دولت آمریکا و رهبری مجاهدین در کمپ اشرف- در حاشیه حمله ارتش عراق به مجاهدین

پنج ماه پیش رهبری مجاهدین (با حضور خانم مریم رجوی) با بخشی از هیئت حاکمه آمریکا- نیوکان ها- در پاریس کنفرانسی گذاشته و مقامات با نفوذ دولت آمریکا از گزینه مجاهدین به عنوان “تنهاا آلترناتیو موجود در ایران”، و اینکه گویا “اشرفیان، شما قلب ایران آینده هستید، کلید آن در دست شماست” بر راستای سیاست “بسط دمکراسی” بخشی از هیئت حاکمه آمریکا برای “تغییر رژیم” سخن گفتند.
کنفرانس “بین المللی پاریس” تحت عنوان “کمپ اشرف و سیاست در باره ایران” از ۲۰ تا ۲۲ دسامبر ۲۰۱۰ برگزار شد.
در پرتو چنین سیاستی امروز باید پرسید که براستی مسئولیت فاجعه کشتار کمپ اشرف در عراق بر عهده چه جریانی است؟
بیشک این اولین بار نیست که  ارتش ارتجاعی عراق در زمان ورود وزیر دفاع آمریکا -رابرت گیتس- به عراق به مجاهدین حمله میکند. شکی نیست این جنایت علیه بشریت شدیدا محکوم است. دولت عراق مسئول جان افراد مستقر در کمپ اشرف است و باید به این جنایت هولناک خاتمه دهد.
 
اما نباید فراموش کرد که حمله ارتش عراق به کمپ اشرف در زمانی انجام شده است که رابرت گیتس وزیردفاع آمریکا وارد عراق شده است. زمانیکه به خبر ورود رابرت گیتس به عراق درروز ۵شنبه ۷ آوریل ۲۰۱۱ توجه کنیم بی شک پی می یریم که این حملات با توافق و چراغ سبز نشان دادن هیئت حاکمه به عنوان حافظ منافع استراتژیک نظام سرمایه داری-امپریالیستی آمریکا به پیش رفته است؛ و بر خلاف برخی از متوهمین نسبت به امیال این دشمن شماره یک بشریت، این حملات آنچنان هم با “سکوت”  آمریکا در مورد “حقوق بشر” مجاهدین به پیش نرفته است، بلکه زمانی این حملات ضد بشری شروع گشت که رابرت گیتس وزیر دفاع دولت متجاوز آمریکا در ۷ آوریل در عراق بود. به لینک خبر زیر توجه کنید
U.S. Defense Secretary Robert Gates’ visit to Iraq likely his last
۱۲:۰۸ PM, Apr 7, 2011
http://www.todaysthv.com/news/article/152441/288/Gates-visit-to-Iraq-likely-his-last
 
حال به خبر ورود رابرت گیتس در ۲۹ جولای ۲۰۰۹ که باز به کمپ اشرف حمله شده بود توجه کنید: در ۳۰ جولای ۲۰۰۹ یک روز بعد از آنکه رابرت گیتس وزیردفاع آمریکا وارد عراق شد نیروهای ارتش عراق به کمپ اشرف حمله کردند به خبر نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۹ در لینک زیر توجه کنید:
Gates Sees Faster Iraq Troop Pullout
http://www.nytimes.com/2009/07/30/world/middleeast/30military.html
 
سوال اساسی این است که: چرا هر زمان که رابرت گیتس وزبر دفاع دولت آمریکا وارد عراق می شود به مجاهدین حمله می شود؟ آیا بین ورود رابرت گیتس به عراق و حمله به کمپ اشرف ارتباطی نیست؟
 آیا این فقط یک “تصادف نامیمون” است؟
بر مبنای شواهد غیر قابل کتمان این حمله با توافق هیئت حاکمه آمریکا انجام شده است. سیاست غالب و مورد پذیرش هیئت حاکمه آمریکا در قبال مجاهدین سیاست هویج و چماق، سیاست بازیچه قرار دادن و استفاده از مجاهدین به عنوان یک گزینه در زد  و  بندهای آشکار و نهان اش با سران جمهوری اسلامی است.
بنا بر این در مورد نقش امپریالیسم آمریکا در زد و بند با سران جمهوری اسلامی نباید کوچکترین ابهام به خود راه داد.
سیاست غالب بر هیئت حاکمه آمریکا (در برگیرنده جناح های حزب جمهوری خواهان و دمکرات است) کنار آمدن و سازش با جمهوری اسلامی و حفظ چنین رژیم بنیادگرای مذهبی اسلامی است. 
 
اما براستی مجاهدین که خود را “تنها آلترناتیو” در مقابل “تغییر رژیم” در ایران می دانند، چرا به قیمت کشته شدن بخشی از اعضا خود  بر ماندگاری شان در کمپ اشرف واقع درشمال عراق پافشاری میکنند؟ جرا رهبری مجاهدین حاضر شده است که خود را به عنوان بازیچه ای در خدمت نیات پلید هیئت حاکمه آمریکا قرار دهد؟
 
برای پاسخ به این سوال بهتر است که به بحث ها و نقطه نظرات مطرح شده در کنفرانس بین المللی پاریس مراجعه کنیم.
 متن کوتاه زیر در تاریخ بیست و ششم دسامبر ۲۰۱۰  نوشته شده است.

******************************************************************
 
چه جریانی میخواهد با خیانت به منافع زحمتکشان ایران و با اتکا به راهکار ارتجاعی امپریالیستها تغییر رژیم دهد
 
توطعه مشترک سازمان مجاهدین خلق و سران امپریالیستی نیوکانهای آمریکا علیه زحمتکشان ایران را در هم شکنیم
 
گزارش کنفرانس بین المللی پاریس ، کمپ اشرف و سیاست در باره ایران با حضور مریم رجوی و نیوکانهای امپریالیسم آمریکا از جمله تام ریچ ( جمهوریخواه و وزیر امنیت داخلی آمریکا در زمان بوش پسر ۲۰۰۳- ۲۰۰۵ )، رودی جولیانی شهردار سابق  نیویورک، مایکل موکیزی وزیر دادگستری آمریکا( ۲۰۰۹-۲۰۰۷)، خانم فرانسیس تاونزند  مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت داخلی و تروریسم ۲۰۰۸-۲۰۰۴، و دیگر شخصیت های دول امپریالیستی اروپا وووو؛  و
اعلام پشتیبانی سران برجسته نیوکانهای فاشیست آمریکا از گزینه مجاهدین برای تغییر رژیم در ایران.
 
در این کنفرانس همه نیوکانهای فاشیست آمریکا در پشتیبانی از گزینه مجاهدین خلق برای تغییر رژیم در ایران متفق القولند و از جمله تام ریچ در این زمینه اعلام نمودند که: ” سازمان مجاهدین خلق یک سازمان تروریستی نیست… بلکه یک سازمان طرفدار آزادی و حقوق بشر است… و آمریکا باید از آن پشتیبانی نماید.” خانم فرانسیس تاونزند در این مورد می گوید : ” ما نه تنها باید شما -مجاهیدن خلق- را از لیست خارج کنیم، بلکه باید تمامی محدودیتهای ناشی از لیست گذاری را حذف کنیم” ایشان در ادامه خطاب به اشرفیان می گوید که:”اشرفیان، شما قلب ایران آینده هستید، کلید آن در دست شماست. اشرف کلید برگرداندن یک فرهنگ بزرگ و میراث تاریخی یک ایران بردبار و صلح جو است.” وووو
 
برهان عظیمی
 یکشنبه, دسامبر ۲۶, ۲۰۱۰
 
برای دیدن ویدیو کنفرانس بین المللی پاریس به لینک زیر مراجعه کنید: این ویدیو با زیر نویس فارسی قابل دیدن می باشد:
 
http://besoyepirozi.com/index.php?option=com_content&view=article&id=10298%3A1389-10-02-21-10-24&catid=277%3A1389-08-23-19-18-56&Itemid=680