در خانه نشینی” حکمتیستها”، مرغ همسایه غاز است ٬ در حاشیه مقاله رحمان حسین زاده

مقدمه:
خیلی مدت است که حکمتیستها فراخوان داده اند که در شهر خبری نیست. هیچ جنبش بدرد خوری وجود ندارد. جنبش کارگری نیست. اعتصاب نیست .انقلاب نیست. سرنگونی نیست. دسیسه سبز واسلام است.  بورژوازی دست بالا دارد. کارگر باید به کلاهش بچسبد و….
فراخوان اینان به کمونیستها این بود که به خانه هایتان برگردید. خانه نشینی کنید. واین کار را خودشان کردند. تا اینجای کار فعلا در خانه نشسته اند، چون جنبش بدرد بخوری در کار نیست که آدم بخاطرش خود را نجس کند.
اما در این عزلت خانه نشینی ،گاهگاهی سرشان را از در خانه بیرون میکنند وبمردم هشدار میدهند که هوشیار باشید وگول سبزهارا نخورید، در دعوای رژیم شریک نشوید.
این بار رحمان حسین زاده در پنجره خانه اش را باز کرد وبه همه مردم هشدار داد که:
 حمید تقوایی سبز است. بورژوازی است. طرفدارموسوی وکروبی است. سلطنتی است.  منشور سرنگونی اش مال میرحسین موسوی است. از او عاریه گرفته. میر حسین موسوی از حمید تقوایی رادیکال تر است وغیره…
 البته بعدش هشدار داد که مردم مصر و تونس جنبششان با جنبش مردم ایران فرق میکند. اولی انقلابی است ودومی ارتجاعی. وبعد هم احتمالا پنجره خانه را بست تا بار دیگر اگر مردم دوباره بخواهند گول حمید تقوایی را بخورند ، در خانه را قدری باز میکنند وبه مردم هشدار میدهند.
 قضیه از چه قرار است:
سالهاست که حکمتیستها اعلام کرده اند در ایران جنبش انقلابی نیست. بورژوازی دست بالارا دارد. سوسیالیسم مردم را رم میدهد وغیره..
 ویک منشور سرنگونی ساختند که قرار بود بعد از “سرنگونی” رژیم اسلامی باخوداسلامی- دوم خردادیها (حجاریان)  یک حکومت ائتلافی تشکیل دهند.
رحمان حسن زاده میگوید: آن منشور سرنگونی ما انقلابی بود. وآن زمان  دوران انقلاب بود. الان دیگر جنبشی در کار نیست وانقلابی گری وسرنگونی اصلا مطرح نیست. وما هم که در خانه نشسته ایم. وبعد شروع میکند محکوم کردن سرنگون طلبان واز جمله حکک وحمید تقوایی ومنشور سرنگونیش. و ادعا میکند که این منشور از موسوی راست تر است. ومنشور سابقشان (ائتلاف با حجاریان) خیلی انقلابی بود.
انقلاب در مصر وتونس ( مرغ همسایه)
من زیاد به منشور تکیه نمیکنم. منشور سرنگونی در سایتهای حزب موجود است، وخواننده خودش میتواند تشخیص دهد که حداقل این منشور  منشور موسوی نیست. ومطمئنا منشور ائتلاف با حجاریان هم نیست.
رحمان حسین زاده اعلام میکند که جنبش در مصر وتونس با جنبش در ایران متفاوت است وهیچ بهم ربط ندارد. اولی خیلی انقلابی وکارگری ودومی خیلی ارتجاعی واسلامی است. اولی را حکمتیستها از دورن خانه هایشان حمایت میکنند. ودومی را فقط از پشت پنجره خانه، حمید تقوایی را رسوا میکنند.
 ببینیم واقعا قضیه از چه قرار است.
شما احتیاج نیست که به علم، سوسیالیسم وتئوریهایش مسلح باشی تا واقعیت ها را ببینی. هر ناظر عادی در جامعه که نخواهد خانه نشین باشد وفقط صادق باشد همه چیز دستگیرش میشود.
۱-رحمان حسین زاده ادعا میکند که جنبش انقلابی ۸۸ بخاطر آرای جمهوری اسلامی شروع شد وادامه یافت ، پس ارتجاعی است.
کدام آدم عاقلی فکر میکند که منشاء انقلاب در تونس، مصر،لیبی،بحرین ،یمن،سوریه وغیره به خاطر کشته شدن یک جوان دست فروش در تونس بود.شاید رحمان حسین زاده وحکمتیستها.
مگر مهم است  چه جرقه ای باعث  انقلاب ویا جنگی میشود؟ من خوشحالم که حکمتیستها تاریخ جنگ دوم را ننوشته اند. وگرنه مردم دنیا تا بحال باید آرزو میکردندکه نبایست شاهزاده اتریش در یوگسلاوی ترور میشد.
۲-پس از شروع جنبش انقلابی ۸۸ در ایران ،مردم مصر بارها در مصاحبه هایشان اعلام کردند که ماهم باید مانند مردم ایران بپاخیزیم وبرعلیه حاکمان بجنگیم.
جوانان انقلابی در تونس ومصر بعد از شروع انقلابشان بارها اعلام کردند که انقلابشان از جنبش انقلابی ۸۸ مردم ایران الهام گرفته. من نمیدانم آقای رحمان حسین زاده در خانه اش حداقل برنامه تلویزیونی بی بی سی وسی ان ان  را مشاهده میکند یانه ؟.این حرفها در آنجا هم بازگو شد.
 آیا ایشان صف نمازگزاران زن ومرد را در میدان التحریر مشاهده کرد که در ۲ صف مختلف مشغول نیایش در درگاه خدا بودند.؟ در هر روز جمعه صف نمازگزاران از هیچ دیدی پنهان نبود. زنان محجبه اسلامی که تعدادشان خیلی کمتر از مردان بود از دید هیچ انسانی مفقود نبود. بوی اسلام از همه جای این میدان انقلابی به مشام  همه جهانیان  میرسید( بغیر از خانه های حکمتیستها)برعکس جنبش مردم ایران که یک انقلاب زنانه است انقلاب در مصر در خیلی جهات یک انقلاب مردانه بود.  براستی کدام جنبش اسلامی تر است؟
 جنبش مردم ایران که برای خدا، پیغمبر،امام،قرآن وائمه اطهارش تره خرد نمیکنند یا آن جنبش حداقل اسلام نمای مصری. صداقت هم چیزخوبی است که بعضی ها سالها پیش از دستش دادند.لطف کنید حداقل کانالهای بی بی سی و سی ان ان را در خانه تماشاکنید. همه چیز عریان است.
۳-اوباما رئیس جمهور آمریکا در نطق هفته اخیرش به مردم ایران وعرب اعلام کرد که از انقلاب مردم عرب حمایت میکند  وآن را ستود. ومتذکر شد که ” فراموش نکنیم که انقلاب (جنبش دمکراسی خواهی) از ایران ۸۸ شروع شد”
من نمیدانم شاید حمید تقوایی واوباما باهم سر وسیری دارند. هم اوباما وهم حمید تقوایی وهم جوانان وانقلابیون مصروتونس بین انقلاب ایران ومصر وتونس رابطه ای میبینند. فقط کسی که سالها خانه نشین شده ومغرض هم هست وریگی در کفش دارد، میتواند این واقعیات را انکار کند.
خوب است که آقای رحمان حسین زاده به مردم مصر وتونس واوباما اخطار کند که گول حمید تقوایی را نخورند،چون هر سه یک چیز را میگویند.
۴-آقای رحمان حسین زاده اظهار میکند که:
” تحولات مصر اراده کارگران وتوده مردم آزادیخواه بود واین جنبش حسنی مبارک را به محاکمه کشیده”
ما همواره از انقلاب مصر وتونس ودیگر کشورهای عربی وایران  با تمام کمی وکاستی هایش حمایت کردیم. اما چه کسی است که نداند ( بغیر از حکمتیستها) که جنبش وخواستهای مردم ایران بمراتب بالاتر از خواستهای جنبش در کشورهای عربی است. جنیش انقلابی ایران بمراتب مدرن تر ،سکولارتر،ضد مذهب تر،برابری طلب تر، زنانه تر و سوسیالیستی تراز همه کشورهای عربی است. اگر نتوانسته حکومت را سرنگون کند دلیل بر عقب افتادگی این جنبش انقلابی نیست . پارامترهای دیگری در سطح ایران ومنطقه وجهان موجود است که تا بحال مانع از سرنگونی این رژیم شده. ویکی از آن پارامترها افراد وگروهایی مانند رحمان حسین زاده وحکمتیستها هستند که دارند این جنبش انقلابی را ترمز میکنند. این ترمزهای انقلاب از موسوی،کروبی،احمدی نژاد ،اوباما وجنبش سبزگرفته تا رحمان حسین زاده ها، باید هر چه بیشتر در نزد مردم انقلابی افشاء وخنثی شوند.
۵-برخلاف ادعای آقای رحمان حسین زاده ،مردم مصر خیلی بدتر از مردم ایران گول ارتش ونیروهای مسلح مصر راخوردند.
برکسی پوشیده نیست که اکثریت قریب به اتفاق مردم در ایران ماهیت ضد مردمی سپاه وبسیج ودیگر دستگاههای سرکوب را میدانند. اما مردم مصر اگرچه مبارک را سرنگون کردند اما ارتش جنایتکار مبارک را برادر خود فرض کردند، بر روی تانکهایشان گل گذاشتند وآنان را بقدرت رساندند. وهنوز هم که هنوز است دارند چوبش را میخورند. اگر در ایران خامنه ای  حکومت میکند ودارد با احمدی نژاد میجنگد وموسوی را زندان میکند. در مصر ژنرالها حکومت میکنند ومیخواهند برای بقایشان مبارک را محاکمه کنند.
مبارزات مردم وجنگ پائینی ها در صفوف بالایی ها شکاف ایجاد کرده. چه در مصر وتونس وچه در ایران.
۶-فرض کنیم که همه حرفهای رحمان حسین زاده صحیح باشد. یعنی جنبش انقلابی در ایران نباشد. رژیم بخاطر ترس از انقلاب دارد هرروز آدم نمیکشد، زندانی نمیکند ،اعدام نمیکند. جنبش سرنگونی در کار نباشد وسران رژیم تمام هواپیماهایشان حاضر نبود که به یک سفر یکطرفه به سوریه بروند. مقامات رژیم اعلام نکرده بودند که اگر این جنبش خیابانی بهم وصل میشد سرنگون بودند. دولت از اعتصاب کارگری نمیترسیدو شلاق نمیزد. وحتی گیریم که تمام دنیا ودولتهایشان میگفتند اصلا در ایران خبری نیست واز انقلاب ایران نمیترسیدندوبرایش تئوری نمیساختند. گیریم انقلابیون مصر وتونس جنبش انقلاب ایران را مثل آقای حسین زاده ارتجاعی واسلامی وجناحی رژیم ارزیابی میکردند. فرض کنیم همه این چیزها درست مثل آن چیزی بود که رحمان حسین زاده فکرش را میکند.  آیا وظیفه یک نیروی انقلابی وکارگری  وسوپر کارگری مانند رحمان حسین زاده چیست؟
 آیا وظیفه اش خانه نشینی است وآیه یاس خواندن. مارکس در قرن ۱۹ گفت که وظیفه فلاسفه تعبیر دنیا نیست تغییر آن است. در قرن ۲۱ رحمان حسین زاده (سوپر انقلابی) دارد دنیا را حداکثر تفسیر میکند که چقدر بد است، سبز است، بورژوازی است، اسلامی است، دوجناحی است. باید خانه نشین شد. اگر ایران آنقدر بی افق است که رحمان حسین زاده مدعی است، پس کار وفعالیت انقلابیش باید صد چندان شود. مطمئنا خانه نشینی چاره کار نخواهد بود
مبارزات مردم وجنگ پائینی ها در صفوف بالایی ها شکاف ایجاد کرده. خامنه ای دارد یک چک توی گوش احمدی نژاد میزند وچند چک توی گوش موسوی زده. رحمان حسین زاده بجای آزادسازی سنندج ودیگر شهرها دارد حمید تقوایی را مسخره میکند که گفته شهر ها را از دست این جنایتکاران رها سازیم.
موخره:
رحمان حسین زاده ودوستانش بی جهت دارند دست وپا میزنند که خانه نشینی خودرا موجه جلوه دهند. باید به آسمان وریسمان به چسبند تا در خانه بمانند. باید انقلاب در مصر وتونس را زیر ذره بین ومیکروسکوب بگذارند وانقلاب ایران ومردم مبارزش را زیر علفهای سبز استتار کنند. باید از این آقایان پرسید نظر شما در مورد انقلاب در بحرین چیست؟ در یمن چطور؟در سوریه؟در لیبی؟ مراکش؟ آیا آن مردم هم از مردم ایران انقلابی تر ومدرن ترند؟
 در خانه نشسته اند به مرغ همسایه میگویند غاز.
کار اینان شده دشمنی با انقلاب وجنبش سرنگونی جمهوری اسلامی. جای شکرش باقی است که خانه نشین هستند وگرنه خطروخسارتشان به انقلاب مردم خیلی بیشتر از اینها بود.