کند مثل شیطان خواهد بود. و به هر صوررت‌، راهزن ایمان و فریبنده انسان و منحرف کننده دلهای مردم می‌باشد. نیز روایت است که پیامبر روزی در وقت صبح به جانب زنها، رو کرد و مقابل ایشان توقف نموده و فرمود: ای جماعت زنان‌! ندیده‌ام مانند شما افرادی را که از جهت عقل و دین ضعیف باشند و در عین حال دلهای صاحبان خرد را جلب کرده و مفتون خود نمایند. من بیشتر آهل آتش را از شما دیدم‌. در حدیثی دیگر می‌فرمایند: شما زنها اکثریت اهل جهنم را تشکیل می‌دهید. زنی پرسید یا رسول‌الله برای چه‌؟ فرمود: شما بدگویی‌، بسیار و طرد و لعن زیادی به دیگران می‌نمایید. و در مقابل شوهر و افراد فامیل کفران نموده و خوبیهای آنها را نادیده می‌گیرید. و در عین حال‌، رأی شما کوتاه و دین شما ضعیف است‌. زنها گفتند: کوتاهی فکر و ضعف دین ما از کجاست‌؟ فرمود: دلیل نقصان فکر شما، این است که‌: پروردگار متعال‌، شهادت دو نفر از شما را به جای شهادت یک مرد قرار داده است‌. اما نقصان دین شما به این دلیل است که‌، هر ماه روزها و شبهایی می‌گذرد، بی‌آنکه مقابل پروردگار سجده کرده و عبادت او را انجام دهید.

رسول اکرم (ص) می‌فرمایند: زنها را در غرفه‌های بالا جای ندهید; و به آنان کتابت یاد نداده‌، و ریسندگی و تفسیر سوره نور را به ایشان بیاموزید.  

امام صادق ( علیه السلام ) : هیچ مباح و حلالی نزد خداوند ، دوست داشتنی تر از آمیزش با هم نیست . پس زمانی که مومن با همسرش نزدیکی و غسل جنابت می کند ، شیطان به گریه می افتد و می گوید : ای وای ! این بنده از پروردگارش اطاعت نموده و گناهانش بخشیده شده است . ( وسائل الشیعه)

در قرآن در مورد زنهای بهشتی آیه‌هایی وجود دارد که گفته شده برای صاحبان ایمان و عمل صالح حوریه‌هایی است زیبا و پوشیده و … که به همسری مردان در می‌آیند پس چرا برای زنها گفته نشده که مثلاً مردهایی است چنین و چنان!

در سوره ۳۳ (احزاب) آیه ۵۰ آمده که :

ای پیغمبر (گرامی) ما زنانی را که مهرشان را ادا کردی بر تو حلال کردیم و کنیزانی که به غنیمت، خدا تو را نصیب کرد و ملک تو شد و نیز دختران عمه و دختران خالو و دختران خاله آنها که با تو از وطن خود هجرت کردند و نیز زن مومنه ای که خود را به رسول بی شرط و مهر ببخشد و رسول هم به نکاحش مایل باشد که این حکم (هبه و بخشیدن زن و حلال شدن او) مخصوص تو است دون مومنان که ما حکم زنان عقدی و کنیزان ملکی مومنان را (بیشتر با شرایط و عدد و حقوق آنها بر شوهر همه را به علم خود) بیان کردیم این زنان همه را که بر تو حلال کردیم (و تو را مانند مومنان امتت به احکام نکاح مقید نکردیم) بدین سبب بود که بر وجود (عزیز) تو در امر نکاح هیچ حرج و زحمتی نباشد و خدا را بر بندگان (خصوص بر تو) مغفرت و رحمت بسیار است.

 

عایشه با دیدن این شرایط به پیامبر گفت : “انی اری ربک یسارع فی هواک”  یعنی ” می بینم خدابت به انجام خواهش های نفسانی تو می شتابد”

و در جواب و تنبیه عایشه به خاطر این گستاخی به پیامبر دین رهایی بخش جهانیان این نازل شد:

سوره ۳۳ (احزاب) آیه ۵۱

تو ای رسول هر یک از زنانت را خواهی نوبتش موخر دار و هر که را خواهی به خود بپذیر و هم آن را که (به قهر) از خود راندی اگرش (به مهر) خواندی باز بر تو باکی نیست. این (آزادی و مختار مطلق بودنت بر زن) بهتر و شادمانی دل و روشنی دیده آنهاست و هرگز هیچ یک باید محزون نباشند بلکه به آنچه ایشان را عطا کردی همه خشنود باشند. و خدا به هر چه در دل شما مردم است آگاه است و خدا بر (نیک و بدخلق) دانا و (بر عفوشان کریم و بر انتقامشان) بردبار است.

و جریان زید پسر خوانده پیامبر و زینب همسرش که دختر عمه پیامبر بود. که پیامبر مهر زن پسرش در دلش می نشیند و زید که از این آگاه می شود از محمد درخواست می کند که طلاق آنها را جاری سازد و پس از طلاق محمد به زید می گوید که به زینب بگو که خود را برای پذیرایی از محمد آماده کند. (سوره ۳۳ (احزاب) آیات ۳۷ تا ۴۰) 

و در مورد داستان پیامبر و همبستری با ماریه در حجره حفصه.

در تفسیر وارد است که روزی حفصه با اجازه رسول خدا (ص) به خانه پدرش عمر رفت. پیغمبر با ماریه در حجره حفصه خلوت کرد. حفصه ناگه رسید و غوغا انگیخت که تو در حجره من با کنیزی خلوت کردی و آبروی مرا نزد زنانت بردی. حضرت برای خشنودی او فرمود من ماریه را بر خود حرام کردم ولی این سر نزد تو است با هیچ کس مگوی. او فورا عایشه را هم آگه ساخت. او هم با رسول راجع به ماریه گفتگو کرد. حضرت سوگند خورد که ماریه را ترک گوید. آن دو زن شاد شدند و این آیه نازل گردید.

سوره ۶۶ (تحریم) آیه ۱ : ای پیغمبر گرامی برای چه آن را که خدا بر تو حلال فرمود بر خود حرام کردی تا زنانت را از خود خشنود سازی در صورتی که خدا آمرزنده مهربان است ( بر هیچکس خصوص بر تو رسول گرامیش سخت نخواهد گرفت. و در چند آیه به قرار زیر به عزت بالای زنان در اسلام به سادگی پی می برید : 

سوره ۲ (بقره) آیه ۲۲۲: … و سوال کنند تو را از عادت زنان. بگو آن رنجی است برای زنان. پس در آن حال از مباشرت آنان دوری کنید تا آنکه پاک شوند. چون طهارت یافتند از آنجا که خدا دستور داده به آنها نزدیک شوید که همانا خدا آنان را که پیوسته به درگاهش توبه و انابه کنند و هم پاکیزگان (دور از هر آلایش را) دوست می دارد. 

سوره ۲ (بقره) آیه ۲۲۳: زنان شما کشتزار شمایند پس برای کشت (فرزند صالح) بدانها نزدیک شوید هرگاه مباشرت آنان خواهید و برای ثواب ابدی چیزی (برای ذخیره آخرت) پیش فرستید و خداترس باشید و بدانید که محققا شما نزد خدا خواهید رفت و ای رسول تو (به نعمت های بهشت) اهل ایمان را بشارت ده. سوره ۴ (نسا) آیه ۳۴: مردان را بر زنان تسلط و حق نگهبانی است به واسطه آن برتری (نیرو و عقل)که خدا بعضی را بر بعضی مقرر داشته و هم به واسطه آنکه مردان از مال خود باید به زنان نفقه دهند. پس زنان شایسته و مطیع آنهایند که در غیبت مردان حافظ حقوق شوهران باشند و آنچه را که خدا به حفظ آن امر فرموده نگه دارند و زنانی را که از مخالفت و نافرمانی آنان بیمناکید باید نخست آنها را موعظه کنید اگر مطیع نشدند از خوابگاه آنها دوری گزینید باز هم مطیع نشدند آنها را به زدن تنبیه کنید. 

سوره ۲ (بقره) آیه ۲۲۱: با زنان مشرک ازدواج نکنید مگر که ایمان آورند و همانا کنیزکی با ایمان بهتر از زن آزاد مشرک است. هر چند از حسن و جمال او به شگفت آیید و زن به مشرکان مدهید ، مگر آنکه ایمان آرند و همانا بنده مومن همانا بسی بهتر از بنده آزاد مشرک است. اعراب با کنیزان بدون ازدواج هم خوابه می شدند. قران این سنت را تاییدکرد .

احزاب/۵۲: بعد از این هیچ زنی برتوحلال نیست ونیز زنی به جایشان اختیارکردن،هرچندتواز زیبایی او خوشت آید،مگر زنانی که به غنیمت بدست تو افتد.

نسا/۲۴: نیز زنان شوهر دار برشما حرام شده اند مگر انانکه به تصرف شما در امده اند. همانطور که گفته شد محمد خود نیز باماریه کنیز حفصه بدون ازدواج هم خوابه شد. 

در حدیث شماره ۳۳۹ نیج الفصاحه آمده است که پیامبر گفته  : “خطرناک ترین دشمن تو همسر تو است که با تو همخوابه است و مملوک تو است.” و در حدیث ۱۵۳۲ آمده که : “بهترین مسجد زنان کنج خانه آنان است.”

 

نادر احمدی

http://rahaii.weebly.com/