دولت کودتا و استفاده ابزاری از ناسیونالیسم سنتی و تخت جمشید

پشت پرده سیاست های ریا کارانه دولت کودتای احمدی نژاد به دلیل وحشت از اعتراضات و  قدرت انقلابی و خواست های تغیر نظام متکی بر دین،  ولایت فقیه و سرکوب در ایران است.

 

اما این رفتار دروغین و عوام فریبانه نیز دیگر توان فریب دادن مردم ایران را ندارد. در واقع تبلیغ ناسیونالیزم احمدی نژاد و مشای هیچ مبنا و هویتی ندارد و مگر اینکه یک جریان انحرافی است و روی آوری این دو شارلاتانیسم های رژیم در صدد باز نمودن جایگاه در میان افرادیست که همچنان تفکراتی سنتی دارند! حکومت استبداد دینی و تاریک اندیشی که خمینی پایه گذار آن در ایران بوده است، زبان زور، سرکوب، خفقان، بردگی انسان به درگاه الهی را به همراه دارد،  و در عین حال و رفتار امروز دولت کودتا بازگشت به ادبیات گذشته ایرانی های که در آن ایجاد غرور میکنند، با ادبیات حکومت اسلامی و مشخصا احمدی نزادی که مردم را خس و خاشاک و گوساله میخواند، تناقض های فراوانی دارد. در واقع شخصیت واقعی احمدی نزاد که چند وقتیست به دفاع از غرور ایرانیان جشن نوروز را در کاخ سعد آباد و تخت جمشید برگزار مینماید و از انسانیت و انسان دوستی در ایران و دنیا سخن میگوید، یک آدم به شدت خرافاتی با تفکر صاحب ازمانی و لمپنیسمی اسلامی است!

 

 

ناسیونالیسمی که در ادبیات احمدی نژاد و تیمش مشاهده میشود در واقع یک ناسیونالیسم نمایشی است که وقتی اختیار امور جامعه از دستشان خارج میشود بکار می آید و هیچ ریشه و پایگاهی حقیقی ندارد. رژیمی که از بدو پیدایشش با سرکوب و ایجاد فضای رعب وحشت، زندان، شکنجه، اعدام، قطع دست وپا، سنگسار،  به هیچکدام از باور های سنتی مردم ایران احترام نداشته است، در صورتی که احساس خطر از سرنگونی نماید، آنوقت است که از ناسیونالیسم قلابی نوروز و تخت جمشید استفاده ابزاری میشود!

 

مسئله دیگری که میتوان بر واقعیت های سیاسی  و اجتماعی رزیم جمهوری اسلامی اشاره کرد، و تناقض های فروان جشن نوروزی که احمد نزاد به همراه تیمش به راه انداخته است پرداخت، موضوع چگونگی نگاه فرهنگی مسئولان رژیم از دوره خمینی تا به هم اکنون است.

 

 فرهنگ در جمهوری اسلامی و سیاست دولت بر تخریب بناهای قدیمی استوار بوده است و همیشه نیز در این راه گام برداشته اند. بناهای تاریخی را به حال خودشان رها کرده اند و نمونه آخرینش سیستم فاضلاب تخت جمشید که اخیرا آب باران در این مجموعه تاریخی و بدون سقف  فراگرفته بود، و در واقع این مجموعه اولین محوطه تاریخی درای سیستم فاضلاب دنیا بوده است. و مثال دیگر که یا تخریب مقبره رضا شاه  توسط خلخالی و به فرمان خمینی که خلخالی در قسمت های از کتاب خاطراتش بدان اشاره مینماید:  

 

ما به دفتر امام رفتیم و طبق معمول ، از هر دری سخن به میان آمد و گفته شد : زمان آن فرا رسیده است که مقبره پهلوی خراب شود . این ایام مصادف بود با ورود مجدد شاه به مصر ، سادات با پناه دادن شاه، می خواست او را در بازگشت به ایران کمک کند ؛ ولی ما می خواستیم به او نشان دهیم که دیگر در ایران هیچ گونه ریشه و پایه و خانه ای ندارد. ما آن روز به سپاه رفتیم و فرزند رشید اسلام، آقای عباس دوزدوزانی ، سرپرست سپاه ، امکانات لازم را در اختیار ما گذاشت. ما در حدود دویست نفر ، با هم جمع شدیم و با بیل و کلنگ ، به طرف حضرت عبدالعظیم به راه افتادیم .من در صحن مطهر حضرت عبدالعظیم برای مردم سخنرانی پرشوری کردم و گفتم : دوره قرار گرفتن بناهای زشت و زیبا در کنار هم ، پس از انقلاب اسلامی به پایان رسیده و مردم مسلمان ایران نمی توانند در کنار مزار شهیدان به خون خفته و چهره های درخشان اسلام ، مقبره جنایتکارانی مانند رضا خان و ناصر الدین خان و … را تحمل نمایند .باید به هر وسیله که شده ، مقبره های سردمدارن کفر و الحاد تخریب شود . با صدور فرمان حرکت بسوی مقبره پهلوی ، مردم بسیج شدند . آنها در همان دقایق اول خیلی تلاش کردند ، ولی در عمل مشاهده شد که مقبره به قدری محکم ساخته شده که بیل و کلنگ بر آن کارگر نیست . البته مواد منفجره و سایر لوازم را هم تهیه کرده وبودیم. از طرف ساختمان رادیو و تلویزیون هم آمده بودند تا فیلمبرداری کنند. یکی سنگ ها را می شکست ، دیگری پله ها را می کند و سومی به در و پنجره حمله می کرد . سر انجام کار به گریدر و بلدوزر هم کشید .”

 

در مجموع رفتارهای سیاسی اجتماعی رژیم جمهوری اسلامی با فرهنگ ایرانی مشکلات فراوانی دارد، و البته با مدرنیته و فرهنگ غربی هم سازگار نیست و دشمنی میکند، و جوامع سکولار غرب را جوامعی فاسد و ضد اسلامی می‌دانند! و همیشه و با توسل به احادیث و نقل خرافات به مقابله با این دو فرهنگ برخواسته اند. همه ما بخوبی میدانیم که سران رژیم هویت شان را در فرهنگ های  اسلامی عربی جستجو میکنند، و اگر هویت و قهرمان ملی هم داشته باشند، به علی اقتدا میکنند! و نه به کوروش و تخت جمشید و فرهنگ و تاریخ باستانی ایرانیان!  فرهنگ غیر اسلامی را فرهنگی فاسد و  طاغوتی میدانند، و همه تاریخ ایران را به زیر سوال میبرند. و این در حالیست که فرهنگ عربی اسلامی که در آن قطع دست و پا، سنگسار، شلاق، تجاوز به دختران و زنان زندانی و ده ها جنایت دیگر را مشروع و با ارزش و انسانی میدانند! آنها با بر گزاری سنت دیرینه چهارشنبه سوری مخالفند و در همین امسال نیز خامنه ای فتوای انجام ندادن مراسم چهار شنبه سوری را صادر کرده است، وحتی حاضر نیستند نام چهارشنبه سوری را بر زبان بیاورند و از ان به نام چهارشنبه اخر سال یاد میکنند،  و در عین حال در اخرین چهار شنبه سوری امسال بسیجیان مزدور و نظامی های حکومت به سرکوب مردم روی آوردند. و همچنین با روز سیزده بدرمشکل دارند و تا انجا که در توان تیلیغی و نظامی شان باشد به سرکوب مردم در این روز نیز روی می اورند.

 

جشن نوروز جشن شادی هاست، روز دور ریختن کینه هاست، صلح و مهربانی و انسان دوستی هاست، و بر عکس آن رژیم جمهوری اسلامی و ایدئولوژی شان در مرگ باوری، ماتم سرای و عزاداری هاست و سیاست هایشان نیز در مخالفت های دائم با جشن و شادی مردم نهادینه شده است، براین اساس دیگر خیمه شب بازی های تیم دولت کودتا در برگزاری و استفاده ابزاری از ناسیونالیسم ایرانی و تخت جمشید مردم را فریب نمیدهد!

 

 

“مراد شیخی” چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۰

http://www.enghelaab.info/

http://www.panahandegan.com/

 

چهارشنبه سوری از منظر مراجع عظام تقلید

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=88917

 

حمله مرتضی مطهری به سیزده به در -فایل صوتی کامل

http://www.youtube.com/watch?v=2ra_xQJRU_A