پیام غایبین خاک خور به حاضرین خاک برسر !

خاک از همه انسانها مهمتر است !
امام سکولار
 
هموطنان عزیز من هم این پیام را میفرستم و با شعار خاک مهمتر از انسان است …..شما را همراهی میکنم . درست است که ما چند نفری که پیام میدهیم میتوانیم حضور داشته باشیم ولی ترجیح میدهیم غیابا خودی نشان دهیم . اگر این ماست بگیرد که ما هم بوده ایم ! و اگر هم با ۲۵ خاک دوست و ایران پرستان ماموتی ، ماست آلترناتیو نگرفت که چیزی را از دست نمیدهیم !
دوستان و هم میهنان و خاک دوستان عزیز :

ما بیرون سالن هستیم وامیدوار بودیم که بتوانیم دست کم در یکی از جلسات این همایش با شما باشیم ولی محض احتیاط  فعلا از راه دور هستیم و با آراء و باورهایتان دربارۀ موضوع هائی که مطرح می شود بیشتر آشنا میشویم. متأسفیم که امکان فراهم نشد تا عکس یادگاری بگیریم مثل همون روزایی که جلوی امام خمینی خم شده بودید و بر دستان امام بوسه زدید و گفتید بهترین گزینه برای ایران فقط امام خمینی  است. امّا بی نهایت خوشحالیم که می توانیم، به دعوت لطف آمیز برگزار کنندگان خاکی ، مختصری در بارۀ موضوع سهم خودمان از این آلترناتیو خاکی بگوئیم .
خاک برسران عزیز ، بعد از موسوی و کروبی و بعد از اتاق فکر سبز در خارج که آن ۵ شیخ ابله اصلاح طلب خارجه نشین مبتکر آن بودند… حالا نوبت شماست . ما باید نشان دهیم که اولا خاک مهمتر از انسان است و دوما با هر پیشینه ای میشود سوارشد . و سوما آلترناتیو ربطی به گذشته ندارد . در واقع مهم نیست چه کرده ایی مهم این است که چه میخواهی بکنی ؟ البته من به گندگی یا بزرگی اون ۲۵ نفر رهبر نیستم ولی داشتم فکر میکردم که گنده ترین خاک دوست تورنتو کجاست ؟
شما همایش را خوب برگزارکردید . این را از عکسهای گنده میشود متوجه شد . اگرم کسی متوجه نشد باز هم باید عکسها را بزرگتر انداخت . این موضوع در همایش خیلی مهم است که هر عکسی بزرگتر باشد سودش بیشتر است حتی اگر عکسی از سایه ها باشد و یا بزرگتر از هر سایه ایی ، باز هم سود آور است . این روزها نون در نامه و نه مرام . این روزها سود در خاک و میهن و خداست و نه انسان و انسانیت ! البته تیرچراغ برق و آب جوب و درخت و تارزان زنگ زده و آدامس خروس نشان و جویده ایرانی و تماما چیزهای ایرانی دیگه هم از انسان مهمتر است . کلا ایران و خاکش مهمتر از هر پدیده ایی است ! اصلا نیازی به فکرهم نیست . فقط باید عکس بزرگ و سایت پرکن گرفت و چسباند تا رژیم کارش تمام شود !
 برپائی این همایش را به همۀ برگزارکنندگان خوش عکس ، باید تبریک گفت. مشکلات برگزاری همایشهای ۲۵ نفره خاکی از این گونه و دشواری یافتن راه حل آنها از دید کسی پنهان نیست. تنها با عکسهای بزرگ و شوری فراوان است که می توان در این راه به مقصود رسید. خوشبختانه برگزارکنندگان همایش عکاسی کنونی از این دو نعمت بهره بسیار داشته اند.

به نظر من این همایش را باید از دو نقطۀ نظر بهنگام و ارزنده شمرد. نخست خاک از نظر اهمیت موضوع های مورد بحث، و دوّم باز هم خاک  از بابت تأکید بر ضرورت همگرائی در زمینۀ رسیدن به هدفی خاکی و یا یه چیزی تو همین مایه…..

اهمیت موضوع خاک که به یقین برای شما دوستان عزیز کاملاً روشن است. هیچ ایرانی که معتقد به ضرورت برپائی یک نظام سکولار  و متعهد به خاک ایران باشد نمی تواند ارزش و اهمیت چنین بحث و بررسی را نادیده بگیرد. آن چه که از آغاز عمر حکومت اسلامی تاکنون بر ایران و مردم ایران رفته است هر روز بر اهمیت چنین همایش ها و بررسی ها می افزاید. به نظر من، موضوع همایش خاک  باید بسیار زودتر از این برای مخالفان و منتقدان مطرح می شد، حداقل برای کسانی که در فضای امن جوامع دموکراتیک جهان زندگی می کنند و به ضرورت تحقق یک نظام خاکی  لیبرال و شرایط و لوازم آن پی برده اند.

در واقع، خوشبختانه، به نظر می رسد که آراء کسانی که هنوز سخن از خاک و خل ایرانی می رانند و جدائی انسان از خاک را در حکومت  ضروری می شمرند، نقشی و اثری بر ذهن جوانان، و زنان هشیار و هوشمند ایران نگذاشته است. پدربزرگ سیاسی همه شماها و ماها و ایران الاصل ،  نهضت آزادی در ۵۰ سال پیش هم خیلی خاکی بود .

در واقع، کار فساد و استبداد و بیداد، در خاک ایران به آنجا رسیده که حتی علفهای هرز هم انگیزه رشد و نمو ندارند . شماری روزافزون از بنیان گزاران و هواداران غیر خاکی هم سرانجام در عمل به تأئید نظر و خواستِ روشن و مشهود اکثریت قاطع خاک دوستان ایران پرداخته اند. آن ها، اگر نه به تصریح، به تلویح، دخالت خاک در آب و حکومت را ریشه ایی محکم ارزیابی کرده اند . مهم تر از همه، شماری از هواداران و مبلغان سابق غیر خاکی  اسلامی، امروز مسبب اصلی سست شدن باورهای خاک دوستان، به ویژه در میان هموطنان خاک بر سر را، همین اختلاط خاک و آب و خشت آلترناتیو می شمرند.

به این ترتیب، منکر اهمیت و ضرورت بحث و بررسی هرچه بیشتر و همه گیرتر در بارۀ خاک مهم ایرانی نمی توان شد. امّا اوضاع و احوال آشفته تر انواع خاکها، و ابرهای سیاه که بر آسمان خاکی ایران مهم  وزیدن گرفته، مسئولیت های دیگری را نیز بر عهدۀ همۀ خاک پرستان گذاشته است.

جنبۀ دوم اهمیت این خاک برسری ، پرداختن به همین مسئولیت ها است. من در این فرصت مایلم دربارۀ یکی از این مسئولیت ها، که شاید مهم ترین آن هاهم باشد، چند نکته ای را که به نظرم می رسد با شما دوستان در میان گذارم. خاک ایران مهمتر از همه ما است به خصوص اگه خاک “پیچ شمرون” باشه ! این مسئولیت مسئولیتی است که متأسفانه در این سال های دراز بسیاری از ما در باره اش سخن بسیار گفته و به ایفایش کمتر پرداخته ایم؛ مسئولیت یافتن راهی برای زدن خشتی بزرگ از خاک همه خاک پرستان و نه دیگران ….! البته باید اضافه کنم که خاک ” بازارچه نواب ” هم بد نیست ….!

به نظر من ایرانیان خاک پرست دور از وطن شاید بیشتر از هر گروه خاکی دیگری امکان و فرصت و انگیزۀ چنین همایشی را دارد . امّا متأسفانه تا کنون به توفیق چشمگیری نرسیده اند. تا آن جا که خود شاهد بوده ام و یا از دیگران شنیده ام، کمتر مجمعی و همایشی از ایرانیان علاقه مند به خاک و نجات خاک برپا شده است که در آن تفرّق و رقابت جای تلاش برای رسیدن به توافق بر سر هدف های خشتی مشترک از خاکی ایرانی را نگرفته باشد. عنادها و کشمکش های مرغوبیت انواع خاک ،  سیاستی انسانی و اختلاف نظر بر سر مسائل غیرخاکی، از جمله قالب و ساختار خاک و خشت و آب ، از دلائل اصلی ناکامی در این زمینه خاک متبرک و مقدس میهن  است.

با توجه به موضوع های مورد بحث همایش خاکی و خشتی و آبی و هدف ها و سود و فایده ها ی آن و تأکیدی که بر ضرورت همگرائی و رسیدن به خاکی مقدس درتورنتو شده است، اطمینان دارم که این خاک می تواند به نتایجی مثبت و سود مند همه ما را برساند و مقدمات انسان گریزی و همبستگی هرچه بیشتر خاک و آب و خشت ، به ویژه خاک ایرانی دور از آدم را ، برای رسیدن به هدفی چرب و چیلی و یافتن شیوه های خاکی و زیرخاکی ، فراهم آورد. فراموش نکنید از نظر تاریخی دوره شاه و خدا سپری شده است و الان دیگه نوبت میهن و خاک است تا برای یک دوران سوار شویم !

با سپاس دوباره از فرصتی که به خاک خوران دادید، برای همگی آرزوی توفیق هرچه زودتر و کامل تر در راه کمک به آزادی خاک را دارم.
گور بابای انسان…… خاک را باید چسبید ….آب را گل نکنید……باید هرروز رفت به جلو….آلترناتیو سبز جهانی نهضت آزادی خاکی با گارانتی ۳ ماهه……
چی ی ی ی شد !؟
 
 
 
اسماعیل هوشیار
ژنو
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰
۱۵ می ۲۰۱۱

info.tipf.www