روش های مبارزه با اسلامگرایی چیست ؟

چندی پیش مقاله ای نوشتم در رابطه با ضرورت مبارزه با اسلامگرایی .

همان طور که در آن مقاله سعی کردم بیان کنم ، اینجا هم این نکته رو قبل از آغاز نوشتن این نوشته بیان میکنم که اسلامگرایی خطرناک ترین پدیده دورانی است که ما در آن زندگی میکنیم ، به عبارت ساده تر در سال ٢٠١٠ میلادی هیچ چیزی خطرناک تر از اجرای احکام تاریخ مصرف گذشته و عقب مانده تازیان بیابانگرد با تکنولوژی و ادوات نظامی فوق مدرن و ابزار ارتباط جمعی امروزی نیست .

نتیجه استفاده از این ابزار به دست تجدد گرایان و اسلامگرایان را اکثر ما دیده ایم ، نتایجی مانند حملات تروریستی از طرف اسلامگرایان که اغلب بسیار خونین هستند و فرقی بین مرد و زن و کودک و پیر جوان قائل نیستند .

در چنین شرایطی مبارزه با این پدیده بسیار خطرناک دوران ما اجتناب ناپذیر است ، ولی بسیار مهم است بدانیم که چگونه باید با این پدیده مبارزه کرد و همان طور که میدانیم برخورد های فیزیکی با اندیشه و منش فکری نه تنها بی فایده است بلکه در رابطه با اسلامگرایی انگیزه اسلامگرایان را بیشتر میکند و نتیجه وارون میدهد .

برخورد هایی مانند حمله نظامی ، تحت فشار گذاشتن اسلامیون و اسلامگرایان ، سوزاندن قرآن  و امثال آن نتیجه درستی در بر نخواهد داشت و به رشد این پدیده در جهان بیشتر کمک میکند تا به نابودی اش ، خوشبختانه در این مورد سیاستمداران و سیاستگذاران تا حدودی درست عمل میکنند ولی عملکرد جوامع غیر اسلامی و نفرت پراکنی نسبت به مسلمانان باعث جذب مسلمانان به اسلامگرایان و تروریست ها و تروریست پروران میشود .

اگر تکنولوژی های مدرن ارتباط جمعی ، نظامی و سایر تکنولوژی های در دسترس اسلامگرایان را ازشان بگیریم هنوز مهم ترین و اصلی ترین وسیله و سلاح آنها را ازشان نگرفته ایم . اسلحه ای که حتی بدون داشتن تکنولوژی های فوق مدرن نظامی هم میتواند قدرتی بسیار خطرناک به اسلامگرایان بدهد ، اسلحه ای به نام مسلمان باورمند .

به عبارت دیگر مسلمان باورمند مهمترین و به نوعی تنها سلاح اسلامگرایان است و این مسلمان باورمند امروز همان مسلمان و مسلمانزاده دیروز است که در جامعه ای که اسلامگرایان آن را اداره میکنند زاده شده و در برابر هر گونه اطلاعات از دنیای آزاد و راستین به نوعی ایزوله شده و تحت بمباران تبلیغاتی اسلامگرایان و خرافاتشان قرار گرفته و به نوعی در دوران صدر اسلام زندگی میکند نه در سال ٢٠١٠ میلادی .

ولی تمام کودکان زاده شده در چنین سرزمینهایی مسلمان و باورمند و شاید در آینده تروریست نمیشوند و باورمند شدن  کودکان نسل امروز رابطه مستقیم دارد با ضریب هوشی شان و خوشبختانه دنیای امروز عرصه را برای اسلامگرایان تنگ تر کرده ولی مانع آنها نشده ، اگر اسلامگرایان از میان بیش از یک میلیارد مسلمان زمین بتوانند تنها یک دهم درصد این جماعت را با خود همراه کنند ، ارتشی انتحاری و بسیار قدرتمند و البته خطرناک در اختیار دارند .

بهترین راه برای اینکه این اسلحه را از چنگ اسلامگرایان خارج کرد اطلاع رسانی درست و البته به دور از تحریک احساسات مسلمین است ، تاریخ اسلام به اندازه کافی سرشار از جنایات علیه اقوام مختلف است و حتی ارزش های کتاب دینی مسلمانان یعنی قرآن در دوران ما برای جامعه نوعی توحش و وحشی گری محسوب میشود . ولی از آنجایی اکثریت جامعه مسلمان دنیا از محتویات راستین قرآن خبر ندارند و یا به خاطر تبلیغات اسلامگرایان به جای روی آوردن به آنچه در خود قرآن نوشته شده به تفاسیر و برداشت های اسلامگرایان روی می آورند به راحتی تحت تاثیر اسلامگرایان قرار میگیرند و نتیجه این کار میشود حملات تروریستی مانند ١١ سپتامبر و جشن گرفتن سالروز آن در کشور های اسلامزده .

پس در نخستین قدم اگر میخواهید بر علیه اسلامگرایی حرکتی بکنید ، باید سعی کنید تا مسلمانان را تشویق به مطالعه قرآن به زبانی که بفهمند و بدون تفسیر کنید ، قرآنی که حتی در آن یک عمل جمع ساده ریاضی رعایت نشده و اشتباه است ولی در عین حال مدعی است که از طرف خدایی که تمام جهان را با این همه شگفتی آفریده آمده است !

همیشه برای اثبات سخن خود در برابر مسلمین از منابعی استفاده کنید که مورد قبول خودشان است ، مطمئن باشید در زمینه نشان دادن جنایات اسلام در طول تاریخ و نشان دادن اشتباهات فراوان در هر زمینه ای چه علمی و چه اجتماعی در منابع مورد قبول خود مسلمانان با هر گرایشی مطلبی پیدا میشود . فقط باید کمی صبور باشید و منابع اسلامی را به حوصله تمام جستجو کنید و این نکته را هم مد نظر داشته باشید که جستجو در میان آنچه در طول ١۴٠٠ سال نوشته شده در رابطه با اسلام کار ساده ای نیست ولی غیر ممکن هم نیست .

خوشبختان در دنیای امروز آثار بسیاری از محققین و نویسندگان بیشماری که بیشتر این منابع را بررسی کرده اند موجود است . مسعود انصاری ، سیامک ستوده ، شجاع الدین شفا ، احمد کسروی ، مهدی شمشیری ، هوشنگ معین زاده ، علی میرفطروس و علی دشتی از جمله این افراد هستند . شما میتوانید با مطالعه آثار این افراد چکیده ای از آنچه در منابع اسلامی یافت میشود را پیدا کنید ، ولی هنگام رجوع یک مسلمان به مطلبی در باره اسلام ، وی را به منابع اسلامی که در آثار این افراد در رابطه با مطلبی یا نکته ای آورده شده راهنمایی کنید نه به خود کتاب زیرا یک مسلمان به محض شنیدن نام این افراد و یا منابعی غیر از منابع اسلامی فورا در برابر آنچه شما یاد میکنید حالتی تدافعی به خود میگیرد و سخن شما را قبول نمیکند .

همچنین در کتابهای احادیث اسلامی نکات و تناقضات و گفته های بی پایه و بی اساس و بعضا چرندیات عجیبی یافت میشود ، مطالبی مانند توصیه امامان شیعه بر نوشیدن ادرار شتر !

یاد آوری عملکرد ملایان و اسلامگرایان در طول تاریخ نیز بسیار مفید است ، یاد آوری آنچه ملایانی مانند شیخ فضل الله نوری در باره تحصیل و علم و دانش و حتی حقوق بشر و قوانین مدرن بیان کرده است . مطالبی مانند این :

ای مُلحد اگر این قانون دولتی مطابق اسلام است که ممکن نیست در آن مساوات، و اگر مخالف اسلام است، مُنافی [است] با آنچه که در چند سطر قبل نوشته شده که آنچه که مخالف اسلام است قانونیت پیدا نمی کند. ای بی شرف، ای بی غیرت، ببین صاحب شرع برای اینکه تو مُنتحل به اسلامی، برای تو شرف مقرر فرموده و امتیاز داد[ه] تو را، و تو خودت از خودت سلب امتیاز می‌کنی و می‌گویی من باید با مجوس و ارمنی و یهودی برادر و برابر باشم.

منبع : رساله حرمت مشروطه از شیخ فضل‌الله نوری، کتاب رسائل مشروطیت، صفحه‌های ۱۵۱ تا ۱۶۷

و یا این :

«شیخ فضل الله نوری در جلسه ای به ناظم الاسلام درباره مدارس جدید چنین میگوید: «ناظم الاسلام, ترابه حقیقت اسلام قسم میدهم. آیا این مدارس جدیده خلاف شرع نیست؟ و آیا ورود به این مدارس مصادف با اضمحلال دین اسلام نیست؟ آیا درس زبان خارجه و تحصیل شیمی و فیزیک عقائد شاگردان را سخیف و ضعیف نمی کند؟»

منبع : اظم الاسلام کرمانی، تاریخ بیداری ایرانیان، بخش اول ج اول، رودکی ۱۳۶۱

همچنین یاد آوری جنایات افرادی مانند خمینی به خصوص در مورد ایرانیان بسیار موثر است . البته خمینی به جز جنایت مهمل گویی هم بسیار کرده ، مهملاتی مانند سکس با حیوانات یا کودک شیرخواره که همه از آنها باخبریم .

در آخر هم دوباره یاد آور میشوم که هرگز با یک مسلمان طوری صحبت نکنید که موجب تحریک احساساتش شوید ، حتی اگر میخواهید از جنایات امامان و یپامبر و خلفای اسلام مثال بزنید و یا مهملات و چرندیات موجود در دینشان را بهشان نشان دهید هرگز به نوعی مطالب را بیان نکنید که فردم مسلمان در برابر گفتار شما حالت تدافعی بگیرد و یا ناراحت شود .

اگر صبور باشید و قدم به قدم و حوصله پیش روید خواهید دید طرف مسلمان شما کم کم بحث های سنگین تر را از طرف شما قبول میکند و پس از مدتی دیگر اسلام برایش تقدسی ندارد و حتی توهین افراد به آنچه که تا دیروز برایش مقدس بود وی را ناراحت نمیکند ، البته مسلمان باورمند به خصوص اگر میان سال و مسن باشد به سختی قبول میکند که دارد اشتباه میکند و نمیتواند تمام آنچه سالها باور داشته را به یکباره به دور بریزد زیرا دچار نوعی خودباختگی میشود که سالها عمرش به بطالت گذشته ، ولی فرد مسلمانی که هنوز به درجه باورمندی نرسیده و تنها مسلمان است و یا عقایدش هنوز خیلی قوت نگرفته ، یعنی نسل جوان راحت تر به پوچی اسلام پی میبرد تا کسی که اسلام را با جان و دل پذیرفته .

فراموش نکنید که هر چه تعداد مسلمین کمتر باشد ، خطر اسلامگرایی و تروریسم بشریت را کمتر تهدید میکند .

Not long ago I wrote an article about the need to fight Islamism.

First I’d like to mention -As  I tried to mention it in the previous article- ,
that Islamism is the most dangerous phenomenon of the era that we live i.
in simpler words, in 2010 , there’s nothing more dangerous than
Enforcement of the pre-historic and underdeveloped rules of wilderness
Arabs with help of ultra-modern  military equipment and modern communication tools .

Most of us have seen the Result of using this tool by Islamists.
results such as terrorist attacks by Islamists which are often so bloody
no matter that the victims are men or women or children

In such circumstances fighting with this dangerous phenomenon of our time is
inevitable, but it is very important to know how to fight this
phenomenon and as we  know, physical  conflict is not only useless but
also it makes islamists more motivated, and the result is inverse.

Some actions like a military attack, putting pressure on Islamists or
burning the Koran will not have a good result, and it helps
to the further growth of this phenomenon other than destroying it.
.fortunately in this case politicians and policymakers somewhat act
correctly , But the hatred of non-Islamic societies towards the muslims,
makes them to be attracted to the Islamist and terrorists .

If we take modern communication technologies, military and other technologies
from Islamists, we would still miss the most important tool and weapon
.  the Weapon which even without ultra-modern
military technologies can also give very dangerous power to Islamists,
This weapon is a believer muslim.

In other words, Muslims who has believed Islam , is the most important
and the only weapon for Islamists  today , a muslim born who is grown up in a
society which is running by Islamists , isolated from
any information from the free world and bombard by
islamic propaganda and superstiotions. They actualy live in the early days
of Islam,  not in 2010.

But all children born in such territories will not be a believer to Islam and
, and will  not be a terririst in the future . Being a believer in this new
generation of children has a direct relation with their IQ and fortunately
today’s world arena for Islamists have tightened, but not stop them,
if Islamists among More than one billion Muslims could land only
one-tenth percent of the congregation , they will own a dangerous powerful suicidal
army.

The best way to take this gun out of Islamists hands is  to give information
and  correct course to Muslims without hurting their feelings.
the Islamic history rich enough to  different crimes against ethnic
and even  values mentioned in their religious book- Quran – , is now
considered of savagery and brutality in our era. But
since the majority of Muslim community in the world doesn’t know about
the true contents of  the Quran , or because of being under influence of
for Islamist propaganda they consider their perceptions and interpretations
instead on getting what is written in the Koran .
this results to a terrorist attack like September 11 and celebration of
its  anniversary in Islamic countries.

So in the first step if you want to do something against the Islamist movement
must try to encourage Muslims to study the Quran in a language they
understand without interpretation. The book  in which even a
simple mathematical operation is wrong and not been met,
but also claims that has been sent by the god who has created
the whole world and all its wonders!

In order to prove your opinion to Muslims use the resources
that they are accepted, be sure that there are plenty of
items to show crimes in the history
of Islam and  plenty of mistakes in any field whether
scientific or social in the  resources  accepted by Muslims .
Just be patient and search patiently in the islamic
resources  and also consider the fact that you
search through what is written about islam  during the  ۱۴۰۰ years
is not a simple task but not impossible too.

Foryunately nowadays there are so many books and articles from
many researchers and writers who have
looked into these resources . such as
Massoud Ansari  ,Siamak Sotoudeh, Shoja’e din Shafa,
Ahmad Kasravi, Mehdi shamshiri, Hooshang Moeenzadeh,
Ali Mirfetros and Ali Dashti  .
You can find a brief summary of what is found in Islamic sources
by reading their books . But when you want to mention a reference about
Islam for a muslim , remember not to refer them to these books , but t
o refer them to the islamic references mentioned in these books.
because when a muslim hears the name of these people or a resource other
than islamic resources , he/she won’t accept it and will go to
a defensive mode against your words.

Also in Islamic books you can find some contradictions and points of
the unfounded and baseless nonsense,
on issues such as imams recommendation about drinking camel urine!

Reminding of the mullahs and Islamists performance in history is also useful,
such as recalling what Mollahs such as Sheikh Fazlullah Nuri  said
about education and knowledge and even human rights law and
modernity. Materials like this:

You infidle ! If this law is in accordance with the law of Islam, then
equality is not possible , and if it’s against Islam , then it can’t be
a law as it’s written before.
You dishonest! You nerveless! They gave you honor because of being a muslim
, and you deprive  yourself of your score and tell us that you want to be equal
with  magus, Armenian, and  Jewish people.

Source: Hormat Mashroo’eh of Sheikh Fazlollah Noori,Rasa’el mashrootiat, pages 151 to 167

Or this:

“Sheikh Fazlullah Nuri says to Nazem al-Islam in a meeting about the
new schools :
” Nazem al-Islam, I swear you to the truth of Islam.
Is these new schools against the law? And isn’t entering these schools
coincided with the demise of Islam? Don’t foreign
language study and chemistry and physics weaken students religeous thaughts?

Source: Nazem ol Eslam Kermani, Tarikh Bidari Iranian, Part A , Rudaki 1361

It is also useful and effective to remind crimes of people like Khomeini, especially
for Persians.
Of course, Khomeini,other than crimes , has said so many balderdashes
like how to sex with animals or children that we all know about them.

Finally, I should remind you again that never to speak with Muslims so that
you  stimulate their emotions, even if you want to bring an example
of  the crimes of Islamic  caliphs and imams and prophet ,
or show them the nonsense  in their faith , never give that
speech in a way that they get defensive or be upset.

If you be patient and do it step by step,  you will see that
the Muslim  gradually accepts heavier discussions from you,
and after a while there is no  holyness for him about Islam
even insulting to what was sacred to him yesterday, will not upset him.
Of course a middle aged Muslim hardly ever accepts that there was a
mistakes about Islam in his mind, and can not believe all that
many years to suddenly fall away because it makes them think that
they are a big loser ,
but an individual Muslim whose believes are not yet so strong, ie young
people can more easily understand absurdity of Islam.

Do not forget that the less the number of Muslims, the less danger
of Islamism  and terrorism threatens humanity .