پیروز باد هشت مارس

 بیش از سه‌ دهه است که‌ در ایران تحت رژیم اسلامی با حاکمیت رسمی و مذهب و اسلام سیاسی قوانین ارتجاعی اسلام را بر تمامی مناسبات اجتماعی و فرهنگی مردم در تمامی ارکانها و بر تمامی طبقات و قشرهای مردم سایه‌ شوم و تاریک و وحشت گسترانده‌ است . که‌ این پلیدی و دهشت را به‌ وضوح و آشکار در ادوار و تاریخ ۱۴۰۰ ساله‌ این مذهب ارتجاعی بر زندگی انسانها بخصوص زن ستیزی و سرکوب زنان از سنگسار و حجاب … تا حرمسرا و مزوج کردن دختران خرد سال … میتوان هزاران هزاران برشمرد . امسال در شرایطی به‌ پیشواز هشت مارس روز جهانی زن میرویم که‌ جمهوری اسلامی و دیگر حکومتهای ارتجاعی و دیکتاتور منطقه‌ و بخشی از جهان در برابر موجی ازانقلابات مردم بر علیه‌ فساد ، تباهی ، سرکوب ، نابرابری … مواجه‌ گشته‌اند ، که‌ این موج انقلابات که‌ نه‌ تمامن بل بدون شک بسی آزادی و ارتقا و شان انسانی به‌ همراه‌ خواهد داشت . چنانچه‌ باید آنچه‌ نقش و فعالیت زنان است در این مبارزات باید هرچه‌ بیشتر و بیشتر چهره‌ بنماید و نقش نمایان کند و به‌ مطرح کردن خواسته‌ها و مطالباتش که‌ همان آزادی و برابری زن و مرد است از گفتار به‌ عمل جامه‌  بپوشاند . گرچه‌ نقش و جایگاه‌ جنبش زنان در تمامی عرصه‌های مختلف این اعتراضات با برجستگی و روشن بینی سیاسی قابل روئیت است .
طی سه‌ دهه حکومت ننگین جمهوری اسلامی، مبارزات زنان در مقابل این ارتجاع اسلامی با تمامی قوانین ضد زن بودنش سر تسلیم فرود نیاورده‌اند و با کانالیزه‌ کردن مبارزاتشان و هدفمند کردن آن و تحقق خواستهایشان را در نابودی جمهوری اسلامی و بال و شاخه‌های رنگی  سبز، موسوی و کروبیها با تمامی کلیتش بپا خواسته‌اند . از مادران خاوران تا مادران پارک لاله‌ از زنان و دختران دانشجو در مدارس ، دانشگاها و کارخانه‌ها از زنان کارگر تا معلمین و پرستاران … با آفریدن جشنهای بر علیه‌ مظاهر شرعی و اسلامی و ضد زن در برپایی تظاهرات ، متینگها و هشت مارس ها در جای جای و تمامی شهرهای ایران این را به ‌اثبات و مبارزه‌ کرده‌اند . با اینکه‌ در طول این سالها جنبشهای ارتجاعی و لیبرال یا با رنگ سبز ویا شکل قومیت پرستی و ناسیونالیسم در پی به‌ انحراف کشیدن مبارزات زنان بوده‌اند و به‌ نوعی دیگر در پی حجاب و روبند و نصف شمردن و نیم دستمزد دادنند . و نهان و آشکارا به‌ تمکین مرد در آوردنند .  ولی ‌هـمیشه‌ حنبشها آزادیخواهانه‌ و احزاب کمونیست در برابر قوانین ضد زن این ارتجاعیون وسرمایه‌داری و مذهبی و ملی اندیشان ایستاده‌اند و آنها را افشا و رسوا نموده‌اند .
باید متشکل و آگاهانه‌ با تمامی توان حزبی و سازمانی بر علیه‌ سیستم سرمایه‌داری و ارتجاعی ، کمونیست وار بپا خاست باید کوشید تا نامی از روز زن در شکل و شمایل امروزیش که‌ نشان از ظلم و ستم و نابرابری … است در آینده‌ به‌ نوعی دیگر به‌ ترسیم آید که‌ هیچ روزی به‌ هیچ نامی که‌ نشانی از طبقه‌ و نابرابری باشد نماند . که‌ باید همه‌ را چون انسان نگریست برابر و مساوی چه‌ زن چه‌ مرد در تمامی حقوقهای مدنی  اجتماعی  سیاسی … و بشری . که‌ تحقق این هداف نمتواند دست نیافتنی باشد .
پیروز باد ۸ مارس بر تمامی زنان و مردان آزادیخواه‌
زنده‌ باد جنبش برابری زن و مرد .

                           ابراهیم حیدری  ـ  ۰۴/۰۳/۲۰۱۱