باز هم خوشا به حال شما آقای آذری

در پاسخ به مقاله‌ نگارندهٔ این سطور، در باره مقاله آقای آذری، ایشان جوابیه ای‌ داده اند، و نگارنده را موظف کردند که در پاسخ به ایشان این چند سطر را قلمی کند. اولا نگارنده تا زمان مطالعه مقاله آقای آذری، تنها در سا یت‌ آزادی بیان مطلبی درج کردم و نه در سا یت‌‌های مختلف! این شاید نشان دهنده آن باشد که ایشان سر ضرب تصمیم به پاسخ گویی بر  آمدند و از این رو به شکلی‌ کاملا احساساتی‌ با قضیه برخورد می‌‌کنند. آقای آذری قبل از هر چیز چند نکته را محترمانه خدمت شما عرض کنم.
۱- شرط صداقت در این است که کلمات این جانب را ” مصادره به مطلوب ” نمی‌‌کردید. من هیچ وقت اظهار نکردم که که نظرات شما مدرن است. بر عکس نظرات شما را نه مدرن میدانم و نه کمونیستی.  اتفاقا نظرات حزب ” ایکس مسلم” ، اگر چپ باشد، بسیار سنتی‌ است. زیرا مفهوم ” امپریالیسم” را نفی می‌‌کند. سال‌ها است که از واژه ” امپریالیسم” در ادبیات حزب شما استفاده نمی‌‌شود. و به جای آن از عبارت ” جهان غرب” استفاده می‌کنید که عبارتی بی‌ مفهوم است.
۲- گفتید : ” آقای صارمی معتقدند که چرا من وقتی‌ از ضدّ امپریالیست اسم میبرم آن کلمه را در گیو مه‌ می‌‌گذارم. گویا من قبول ندارم که امپریالیست وجود دارد”. در هیچ کجای مقاله من چیزی در باره گیومه پیدا نمی‌‌کنید. استدلال های  نگارنده اینقدر هم بچه گانه نبود که شما اشاره کردید. این یعنی ” مصادره کردن به مطلو ب و میل شما” .
۳- در هیچ کجای مقاله نگارنده نه بحثی‌ راجع به ” حزب توده ” وجود داشت و نه ” سازمان فدایی” و نه ” سازمان مجاهدین”.  با نقد سازمان‌های مذکور، نمیتوانید ادعا کنید که پاسخ مرا دادید.
۴- ادعا کردید که ” جریان فدایی ضدّ امپریالیست و ضدّ آمریکایی‌ که در حقیقت از نظر سیاسی سازمان جوانان حزب توده بود”. به این قسمت از مقاله شما پاسخی ندارم که بدهم. ادبیاتی که در اینجا به کار بردید زیادی ” ارزن قیمت ” بود!
۵- نوشتید که ” ضدّ امپریالیست‌های امروزی جهان که با آمریکا مبارزه مسلحانه می‌‌کنند امروز طالبان و القاعده هستند”. من نمی‌‌دانستم که شما “طالبان و القاعده ” را ضدّ امپریالیست می‌دانید!!!!!!!!!
۶- نوشتید که ” اما فرمودید که چرا مخالف حمله به لیبی‌ هستیم اما مثلا مخالف حمله به ایران یا عراق نیستیم”. جمله را نفهمیدم . دوست دارم یک با ر دیگر توضیح دهید. زیرا اولا هم شما و هم حزب ” ایکس مسلم” به صراحت از مداخلهٔ نظامی دفاع کردید. و نگارنده اصولاً چنین پرسشی از شما نکرد.
۷- در طول مقاله به ۲ موضوع اشاره کردید که با یکدیگر پیوند نزدیکی‌ دارند؛ اول نوشتید که ؛ ” بر عکس چپ‌های سنتی‌ ، کمونیست‌های کارگری از انسان شروع می‌‌کنند نه از امپریالیسم”. و در جای دیگری نوشتید که : ” ممکن است تحلیل ما در مورد لیبی‌ اشتباه از آب در آید. ممکن است نیرو‌های ناتو مثلا ۴ میلیون بکشند و قذافی فقط یک میلیون”.  آقای آذری که ادعا دارید که شما از ” انسان می‌‌چینید و نه از امپریالیسم “. یک اشتباه تحلیلی شما می‌‌تواند به کشته شدن ۴ میلیون نفر منجر شود! به قول معروف می‌‌گویند که ما از طلا بودن خسته شدیم لطف کرده ما را مس کنید!! از ما که انسان باشیم نچینید زیرا یک اشتباه تحلیلی شما می‌‌تواند به کشته شدن ۴ میلیون نفر بیانجامد!
در پایان بگویم که باز هم خوش به حال شما آقای آذری که با وجود امکان اشتباه تحلیلی می‌‌توانید با خیال راحت بخوابید. بی‌ خیال آن ۴ میلیون نفر باشید. شب خوش!
با احترام سعید صارمی ۲۰۱۱۰۳۳۱