اعدام بن لادن محکوم است! نگاهی دوباره به گزارشات ترور بن لادن توسط کماندوهای آمریکائی

مقدمه:

بحثها در حاشیه ماجرای قتل بن لادن در مدیای آمریکا بسیار داغ است. برخی کل قضیه را زیر سوال می برند و می پرسند که احتمالا بن لادن مدتهاست که مرده بخاطر بیماری نارسائی کلیه یا بیماری ریوی. برخی عکسهای مونتاژ شده او را نقد می کنند و مدعی می شوند که حکومت آمریکا دارد از خودش این بازیها را در می آورد. حکومت آمریکا از سوی دیگر ضمن اعلام اینکه آزمایش دی ان ای تایید کرده که خود بن لادن را کشته و اعلام اینکه جنازه بن لادن را با “تشریفات اسلامی” به دریا انداخته امروز اعلام کرد که اوباما دستور داده که عکسهای جنازه بن لادن بخاطر اینکه زخمهای سر او دیدنش ممکنست باعث فوران خشم طرفداران بن لادن شود این عکسها را انتشار نخواهد داد! خلاصه هماطور که پیش بینی می شد بازار تبلیغاتی سرکار گذاری مردم در آمریکا و احتمالا سراسر دنیا اینروزها گرم است آنهم به علت توسعه مدیای جهانی که دست همین شارلاتانهاست.

از این بحثهای حاشیه ای فاصله می گیرم تا به یک بحث که در غبار این بحثها پنهان است و دارد بیشتر مطرح می شود بپردازم. فکر می کنم این بحث یک بحث مهم و از زیر دیدها پنهان باشد.

ماجرا اینست که در روز اول انتشار خبر مرگ بن لادن، دولت آمریکا اعلام کرده بود که بن لادن در یک درگیری مسلحانه توسط کماندوهای آمریکائی کشته شده:

روز دوشنبه دوم می ۲۰۱۱ جان برنان مشاور ضد تروریزم اوباما اعلام کرده بود که بن لادن در درگیری و تیراندازی کشته شده است. در مورد اینکه او شخصا تیراندازی کرده من اطلاعی ندارم. او همچنین اعلام کرده بود که او همسر خود را بعنوان سپر بلا استفاده کرده بود.”

اما نزدیک به ۲۴ ساعت بعد حکومت آمریکا اعلام کرد که اینطورها هم نبوده و بن لادن هنگام قتلش اصلا اسلحه همراهش نبوده و آن زن هم که گفته بودند بن لادن سپر بلایش کرده و کشته شده اصلا در طبقه دیگر خانه بوده و یک زن دیگری که خواسته از بن لادن دفاع کند توسط کماندوهای بسیار شجاع مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شده!

ماجرای قتل بن لادن در روز سه شنبه اینطور تعریف می شود که

لئون پانتا مدیر سازمان اطلاعات آمریکا در مصاحبه با ان بی سی روز سه شنبه اعلام کرده بود که کماندوهای آمریکائی دستور کشتن بن لادن را داشتند. او اضافه کرد که “البته اگر بن لادن دستش را سریعا بالا می برد و رسما تسلیم می شد، کماندوها این فرصت را داشتند که او را دستگیر کنند.”(۱)

ماجرا که به اینجا رسید، سوال پیش آمد که اگر بن لادن مسلح نبوده چرا این کماندوهای شجاع آمریکائی او را اینجوری کشته اند؟ اینطور که جناب لئون پانتا اعلام کرده ، کماندوهای آمریکائی دستور کشتن بن لادن را داشته اند و بقیه این بازیها صحنه سازی بوده!

حالا امروز یعنی چهارشنبه از یکطرف حضرات حکومتی آمریکا دارند توضیح می دهند که درست است که بن لادن اسلحه نداشته اما یک جوری مقاومت کرده، یکی دیگر گفت که اونطرف اتاقش یک اسلحه داشته او “داشته می رفته اسلحه برداره” بعدش…!

کمی دیگه که گذشت ماجرا دارماتیکتر شد! یکی از مقامات حقوق بشر سازمان ملل وارد صحنه شد و گفت:

ناوی پیلای از مقامات ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز خواستار ارائه اطلاعات بیشتر از سوی حکومت آمریکا در مورد چگونگی کشته شدن بن لادن گردید. او اعلام کرد که در حین اینکه بن لادن مردی خطرناک بوده اما عملیات بر علیه او باید قانونی و منطبق با موازین حقوق بشر  پیش می رفت.”

 همانطور که ملاحظه می فرمائید قضیه دارد بیخ پیدا می کند! حالا حکومت آمریکا زیر سوال رفته بخاطر نقض حقوق انسانی بن لادن! اما بعد از این مقدمات اجازه می خواهم چند نکته را باز کنم و قضاوت را بگذارم به عهده خواننده عزیز مثل همیشه:

(۱)آیا از قتل، مرگ یا حذف بن لادن باید خوشحال بود؟

چرا باید اساسا از مرگ، حذف ، قتل بن لادن خوشحال بود؟ هر چه هست و بوده حذف فیزیکی بن لادن بود. حالا که مشخص تر شده که بن لادن اساسا اسلحه نداشته و مقاومت مسلحانه هم نکرده اسم این قتل قانونا هست اعدام! کجای اعدام خوشحالی آور است برای جنبشی که با مخالفت با مجازات اعدام تداعی می شود؟ اساسا مخالفت با قتل و اعدام آیا فقط مخالفت با اعدام آزادیخواهانست یا مخالفت با اعدام حتی آدمهائی مثل بن لادن و احمدی نژاد و خامنه ائی؟

اگر اعدام و قتل نادرست است اتفاقا ماها همینجاها امتحان پس می دهیم که نه تنها “خوشحال نشویم” بلکه ناراحت بشویم و بقیه مردم را هم نارحت کنیم و بی قرار و ازشان بخواهیم همینجا که آدم منفوری را قربانی جنایت اعدام می بینند ساکت ننشینند و مخالفت کنند. نه تنها خودمان موجی نشویم و دنبال موج نرویم بلکه دیگران را هم از شارلاتانیزم و هوچی بازی حکومت ها باز داریم!

راستی “حذف” یعنی چه؟! چرا باید این کلمه را بکار برد؟ مگر کشتن یک آدم دلیل حذف اوست؟ مگر بن لادن با کشتنش “حذف” می شود؟ چرا دنبال سیاست “حذفی” باشیم؟ خوشحالی برای چه؟ دیگری جنایت می کند، ترور می کند و اعدام می کند ما و مردم خوشحال شویم؟!

(۲)چه رابطه ای بین مرگ بن لادن یا هر جانی دیگر با پروژه سیاسیشان هست؟

هر چه هست رابطه مستقیمی بین مرگ بن لادن و سقوط اسلام سیاسی نیست. هیچ مرگ انسانی علامت یا دلیل مرگ سیاستی نیست. سیاستها با آدمها بدنیا نمی آیند و با آدمها نمی میرند. بخصوص اگر رادیکال داریم به سیاست نگاه می کنیم نباید مبلغ چنین نحوه نگاهی باشیم!

ظهور و سقوط اسلام سیاسی رابطه مستقیمی با بن لادن نداشته. همانطور که در مقاله قبلیم گفتم(۵) اسلام سیاسی سقوطش مربوط است به قبل از این ماجرای اخیر و عاملش هم جنبشهای انقلابی در خاورمیانه و ایرانست. بن لادن چه زنده باشد چه مرده سیاستش مدتی است منزوی شده و به حاشیه کشیده شده.

بر عکس دستگیری بن لادن و دادگاهی کردن بن لادن می توانست بسیاری چیزها را برای مردم دنیا روشن کند. روابطش با حکومت آمریکا در طول جنگهای او با حکومت شوروی در افغانستان و شراکت در طرح “کمربند سبز” بگیر تا ادامه همکاریهای او عوامل آمریکا حتی در دورانی که قرار بود حکومت آمریکا با او بجنگد! منابع مالیش، ارتباطاتش با حکومتهای غربی، رژیم اسلامی در ایران! و خیلی چیزهای دیگر!

برای انسانیت زنده نگه داشتن جانیها به جهت ارزشی و به جهت آموزشی همیشه ارجح است بر کشتنشان، حذفشان، قتلشان، ترورشان و اعدامشان! اینجاست که ماها هواداران کمونیزم کارگری و مخالفان اعدام انسانها باید بایستیم!

نقطه سر خط!

من حتی کاری ندارم که بن لادن بالاخره زنده است یا مرده بوده و حالا دوباره کشته شده یا نه! مسئله ای که فکر می کنم به جهت ارزشی باید رویش ایستاد اینست که این صحنه چندش آور، مثل صحنه اعدام صدام باید توسط بشریت محکوم شود. باید زشتیش را نشان مردم داد که شاید الان تحت تاثیر تنفرشان “خوشحالی می کنند”! باید نهیب زد به بشریت که کشته شدن بن لادن توسط کوماندوهای آمریکائی نباید خوشحالی آور باشد. باید ناراحت کننده باشد. سنتی که پشت این کشتن هست یک سنت پلید است. همان اعدام دولتی است. همان سیاست چندش آور و قرون وسطائی آشنای “حذف فیزیکی است”!

درست موقعی که همه بشریت از کسی متنفر است و به خیابان می آید تا در شادی اعدام او برقصد باید ما آنجا باشیم و یاد این بشریت بیندازیم که با قتل همین “ملعون منفور” مهمترین ارزش قرن معاصر سعنی احترام به انسان، هر که باشد، دارد دفن می شود! باید همینجا ایستاد و اعتراض کرد. اینگونه اصولی بودن کار ماست!

 

منابع دیگر:

 

(۱) اخبار اخیر موید عدم مسلح بودن بن لادن هنگام حمله کماندوهای آمریکائی

http://news.yahoo.com/s/ap/20110503/ap_on_re_us/us_obama_bin_laden_raid

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/pakistan/8489658/Osama-bin-Laden-was-not-armed-and-did-not-use-wife-as-human-shield.html

 http://www.politico.com/politico44/perm/0511/was_killing_bin_laden_legal_dfcb4ff6-1458-4820-bcc9-3cf1205fb259.html

 http://theerant.yuku.com/topic/40962/NY-TIMES-Goes–SEALS-Like—City-Cops-Makes-Issue–bin-Laden?page=1

(۲) اسامه بن لادن به قتل رسید –حزب کمونیست کارگری ایران

http://rowzane.com/fa/annonce-archiev/107-hezb/6766-1390-02-13-12-07-12.html

(۳) فرشاد حسینی: بن لادن مرد، خامنه ای اما هنوز زنده است؟ پرونده تروریسم اسلامی را باید در ایران بست

http://rowzane.com/fa/articles-archiev/127-farshad-h/6752-1390-02-12-13-27-17.html

(۴) مصطفی صابر: اوباما: بن لادن کشته شد!

http://rowzane.com/fa/articles-archiev/42-mostafa-s/6751-1390-02-12-07-39-46.html

(۵)سعید صالحی نیا: دنیا بعد از بن لادن؟

http://rowzane.com/fa/articles-archiev/80-saeed-salehi/6719-1390-02-09-20-13-11.html