حل مشکلات ناموسی جانوران مدنی !

مبادا فکر کنید که شوخی میکنم سازندگان چنین داستانهایی البته که جدی بودند و ما هم جدی هستیم . موضوع مربوط میشود به ” مدنیت ” پدیده ایی به نام ” امام ” در قرنها پیش . و امروز هم از دست چنین پدیده هایی  گریزی نیست . اول اصل مطلب را بخوانید و بعد از خواندن میرویم سراغ ستایش کردن و بیانیه خانم عبادی و داستان جنبش مدنی مسلمین !
محمد بن مسلم گوید: روزى خدمت امام باقر علیه السلام بودم که یک جفت قمرى آمدند و روى دیوار نشسته و طبق مرسوم خود بانگ مى کردند، و امام باقرعلیه السلام ساعتى به آنها پاسخ مى گفت، سپس آماده پریدن گشتند و چون روى دیوار دیگرى پریدند، قمرى نر یکساعت بر قمرى ماده بانگ مى کرد، سپس پریدند. من عرض کردم: قربانت گردم، داستان این پرندگان چه بود؟ امام فرمود: اى پسر مسلم، هر پرنده و چاپار و جاندارى را که خدا آفریده است نسبت به ما شنواتر است و فرمانبردارتر از انسانست، این قمرى به ماده خود بدگمان شده و ماده او سوگند یاد کرده بود که کاری نکرده است و گفته بود به داورى محمد بن على راضى هستى؟ پس هر دو به داورى من راضى گشته و من بقمرى نر گفتم: که نسبت بماده خود ستم کرده اى او قبول کرد.

اصول کافى جلد ۲ صفحه ۳۷۵ روایت ۴

درآستانه روز جهانی زن یک فقره مبارز به نام مهرانگیز کار؛ ستایش نامه ایی نوشت در مدح زهرا رهنورد ، و گفت باید اول ستایش کنیم و بعد محترم بداریم …..! شخصا برای هیچ کسی آرزوی زندانی شدن و آزار دیدن از طرف امام خامنه ایی را نمیکنم ولی این معنی اش ستایش دیروز نیست تا مثلا زهرا رهنورد سمبل و قابل ستایش بشود در هر شرایطی …..

 خیلی از زنها و دختران در حکومت اسلامی با نام و بی نام کشته و سنگسار شدند رسما در زندان اسلام به آنها تجاوز شد ولی کسی صحبت از ستایش افراد نکرد . خانم کار بهتر است فراموش نکند که تابو شکستن کار ماموتهای سیاسی دیروز نیست . دعواهای خانوادگی بین حاکمان که اسمش تابو شکنی نیست ۳۳ سال همه در داخل حکومت اسلامی برای سهم و قدرت بیشتر دعوا دارند !

 تنها موضوع قابل ستایش برای هر انسانی همانا ” آزادی ” است .  زهرا رهنورد سمبلهایش مشتی امام زاده و امام است . حضرت رقیه و حضرت سکینه و حضرت معصومه ، چادر و ریش و امام حسین  و اصلاح قانون اساسی واینا…… با جامعه ایی که چنین سمبلهایی دارد حتما که روز جهانی زن خیلی نام و نون توشه !

در این میان خانم شیرین عبادی هم بیانیه داد برای روز جهانی زن و فراخوان داد که برویم به خیابان ! قسمتی از بیانیه :

روز ۸ مارس امسال (۱۳۸۹) روز ویژه ای است، در این روز علاوه بر حقوق برابر زنان، خواست‌های دموکراتیک مردم ایران نیز مورد مطالبه قرا ر می‌گیرد – مبادا که در گیر و دار حوادث سیاسی، خواسته بر حق و همیشگی خود را که «تساوی حقوق» است فراموش کنیم – در این روز همگام و هم دوش با برادران هم‌وطن خود به خیابان‌ها آمده و از خواست همگانی حمایت می‌کنیم، زیرا که دسترسی به «حقوق برابر» جز در یک حکومت دموکراتیک امکان پذیر نیست، اما نباید اجازه داد که به بهانه بروز بحران سیاسی و یا پرهیز از تفرقه باز هم خواسته‌هایمان را نادیده بگیرند و بدیهی است که دسترسی به «حقوق برابر» متضمن اصلاح قوانین تبعیض آمیز است و رسیدن به این هدف، مستلزم اصلاح موادی از قانون اساسی است تا امکان چنین اصلاحاتی فراهم آید و از این رو بازنگری در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نه یک خواست سیاسی بلکه مقدمه یک حرکت مدنی است.

اصول ناکافی . جلد ۲۰۱۱ . صفحه ۱۱۰۲٫ روایت نوبل
 
دقت کنید که چقدر مثلا با هوشیاری نوشته شده است . اولا موضوع زنان را از سیاست جدا میکند ، زن را چه به سیاست !؟ . و دوما با حرکتی مدنی و غیر سیاسی در نظام ولایت فقیه و حکومت اسلامی دنبال حق تساوی زن و مرد و بازنگری در قانون اساسی اسلام است ! باز هم بخوانید و باز هم بخندید……

شاید هم خانم عبادی خواسته از جنبش مدنی زنان ترکیه الگو برداری کند . ولی ظاهرا یادشان رفته که در جنس این حکومت اسلامی ، هیچ نمونه تاریخی قابل الگو برداری نیست . جنبش مدنی حقوق زنان در ترکیه ریشه در زمان امپراتوری عثمانی دارد و تا امروز به فعالیت خود ادامه داده‌است یعنی کاملا در بستر طبیعی خودش متولد شده و رشد کرده است . بر اساس داده های ویکی پدیا ، مهم‌ترین دستاوردهای این جنبش در دوره عثمانی و جنگ جهانی اول عبارت بودند راهیابی زنان به دانشگاه‌ها در سال ۱۹۱۴، حق کار در کارخانه‌ها و استخدام عمومی در سال ۱۹۱۵، محدودیت چندزنی در قانون خانواده سال ۱۹۱۷ .  و تشکیل کمپین برای همراهی با جنبش‌های جهانی حق رای زنان.

با تشکیل جمهوری ترکیه اصلاحات قانونی در حقوق مدنی سال ۱۹۲۶، و حق رای زنان و شایستگی انتخاب شدن برای زنان در سال ۱۹۳۴ به دست آمد. پس از آن تشکیلات زنان همچون دیگر حزب‌ها و تشکیلات ترکیه به دستور حاکمیت بسته شدند تا زمانی که موج جدید جنبش زنان ترکیه که با نام «جنبش نوین زنان» شناخته می‌شود شکل گرفت. فعالان این جنبش بر روی مسایلی مانند قانون‌های مربوط به زنان، خشونت خانگی، فقر، آموزش، کنترل جمعیت، اشتغال زنان و نمایندگی سیاسی زنان کار می‌کنند.
 
حرکت مدنی …..جنبش مدنی …..اصلاح قانون اساسی …..خانم عبادی شما در چه سالی و در چه جغرافیایی زندگی میکنید ؟ جهت اطلاع شما و بقیه عوام ابتدا مجبورم واژه مدنی را کمی بشکافم ! هیچ جنبش مدنی خارج از بافت سیاسی هیچ کشوری قابل اجرا نیست . به عنوان مثال جنبش مدنی مارتین لوترکنیگ در امریکا که هدفش رفع تبعیض بین سیاه و سفید بود در بستر تاریخی نظام سیاسی امریکا قابل طرح شدن بود . هر جنبش مدنی باید در بستر تاریخی و نیاز روز جامعه خودش باشد تا به سرانجامی برسد . جنبش مدنی مارتین لوترکینگ از نظر نیاز اجتماعی و سیاسی ، توانست در فاز عمل موثر واقع شود . جامعه امروز ایران هم تنها نیازش ریشه کن شدن تمام سیستم حکومت اسلامی است .

 بسته شدن شکاف و اختلاف فرهنگی بین سیاه و سفید در جامعه امریکا مستلزم بلوغ سیاسی روشنفکران و جامعه امریکا بود . قبل از شروع هر جنبش مدنی باید و ابتدا  مسیر سیاسی آن هموار شده باشد تا در میدان عمل موفق شود . اگر این قاعده عکس باشد که دیگر اسمش جنبش مدنی نیست . اختلاف بین جامعه ایران و حکومت اسلامی از جنس اختلاف بین سیاه و سفید نیست ، از جنس آزادی و استبداد است . از جنس ناآگاهی سیاسی نیست تا هر وزغی هر مزخرفی را به حلق جامعه بریزد . بافت سیاسی حکومت اسلامی ربطی به دنیای انسانی و امروز ندارد . حاکمان مسلمان و یا مسلمانان حاکم در هیچ زمینه ایی توان کنار آمدن با دنیای انسانی و مدرن را ندارند . حالا بازم قارقار کنید و بگید اصلاح قانون اساسی اسلام !

 ولی باور کنید این همه را خودشان هم میدانند تمام زورشان از به کار بردن کلمه ” مدنی ” قانونی دانستن همان اعمال خشونت یک طرفه از طرف حکومت اسلامی و دعوت مردم به  پرهیز از رادیکالیزم و راضی شدن به نسخه های بدلی و مدنی….. !

 به ملانصرالدین گفتند : روباه تخم میذاره یا بچه ؟ ملا کمی فکرکرد و گفت : از این جونور هرحقه و کلکی بر میاد .

 حالا هم  داستان این جنبش سبز دیروزی و مدنی امروزی و آرشیتکتهای گاگولش است و مدافعانش که ساز جدیدی کوک میکنند . ما که میدانیم میشود مثل بعضی ها هرروز و به هر بهانه ایی بیانیه داد  . میشود ۶۰ سال منتظر ماند تا این جنبش مدنی راه به اصلاح قانون اساسی اسلامی هم ببرد . میشود خیلی کارهای دیگر هم کرد …فقط خواهشا هر سازی خواستید کوک کنید چند پارامتر را فراموش نکنید .

 اول اینکه ما در قرن ۲۱ هستیم یعنی شما با مخاطب قرن ۲۱ طرف هستید . زمان امیرکبیر و یا حتی ۳۳ سال پیش که نیست !

دوم اینکه شما روشنفکران سبز مدنی ممکن است مثل همان روباه هر کاری ازتان بر بیاید ولی زرنگتر از امام باقر نیستید .  سقف جنبش مدنی در حکومت اسلامی ، حل و فصل دعوای زناشویی پرندگان و چرندگان است و نه آزادی و برابری انسانها .

 سوم اینکه آخوند اشکوری در دفاع از یه چیزی ….. سخنرانی کرد و کلی چائید !

جنبش مردم ایران ۱۰۰ سال است که در جریان است . آخه به کی بگم که از همان دوران مشروطه کسی حرف از جنبش مدنی نمیزد و این سلیقه ایی یا انتخابی نیست متاسفانه جبری و از بافت سیاسی حکومتهای وقت ناشی میشود . این بار هم نام جنبش مدنی مبارک روشنفکران سبز و تو زرد وطنی و مدنی . در هیچ جنبش مدنی مردم فریاد نمیزنند مرگ بر دیکتاتوری ! تو گوش هر خری اینقدر مردم داد زده بودند مرگ بر دیکتاتوری ….. تا حالا پروفسور شده بود . جنبش مدنی شعارش و شکلش به راحتی قابل تشخیص است .

گفتیم روز جهانی زن برای خیلی از ” روشنفکران جویای نام و نان ” نون دونیه ! ولی نه دیگه اینقدر بی ریخت ….
ای بابا محسن جون واسه کی بگم ؟ واسه چی بگم ؟
 
 
 
اسماعیل هوشیار
ژنو
سیزدهم اسفند ۱۳۸۹
چهارم مارس ۲۰۱۱
  info.tipf.www