پاسخی به دو خبرگزاری وابسته نظام جمهوری اسلامی پیرامون یک توهم

اخیرا خبرگزاری دولتی ایرنا و سایت رجانیوز وابسته به باند احمدی نژاد به قلم یکی از مزد بگیرانش با بغض و کینه ای وصف ناپذیر نسبت به جامعه پناهندگان ایرانی در خارج از کشور (که نقش اصلی را در افشای جنایات نظام سراسر فلاکت جمهوری اسلامی در جامعه جهانی بر دوش دارد ) گزارشی را منتشر کرده که از جهاتی مورد توجه بوده و  لازم است مواردی از سیاه نمایی آنرا که با ادبیات مزورانه مرسوم در رسانه های وابسته به حکومت در وارونه جلوه دادن حقایق از زاویه دلخواه آنهم با دستاویز نقض حقوق بشر تبحری خاص دارد ، بررسی و پاسخی ارائه شود  .

با اینکه می دانم گوش شنوایی برای مطالب منتشر شده در این سطور نه در ایرنا و نه در رجانیوز وجود ندارد اما آنرا برای این دو خبرگزاری معلوم الحال ارسال می کنم تا ببینم عکس العمل آنان نسبت به قانون نیم بند مطبوعات که رسانه ها را موظف می کند تا سه برابر حجم متن یک مطلب منتشر شده جوابیه آنرا منعکس کنند چه خواهد بود. هر چند از هم اکنون نتیجه را می دانم.

 گزارشگر ایرنا با ناشی گری سعی کرده نقض حقوق پناهندگی در اروپا را ، مبنایی اثباتی بر ادعاهای خود قرار داده و تا پایان نوشته در پوشش آن ، توهمات و توهینهای دیگر خود را سرازیر و به اثبات برساند .
وی با نسبت دادن عناوین توهین آمیز و دور از آداب رسانه ای مانند بی هویتی و زیر پا گذاشتن انسانیت (البته از نوع مورد نظر جمهوری اسلامی ) و زدن انواع برچسبهای اخلاقی به پناهجویان به شیوه ای که رژیم برای منکوب مخالفین داخلی و خارجی خود عمل می کند ، این فحش نامه را کامل و از سویی با بی تفاوتی  هزاران پناهنده که زیر جبر اعدام شکنجه زندان و کهریزک های رژیم مجبور به ترک آن شده اند را نادیده می گیرد ، غافل از اینکه بیشتر از نود درصد ۵ میلیون ایرانی فراری از جهنم جمهوری اسلامی ، خانه و کاشانه خود را تنها و تنها به دلیل سیاستهای دیکتاتور منشانه کسانی ترک کرده اند که از ۳۲ سال پیش حذف و سرکوب فزیکی ، اعدام دسته جمعی و دادگاههای یک دقیقه ای سالهای ۶۰ تا ۶۷ گرفته تا قتل حکومتی و کشتار و سرکوب حوادث بعد از انتخابات ۸۸ را تنها زبان و ابزار ادامه حکومت خود دانسته و با دزدی و چپاول و دروغ و نقض آشکار آزادی های مدنی عرصه را بر همه مردم تنگ کرده اند.

نویسنده ” مطالب گزارش را روایت تلخی از زبان یکی از همین افرادی  که به امید زندگی بهتر از ایران گریخته و پس از اخراج از سوئد در گفت و گو با ایرنا و به عنوان بخشی از مصائب کسانی که گرفتار سراب آزادی در اروپا می‌شوند، بیان کرده است” می داند ولی فراموش می کند از روایت تلخ و مصائب نه یک نفر بلکه هزاران ایرانی بریده از نظام جمهوری اسلامی حرفی به میان بیاورد ، روشی از تعمیم و جامعه آماری به شیوه  ولایی که استنباط نتیجه از یک جامعه یک نفره را هم کافی می داند .

اما نگارنده این گزارش مغرضانه و به عمد فراموش کرده به یک سوال اساسی در مورد ایرانیان پناهنده پاسخی دهد و آن اینکه به فرض محال گیریم که تصویر سیاهی که وی از وضعیت انسانهای آزاده ای که آنها را خودباخته تصور کرده صحیح باشد ، و ایرانیان در آوارگی با همه این مشکلات دست و پنجه نرم می کند  ، آیا این وضعیت مسببی جز حاکمیت دیکتاتوری و تزویر و ریا و استبداد مذهبی در ایران دارد ؟ و اگر هر نویسنده یا محققی ذره ای شرف و انسانیت داشته باشد دلیل اصلی مشکلات ایرانیان پناهنده را چه امروز و چه از ۳۲ سال گذشته چیزی جز عملکرد غیر انسانی و جنایتکارانه حکومت اسلامی خواهد دانست.

 مردم کدام نقطه از دنیا تا بحال از آزادی و برابری و دموکراسی و حقوق انسانی خود فرار کرده و به بیگانه پناه آورده اند؟ پدیده تولید پناهندگی لکه ننگی است که در طول تاریخ معاصر بر دامن حکومت های دیکتاتور نقش بسته است که جمهوری اسلامی اکنون بر سکوی اول آن ایستاده است .

 در غرب اگر حق و حقوق پناهندگان زیر پا گذاشته شده و نادیده گرفته می شود در جای خود بحث فراوانی داشته و به هیچ وجه قابل اغماض نیست ولی دستاویز کردن این مسئله برای نظامی که خود سرآمد بی عدالتی و ظلم به مردمش است ادعای گزافی بیش نیست که خریدار ندارد .

لازم است به گزارشگر مربوطه متذکر شوم که دوست عزیز در غربی که تو آنرا از زاویه دید خود تحلیل می کنی یک پناهنده قادر است فقط با دادن یک اسم و در شرایطی که حتی از وی کارت شناسایی هم نخواهند در میدان مرکزی هر شهری که خود بخواهد بایستد ، شعار دهد ، سخنرانی کند ، فریاد بزند و اعتراض خود را بیان دارد کاری  که در ایران تحت حاکمیت شما حتی ۲۰ حزب قدرتمند سیاسی هم تا نظر آقایتان را جلب نکرده باشد قدرت آنرا ندارد .

آقای خبرگزاری ! مثل لینکه فراموش کرده اید که همه بی مذهبان و با مذهبان ، فعالین سیاسی و اجتماعی ، دگر باشان و دگر اندیشان زیر سیطره زنجیر ی که شما بر دست و پای آنها زده اید نقش شهروند مطیع را بازی می کنند و اگر جرات دارید فقط یک هفته سایه سیاه سرکوب را از سر مردم بردارید تا بدانید مرز تفکر انسانها با دیواری که شما برای آنها ترسیم کرده اید چقدر فاصله دارد.

البته عصبانیت شما قابل درک است ، چون پناهندگان شاهدان زنده و راویان حی و حاضر از جنایت شما هستند که سالهاست در زندانها ،کوچه و خیابان ، دانشگاه و کارخانه ، و حتی در حریم خصوصی  ، شاهد قتل و شکنجه و اعدام و توهین و تحقیر و تجاوز آشکار تحت لوای قوانین مذهبیتان بوده اند و امروز افشاگری آنان پایه های حکومت شما را سست و لرزان کرده است.

رفتار محافظه کارانه و منفعت طلبانه غرب در قبال پناهجویان یک واقعیت روشن است ولی بدانید که این واقعیت لکه ننگی را که عملکرد شما در حق مردم ایران باقی گذاشته پاک نمی کند و هر کدام در جای خود قابل پیگیری و بررسی است .

در نهایت به این گزارشگر که به نظر می رسد دنیای پیرامونش از میز کوچکی در تحریریه خبرگزاری جمهوری اسلانی در ابتدای خیابان مطهری تهران فراتر نمیرود توصیه می کنم دوست عزیز از پشت میزت بلند شو برو بیرون و به جای توهم در تفکراتت با ۱۰ جوان صحبت کن ببین نظرش در مورد دنیای آزاد چیست و آنوقت خواهی فهمید چرا ایرانیان به محض اینکه پایشان به دنیای آزاد می رسد اول زنجیر و محدودیتهای ذهنی را که تو و اربابان بالاترت بر دست و پایشان زده اند دور می اندازند و آنوقت به جای اینکه فقط مانند عقیده تو بیندیشند در عوض گروهی ، فعال سیاسی ، تغییر مذهب داده ، بهایی شده ، همجنسگرا و ….از بینشان بیرون می آید . جواب همه سوالات و گفته هایت را در خودت جستجو کن !!