درتوهمی کهنه ، قبل و بعد از ٢۵ بهمن !

اصلاح طلبان حکومتی رژیم ایران ، بمنظور برگزاری راهپیمائی همبستگی با مردم تونس و مصر در روز۲۵ بهمن ماه، از دولت اسلام  تقاضای مجوز کردند. وزارت کشور رژیم هم اعلام کرد: «چنین مجوزی صادر نکرده است». به هر حال، راهپیمائی برگزارشد و دونفر کشته و گروه زیادی هم مجروح شدند و از ۱۵۰۰ و بنا بر آماری دیگر تا ۵۰۰۰ نفر هم دستگیری و زندانی….!
با استاد بزرگ تماس گرفتم و ضمن تشکراز خودم ، سوال کردم نظرشما چیه ؟
استاد بزرگ : راجع به چی ؟
ما : راجع به همه چیز . روز والینتین …..۲۵ بهمن….فراخوان….انتخابات…..راجع به خودت….راجع به خودم…..مهندس موسوی….پروفسور رجوی…..ولیعهد رضا پهلوی……هیلاری کلینتون ……سردارمحمود احمدی نژاد…..پی نی کیو……
استاد بزرگ : راستش نمیدونم . ولی به نظر میاد الان وقت یک انتخابات آزاد در خارج از ایران باشه . من چند تا کاندید معرفی میکنم و شما هم رای بدید . مردم و خیابان و بسیج و سرکوب وغرب و مذاکره و اینا …..باشه بعد از انتخابات !
ما : استاد شوخی میفرمائید ؟
استاد بزرگ : مگه من با تو شوخی دارم ؟
خب این کاندیداها کیا هستن ؟
استاد بزرگ : کاندیدا های مربوطه عبارتند از مهندس موسوی…. رضا پهلوی….. اهورا مزدا…… بنی صدر….. رجوی…. احمدیونژاد…پینوکیو… ! ببخشید امکاناتمون همینه . شرمنده ! تنها تبصره این انتخابات هم اینه که آقای بنی صدر نمیتونه اون ۲۲ میلیون رای قرن پیش رو باز هم حساب کنه !
ما : ولی استاد ، احمدی نژاد دیگه واسه چی !؟
استاد بزرگ : واسه اینکه آزادی میگه . بالاخره توی همین خارج از ایران هم ساندیس خور سیاسی زیاده . مثل اون هوشنگ امیراحمدی و شرکاء …که عاشق تخم ولایت هستند !
ما : لااقل یه کاندید چپ هم میزدی تنگش تا جنست جوربشه ….
استاد بزرگ : راستش تو فکرم بود ولی چهره شاخص پیدا نکردم آخه توی چپها همه خودشونو چهره شاخص میدونن . اینه که فعلا کسی رو خودشون قبول ندارن !
ما : ولی این ترکیب خیلی مشکوکه .
استاد بزرگ : کجاش مشکوکه ؟ قبل و در طول زمان و بعد از خیزش ۲۵ بهمن در ایران ، خیلی حرفها و مواضع ضد و نقیض از جانب جریانات مختلف خواندیم . ولی آخرشم معلوم نشد که آمدن مردم توی خیابان کار درخواست جواز موسوی و کروبی بود یا فراخوانهای کیلویی مجاهدین ؟  در سایت رسمی سازمان مجاهدین چیزی نبود و نیست به جز سمپوزیوم دفاع از اشرف…..نشست شورای اروپا درحمایت از اشرف….بسیج جهانی درگرفتن حق اشرف نشینی و…..دیروز اشرف…..امروز اشرف…..فردا اشرف……خلاصه از ۱۰ مطلب صفحه پرکن ، ۹ تای آن رفته بود دراشرف و با اشرف ….! فقط یکی از تیترهای گنده مربوط بود به فروش میهن…اوا…ببخشید ، خروش میهن و فراخوان آقای مسعود رجوی به مردم که دربهمن ماه برخیزید ! مردم هم با همین فراخوان و چند تا فراخوان دیگه سبز….. بلند شدند و زدند و خوردند و اینا….کی به کیه ؟
سوال یه فقره خبرنگار: به صفت شورای ملی مقاومت شما فعالانه در این جنبش اپوزیسیون شرکت دارید.( آره ؟؟؟؟) روابط شما با تظاهرکنندگان ایرانی چیست؟ آیا اقدامات دیگری مد نظر است؟

جواب حاج مسعود از زبان مجاهد بی بدیل افشین علوی : بله البته، این جنبش ادامه خواهد یافت. تاریخها و قرارها و فراخوانها مقرر خواهند شد. و با جوانان ایرانی که شبکه‌های قدرتمندی ایجاد کردند و از ۲۹ ژانویه که فراخوان برای تشدید اعتراضات در ایران صادر شد، فعال هستند در ارتباط هستیم. ( برادر افشین حالتون خوبه ؟ ) آنها به ‌وسیله اینترنت و تلویزیونهای ماهواره‌ای قادرند که سانسوری که در ایران هست را دور بزنند و از سوی مجاهدین خلق که در حال حاضر سازمان اپوزیسیونی است که از همه بهتر سازماندهی شده است حمایت می‌شوند. چنین چهارچوبی ضروری است: با این درجه از سرکوب، هیچ اقدامی نمی‌تواند بدون سازماندهی شکل بگیرد.  ( خب خسته نباشید )
بخیل که نیستیم . اصلا هر روز فراخوان دادن کار هر کسی نیست خیلی باید شجاع باشی تا این همه توهم را با هم بزنی و هنوز بازهم توهم !
هنوزجوهر فراخوان فروش میهن….ببخشید …خروش میهن خشک نشده بود که فراخوان بعدی از طرف مریم رجوی صادر شد و باز هم خلق میلیاردی لبیک گفت و قرارشد باز هم اشرف نشینی را مکمل مبارزه کرد و با سس مخصوص فراخوانی همچنان ادامه داد این توهم را ! ای آقا اصلا به تو چه ؟ خودشان میدانند با خلق میلیاردی خودشان و اشرف نشینی و فراخوان بازی ! ولی جهت تلطیف فضای مجازی و غیرمجازی سری زدیم به برداشتهایی ۲۵ بهمن !
  برداشتهایی از ۲۵ بهمن ….
یه فقره روزنامه نگار درمالزی به نام محمد رهبر ، مدعی شد که خواست مردم ایران اجرای قانون اساسی اسلام و جابجایی شخص خامنه ای است ! بیچاره دویچه وله آلمان ؛ که به این یارو میگه روزنامه نگار و یا بیچاره محمد رهبر، که با نظرات تخمی خودش حس بودن داره ؟ خواست مردم ایران این است که هر یابویی از طرف مردم حرف نزند و خواست دل خودش را به مردم ایران نچسباند ! به هر حال روز اول اسفند دوباره ممکن است این آتش شعله بکشد . حرف دل مردم ایران جارو شدن کل نظام اسلام است جناب محمد شاسکول ……و خانم دویچه وله زرنگ !
 قراراول اسفند یادت نره …..
رهبر مقاومت ( برادر مجاهد مسعود رجوی ) بیش از سی ۳۰ سال است که از سرنگونی ، سرنگونی ، سرنگونی…. می‌گوید، گرچه حرفهای او در قالب «گفتار تلقینی»  می‌گنجد و خودش به حرفش باور دارد ولی غلط بودن همه تحلیلهای او ، آن هم بعد از وقایعی که جلو چشمش اتّفاق می‌افتد برای کسی که داعیه‌ی پیش‌بینی زمانی را در مکانهای مختلف دارد و برای خلق کره زمین رهنمود می‌دهد، یکی از مهمترین دستاورد های ۲۵ بهمن بود.

– شروع وقایع سال گذشته اعتراض به یک رخداد خاص (انتخابات ریاست جمهوری) بود ولی حالا اعتراض به کلّ «نظام» است. به همین خاطر دیگه اسمی از موسوی و کروبی در ۲۵ بهمن نبود ! قابل توجه دویچه وله و محمد رهبر….. . و اهورا مزدا نگهدارتان …..

– شعار اصلاحات درون حکومت، نشانه‌ی آخرین بارقه‌های امید به اصلاحات دورنی نظام برای جماعتی متوهم بود ولی حالا رسماً باید از مرگ اصلاحات نظام اسلامی و تداوم جنبش اعتراضی مردم گفت یعنی فرایندی که در آن هدف مردم کل نظام اسلامی است . مردم زودتر ازهرمدعی و رهبری دست به کار شدند (مبارک، بن علی، نوبتِ سید علی؟)

– حضور خیابانی سال گذشته ، حرکتی در یک مقطع زمانی خاص بود که به قول برخی ، داشت به نوستالژی اعتراض بدل می‌شد . ۲۵ بهمن این دو مقطع را به هم وصل کرد و خطّی ترسیم کرد به طول ۳ دهه که امتداد خواهد یافت. ما هم‌اکنون داریم در یک دوره‌ی تعیین‌کننده زندگی می‌کنیم، فقط هنوزم معلوم دارنیست که مردم با جوازحکومتی  اومدن به خیابان یا فراخوان مسعود رجوی ؟

– حضور سال پیش بدون اشراف دقیق بر پیامدهای آن یعنی بازداشت، شکنجه، و….. بود ولی حضور امسال با توجّه به تمام تجارب بیست ماه گذشته نشانگر این است که مردم حاضر به پرداختن هزینه‌ی بیشتری هستند، موسوی و پهلوی وبنی صدر و رجوی وبقیه…. باید قدردان این حضور باشند و لحن و روش خود را بهبود بخشند. البته موضوع موسوی و شیرجه زدن به متن قضایا مثل داستان همان کسی هست که از آبشار پرید و وقتی ازش سوال کردند با چه جراتی پریدی ؟ گفت : من اگه بدونم کی هلم داد ….؟ با این حال و به هر دلیلی ظاهرا فقط موسوی در حاشیه نیست و البته این هیچ معنایی ندارد به خصوص تریپ کاوه آهنگر و قهرمان و بت و اینا …… هر قضاوت یا تحلیلی با توجه به شرایط خاص ایران ، باید قدم به قدم انجام شود !

– دی ماه سال گذشته خامنه ای گفته بود . فتنه‌ی ۸۸ تمام شد که خودبخود معترضان به این نتیجه برسند که به خیابان آمدن فایده‌ای ندارد . نمایش راهپیمایی ساندیس و چماقداران نظام که در ۲۲ بهمن و دیگر روزها هم امکان‌پذیر بود. دیروز نشان داد که فقط با زور و ارعاب می‌توان جلو معترضان را گرفت و ترسی هم در کار نیست.

– چهره‌ی ایران عوض شده است؛ آنچه خامنه ای آن را به عنوان «هتک حرکت نظام» خواند ارائه‌ی تصویری ازیک استمراراست  و باز هم رخ خواهد داد. آنچه می‌بینیم یا در کشورهای دیگر مشاهده می‌کردیم یعنی باتون و گاز اشگ آور و سپر و نیروی ضدّ شورش و … در ایران به صحنه‌ای عادی بدل شده است .

– جهت یادآوری برای مذاکره کنندگان غربی با حکومت اسلامی : حکومتی که از دادن مجوّز تظاهرات به منتقدان اصلاح طلب خود می‌ترسد، حکومتی باثبات و مقتدر نیست. از این پس کابوس خیابان همیشه با حاکمان مسلمان خواهد بود. این جماعت جنایتکار رفتنی هستند روی اسب مرده شرط بندی کار احمقانه ایی است !

– راهپیمایی رفتن و گاز و باتون خوردن و گریختن و …  به یک عادت و رویّه روتین بدل شده است . خاطره‌ها در حال شکل گرفتن هستند. اعتراض خیابانی، بازداشت، ملاقات و… دیگر وضعیّتی استثنایی یا امری عجیب و غریب نیست؛ موضوعی عادیست که اقشار خاکستری و افراد مردّد را هم در پی کاهش هزینه‌ی اعتراض ، به خیابان انقلاب و میدان آزادی میکشاند . تغییر در تقدیراست !

– یک حضور خیابانی از دهها پیام، بیانیّه، وبنویسی، حضور در فلان پارلمان، راهپیمایی جلو سفارت و … تأثیرگذارتر است. هرگونه تغییر در ایران، در خیابان اتّفاق خواهد افتاد.

انتخابات در جوامع مختلف

جامعه اولیه- هیچ کس را نمی توان به کاندید شدن واداشت. کلا انتخابات یعنی چی ؟

جامعه برده داری- به بردگی در آوردن لازم است ولی، باید بردگان را نان و آب و صندوق رای داد و به رای دادن  وادار ساخت.
جامعه اسلامی « درجامعه اسلامی انتخابات مفهوم فقهی و عرفی ندارد . امام زمان در هیچ شرایطی انتخابی نیست ! فقط باید با بلاهت مهندسی ساده ایی کرد . یعنی اول با خونسردی آدم کشت ، بعد با حماقت جنازه را دزدید ، بعد با وقاحت اشگ هم ریخت و بعد با رذالت اعلام کرد که شهیدش کردند و کلا حالشو برد …و بعد مثل دویچه وله از قانون اساسی اسلام دفاع کرد……» تمام این مهندسی کلا ربطی به انتخابات نداره ! لازم باشه تازه دست به کشفیات هم میزنیم . مثلا کشف میکنیم که نماز صبح ۳ رکعت بوده است . رکعت کشف شده بین رکعت یک و ۲ است . این موضوع حتی از دید خدا هم پنهان بود ولی لازم باشد کشف میشود !

جامعه فئودالی- خودت را کاندید میکنی و خودت به خودت رای میدی ! اما در هر حال باید با اجبار رای گرفت. برای بقیه هم کار توضیحی میکنی که رای چه فوایدی داره ؟

جامعه سرمایه داری- هرکاندید  خودش می تواند شاخص شود، خودشان رای را بدست می آورند و خودشان خود را به مدنیت اهورایی مجبور می سازند.

«جهان آزاد»- انتخابات معنا ندارد ، همه نان و آب خود را پیدا می کنند و خودشان را به کار کردن وادار می سازند. علاوه بر این، آنها خود را آزاد تصور می کنند و این برای آنها خوشایند است. نیازی به رای گیری نیست !
ما : ولی استاد بزرگ صحبت از یک انتخابات آزاد در خارج از ایران چی میشه ؟
استاد بزرگ : هیچی . انتخابات که شروع شد تو رای میدی ، بعد ازمدتی فریاد میزنی رای من کجاست ؟ بعد بستگی داره چه مدرکی داشته باشی ؟ چون اینجا از باتوم و زندان و تجاوزواینا….خبری نیست …..اگه دکترباشی رای خودت رو با احترام پس میگیری میفروشی به یکی دیگه ! اگه مهندس باشی پولشو میدن ، اگرم سواد نداشته باشی میری  دشت واسه خودت میچری !
با تشکر از استاد در این برنامه ساعت ۲۵٫
 
 
 
اسماعیل هوشیار
ژنو
۳۰ بهمن ۱۳۸۹
۱۹ فوریه ۲۰۱۱

  info.tipf.www