جمهوری اسلامی جنبش اعتراضی و اینترپل

ج ا، به‌ مثابه‌ ی یکی از گندیده‌ترین رژیمهای سرمایه‌داری امپریالیستی، با بزرگترین چالش عمر ننگین خود روبروست و زیر یک تعرض مرگ وزندگی دست و پا میزند! در این گرماگرم نبرد، تعرض اینترپل به‌ اپوزیسیون ج ا، آنهم در قلب اروپا، نشانی آشکار از تبانی این دو نیروی مدافع سرمایه‌ است. چنین جسارتی بیسابقه‌ و به‌ همان اندازه‌‌ بیشرمانه‌ است که‌ اینترپل همچون عامل اجرایی یک دیکتاتوری آشکار و تروریستی عمل کند. این اتحاد نامیمون نباید بیش ازاین جری شود.
به‌ ویژه‌ در شرایط خیزش توده‌یی جاری، این توطئه‌، میتواند و باید به‌ ضد خودش و به‌ یک رسوایی برای هردو عامل آن بدل شود. چنین چرخشی در گرو یک تعرض متقابل اپوزیسیون و جلب یک پشتیبانی وسیع است؛ چه‌ درمیان اپوزیسیون و چه‌ در سطح بین المللی.
پیش از همه‌ باید به‌ سراغ نیروهای کارگری رفت که‌ شرکت در این مهم به‌ آگاهی و اتحاد بین المللی مان کمک میکند. هر اتحادیه‌ و هر سازمان و حزب را میتوان مخاطب قرار داد. آنان به‌ نیروی بین المللی شان پناه برده‌اند؛ ما هم به‌ همبستگی انترناسیونالیستی خود تکیه‌ کنیم.
البته‌ نیروی کشوری ما هم میتواند عامل حتی مهمتری باشد. حمایت از فعالین جنبش کمونیستی علیه‌ رژیم و پشتیبانان سرکوبگرشان میتواند به‌ شکل دادن یک جنبش کارگری آگاه‌، در برابر منتظری چی ها و اسلامیستهای توبه‌کرده‌، کمک کند.
دیگر نیروهای آزادیخواه‌ نیز در چنین کمپینی، لابد دوراندیشی و تعهد خود به‌ آزادی بیقید و شرط سیاسی را نشان خواهند داد. میتوان تک تک آنان را مخاطب قرارداد که‌ این به‌ نفع تاریخی آنان هم خواهد بود. 
با گردآوردن نیروی هرچه‌ بیشتر و وسیعتر، هم این تعرض را عقب بزنیم و هم آگاه‌تر و متحدتر پیشروی کنیم.
زنده‌باد اتحاد و آگاهی کارگران و همه‌ی نیروهای آزادیخواه‌ و برابری طلب در مصاف علیه‌ کل حاکمیت سرمایه‌!
 
مصلح ریبوار
jm.rebwar@gmail.com 2009 دسامبر ؛۸۸ دیماه‌