قیام سراسرى مردم و جوانان در عراق براى کار، نان و آزادى

جمعه ١١ مارس شهرهای بغداد، فلوجه، سلیمانیه، حله و نجف شاهد تظاهرات صدها نفر از ساکنین این شهر علیه دولت مرکزی و احزاب کردی حاکم در شمال عراق(کردستان) بود.
موج نارضایتی های گسترده برای نان و علیه بیکاری و رفاه در شکل سراسری فضای سیاسی عراق را در برگرفته است.
در بغداد میدان تحریر(آزادی) شاهد تظاهرات صدها نفر از شهروندان برای رفاه، خدمات عمومی بهتر و بیشتر و علیه دزدان و چپاولگران حکومتی با شعار «نفت به مردم تعلق دارد و نه به دزدان» به خیابانها آمده اند.
لیلی صالح، یک زن شرکت کننده در این تظاهرات به خبرگزاری فرانسه گفته است تظاهرکنندگان، خواهان رعایت حقوق شهروندی خود گردیده و میخواهند دولت به تقاضاهای آنان در مورد سهمیه مواد خوراکی، حقوق بازنشستگی، برق و خدمات عمومی دیگر، پاسخ ارائه کند.
در سلیمانیه همزمان با تظاهرات سراسری در شهرهای عراق، مردم و جوانان دست به تظاهرات زده و بر خواست و مطالبات خود که در بیش از سه هفته گذشته در میدان آزادی(درکی سرا) به تحصن دست زده اند، پرداختند.
کارگران، مردم و جوانان در عراق برای رفاه و بهبود وضعیت زندگی و برای دخالت در امور سیاسی و اداره جامعه بمیدان آمده اند. این قیام، قیام برای تغییر زندگی، برای نان و آزادی و قیام برای دخالت کارگران، مردم و جوانان برای اداره جامعه در عرصه سیاسی و برای کوتاه کردن دست چپاولگر و دزد و جنایتکار باندهای اسلامی ـ قوم پرست و میلیشیای مسلح احزاب ناسیونالیست است.

کمتر کسی است که در بیش از دو دهه گذشته فضای سیاسی و امنیتی و موقعیت شهروندان در عراق را که طعمه و قربانی میلیتاریزم امریکا و ائتلاف غرب نبوده باشد. عراق در دو دهه گذشته صحنه تروریسم اسلامی و قوم پرستی و میلیتاریزم نظامی بوده است. آتش نفرت و عصیان علیه وضعیت کنونی شروع قیام و مطالبات قیام کنندگان در عراق است. مردم میخواهند به بیکاری، فقر و خفقان پایان دهند.
سیستم و نظام کنونی موجود در عراق و در کردستان عراق، محصول دوره ای معین به اسم “طلوع خونین نظم نوین جهانی” است. این نظام و سیستم محصول عربده کشی و قدر قدرتی امریکا و حمله جناح راست بورژوازی به زندگی و معیشت، رفاه و امنیت مردم در سطح دنیا است. هر درجه موفقیت و پیروزی و بعقب راندن و سرنگونی نظام کنونی و ابراز وجود مطالبات و خواستهای انسانی، عدالتخواه و برابری طلب و سوسیالیستی در تونس، مصر، عراق و ده ها کشور دیگر که در منطقه خاورمیانه، شمال افریقا و جهان عرب در جریان است،  پیشروی جبهه انسانیت و چپ و کمونیسمی است که در دهه دوم قرن ٢١ میرود بر سرنوشت جامعه و مردم بشکل موثر برای رفاه، امنیت و آزادی برابری و حکومت کارگری  دخالت کند.
نسان نودینیان
١٢ مارس ٢٠١١