مبارزات مردم کردستان عراق و ناسیونالیست های کرد ستان ایران

به دنبال تحولات خاورمیانه و شمال افریقا، توده های  مردم  معترض در شهرهای کردستان عراق  برای بدست آوردن ابتدایی ترین مطالبات یعنی تامین آب و برق و تامین کار و بهبود در زندگی و علیه فساد وتبعیض، علیه احزاب حاکم بپا خاسته  و هر روزه در اکثر شهرهای کردستان به اعتراض و تظاهرات دست می زنند.میادین شهرها صحنه ابراز وجود و اعتراض و آزادیخواهی کارگران، زنان، جوانان و مردم زحمتکش است

اما در این میان  ناسیونالیست های کردستان ایران چه در قالب احزاب و چه در قالب نهاد و هنرمند و شاعر و نویسنده،  در مقابل اعتراضات برحق مردم صف کشیده اند. اینها بیشتر از رهبران احزاب حاکم از این همه بی عدالتی و فساد تحت نام “آزمون” دفاع می کنند. این احزاب در بیانیه ای بیشرمانه اعلام کرده اند که مردم  دست از اعتراضات خود بردارند. اگربعضی  رهبران احزاب حاکم به خاطر کشتار جوانان  معذرت خواستند اینها حتی با خانواده کشته شدگان هم احساس همدردی نکردند.

اینها صریحا جرات نمی کنند بر علیه  مبارزات مردم شهرهای کردستان عراق بایستند اما زیر توجیه اینکه جمهوری اسلامی در این اوضاع  دست دارد و دخالت میکند و…،  ضدیت خود را با این مبارزات ابراز می دارند و مردم را از دخالت جمهوری اسلامی می ترسانند و بدینگونه از مردم می خواهند دست از اعتراضات خود بردارند.
تا آنجایی که به دخالت جمهوری اسلامی مربوط است در سی سال گذشته رژیم اسلامی به نفع خود هر طور خواسته دخالت کرده است. جمهوری اسلامی از اعتراض و مبارزه مردم هر کجا باشد می ترسد. اما دخالت این رژیم سازماندهی  انواع و اقسام شبکه های ترور و جاسوسی بوده که در نتیجه صدها نفر از اعضای اپوزسیون را در کردستان عراق ترور کرده است.

خیلی از سران این احزاب حاکم  نیز برایشان تسهیلات درست کرده اند. چند حزب اسلامی هم که در حکومت شرکت دارند مستقیما از ایران دستور گرفته و می گیرند. اتقاقا اگر کسی بخواهد دست جمهوری اسلامی را از کردستان عراق کوتاه کند باید این جنبش را تقوبت کند نه در مقابل آن بایستد. این را همه ناسیونالیست های حزبی و غیر حزبی می دانند اما برای اینکه مردم ار از ادامه اعتراضات بازدارند، به این ترفند دست زده اند.
احزاب حاکم جار می زنند که اعتراض و تظاهرات حق مردم است اما وقتی مردم اعتراض و تظاهرات می کنند آنها را به گلوله می بندند و یا دستگیر و زندانی شان می کنند و  ناسیونالیست های “شریف” لال می شوند.

مردم به جان آمده در کردستان عراق که سال ها این احزاب و افراد را در میان خود جای داده اند، اکنون ماهیت آنها را شناختند و دیدند که چگونه در حساس ترین روزهای زندگی شان، از حکومتی که آنها را به گلوله  می بندند به دفاع برخاسته اند. از این به بعد نوبت مردم است که تصمیم بگیرند. حالا شناختن دوست از دشمن برای مردم درکردستان عراق و ایران بسیار آسان تر شده است.

زنده باد مردم آزادیخواه و برابری طلب
صالح سرداری
۱۲مارس ۲۰۱۱