روز ۲۲ یا ۲۵ بهمن و والینتین واینا

رفتم توی گوگل جستجو کنم ولی بعد پشیمان شدم . رفتم توی ذهنم بگردم باز هم پشیمان شدم . مانده بودم که از کجا شروع کنم ؟ ربط همه اینها با هم چیست ؟ حالا میگم کدوما …..
داشت با شوق و اینا ، از تاریخ میگفت . از تاریخ ایران و کوروش و سمبلهای آریایی و سفره هفت سین و سفره عقد و نان بربری و نان سنگگ با خشخاش وسمنو…..خلاصه جماعتی گوشش را تیز کرده بود تا عمق تاریخ را دریابد ! دوست مهربان فرانسوی پیشم آمد و آرام گفت: تو نمیخواهی از تاریخ ایران چیزی بگویی ؟ با نگاه جوابش دادم و او زیاد نفهمید . گفتم میدانی در مصر چه خبر است ؟ گفت : شنیدم که شلوغ است . گفتم میدانی که ۲۲ بهمن چه روزی است ؟ گفت : نه . گفتم میدانی ۲۵ بهمن چه روزی است ؟ گفت : روز والیتین . گفتم : میدانی موسوی و کروبی چه کسانی هستند ؟ گفت : نه از اقوام کوروش هستند ؟ گفتم : آره و بخشی از تاریخ ایران ……. بخش تاریکش….!
روز والیتین ۲۵ بهمن است . یعنی به فاصله ۳ روز از ۲۲ بهمن …..یعنی همان روزی که موسوی و کروبی درخواست مجوز کردند از ولی فقیه که اعتراض کنند به ظلم و اینا….. یعنی همون روزی که خمینی عربده کشید و گفت : اینا قبرستونا را آباد کردن و بقیه جاها رو خراب ….. حالا من اومدم درستش کنم و سهم همه مردم رو از پول نفت بدم ، و بعد هم داد ! اول از پشت بام مدرسه علوی شروع کرد که نیاز به ایزوکام خون داشت و بعد نوبت بقیه هم رسید البته پول گلوله هایی که از خانواده اعدامی ها میگرفت مالیات اسلامی بود . تاریخ را از هرکجا ببینی ربط دارد به ما ، که در همین روزها و در ۳۳ سال پیش داد میزدیم پس این پول نفت ما کجاست ؟ و خمینی دربهشت زهرا جواب داد همینجا ….
سالها بعد نسلی تازه آمد و گفت : آقا این رای ما چی شد ؟ و این بار وارثان خمینی جواب دادند در کهریزک…..! و حالا تصور کنید که در روز ۲۵ بهمن یا همون روز والینتین جواز اعتراض بدن به موسوی و کروبی که با عشق بیان توی خیابون و عاشقانه اعتراض کنند و سید علی هم عاشقانه جواب بدهد که کسری ۲ میلیارد دلاری من چی شد ؟ یعنی از ۳۲ سال پیش آغا فقط ۳۰ میلیارد دلار پس انداز داشته و الان به حساب سالی یک میلیارد دلار ، آغا ۲ میلیارد دلار کسری دارد ……!
بله ، در آستانه ۲۲ و ۲۵ بهمن و اصولا این آستانه ها خیلی نون و آب داره . منتها نه برای مردم . اگر فرضا با همین درخواست جواز موسوی و کروبی ، مردم این بار بپرسند پس قبرما کجاست ؟ باز هم داستان همین است . یک اشکالی اساسی هست و یک ابهامی بالاتراز اشکال . شروع سالهای میلادی و برنامه ریزی های دائی جان ناپلئونی …. و جنبشهای منطقه ایی هم که مصادف است با همین ماه ! نمیدونم اگرمردم ایران به جای خرداد در بهمن تکان میخوردند مقبول میافتاد یا نه ؟

میگن ملانصرالدین خطایی مرتکب میشود و او را نزد پادشاه می برند تا مجازاتش را تعیین کند پادشاه برایش حکم مرگ صادر می کند اما مقداری رافت به خرج می دهد و به وی می گوید اگر بتوانی ظرف سه سال به خرت سواد خواندن و نوشتن بیاموزانی از مجازاتت درمی گذرم . ملانصرالدین هم قبول می کند و ماموران حاکم رهایش می کنند
عده ای به ملا می گویند مرد حسابی آخر تو چگونه می توانی به یک الاغ خواندن و نوشتن یاد بدهی؟ ملانصرالدین می فرماید : انشاءالله در این سه سال یا شاه می میرد یا این خر…..
 
 
 

 در افکار ملانصرالدینی همه مشکلات با مرگ حل میشوند  اینطرفی ها می گویند مرگ بر اون ، آن طرفی ها می گویند مرگ بر خر …..غافل از اینکه با مرگ افراد مشکلی حل نمیشود . خمینی مرد ، خامنه ای هم مردنی است حال با ۳۰ میلیارد با هر چقدر پول نفت و اینا…..و بعد نفرات بعدی که می آیند و این داستان نقطه پایانش ابتدا باید فرهنگی باشد تا بتواند ازمصر و تونس و بقیه نقاط  درس بگیرد وبعد میشود همه محاسبات گوادلوپی را در هم کوبید و ماند و خواست و پیش برد . اگر هم نخواستیم و نکردیم پس مثل گاگولا با یک چشم خون و یک چشم خنده …….همچنان باید رفت به جلو !
من نمیدانم در۲۲ بهمن یا ۲۵ بهمن و یا هر بهمنی ؛ مردم چگونه میخواهند و عمل میکنند ؟ اما سهم کسی را تفکیک نمیکنم آنها وقتی در نشست گوادلوپ تصمیم گرفتند خمینی بیاید تشخیصشان درست بود خمینی ساخته تفکرجامعه ایران بود و فبولش کردیم و بادش زدیم و حالا نشستن به حساب و کتاب گذشته ها دردی دوا نمیکند مسئولیت هرانسانی به جای خود …..به خصوص رهبران و قشر روشنفکر…..اما برای جستجوی ریشه مشکلات فرهنگی ، نیازی به گوگل نیست ! در۲۲ بهمن ۱۳۵۷ من بودم و جواد و مسعود و تقی و نقی وزری فاطی و عمه و خاله و …..آن موقعها گوگل هنوز متولد نشده بود ! ولی روز والینتین بدون اینکه رسمیت داشته باشد برایمان هر روز بود و چه روزهایی ….! به نظرمن هر تحولی جای تبریک دارد . زمان و مکانش موضوعات جدی نیستند . به مردم ایران و مصر و تونس و کلا همه انسانهای آزاد مبارک باشد ! هم سونامی منطقه ایی مصروتونس و بقیه…… و هم ۲۲ بهمن و هم هر تحولی دیگری که در راه است .
ازاحساسات و تشابهات مردم مصرو ایران که بگذریم میرسیم به قانونمندیهای مشخص .  بهمن جامعه ایران با بهمن مصر ، هم تفاوت فرهنگی دارد و هم سیاسی و هم مذهبی ……ازعامه مردم نمیشود همه انتظارات را داشت ولی ازروشنفکرمان و همه نیروهای موجود باید بیشتراز این انتظارداشته باشیم . بعد از ۳۲ سال اگرکمی فکرکنید و فقط مشتتان را گره نکنید و بیخودی برای افکار قدیمی و خشک و متعصبانه جیغ نکشید شاید بشود حداقل آماده شد برای هربهمنی ! والا بازهم روح و تفکرخمینی در شکلی و نامی دیگر با یک اقتصاد توحیدی و قابل قبول برای نظم نوین پرچم داراست و اخوان المسلین ایرانی وارد بازار سیاست میشود !
بله ….به قول چیز، پول خون جدا…..پول نفت جدا…..پول انسان جدا……پول خاک جدا…..و ذهنها همه نم کشیده…..حراج فصلی ایرانم ، فقط ۲۰ دلار….واحد مرکزی فیضیه و بیت خامنه ای
 
اسماعیل هوشیار
ژنو
۲۰ بهمن ۱۳۸۹
۰۹ فوریه ۲۰۱۱

 info.tipf.www