موسوی ازتهران تا مصر !

رفته بودم تا اعتراض کنم به جنایت و دیگران هم بودند . اعتراض به جنایت فصل مشترک خیلی از آدمهاست و من در ۲۹ ژانویه به هیچ علامت و شکلی و تاریخی دقت نداشتم وفقط از اینکه در کنار بقیه معترض به جنایت بودم احساس خوبی داشتم .  و باز هم اعدام در حکومت اسلامی در همان روز اعتراض به اعدام ( زهرا بهرامی ) یک پیام قوی وحشت از طرف حکومت اسلامی . وحشت از سونامی جنبشهای منطقه و مثلا کنترل اوضاع با ایجاد وحشت و ترس در بین مردم !
دولت هلند مثلا مناسباتش را با حکومت اسلامی به حالت تعلیق در آورد . و در کنار خیلی ازخبرهای صفحه پرکن ، مصرهنوز به زیبایی شعله میکشد . موسوی هم از مصرگفت و یادی کرد از عاقبت انواع فرعونهای قدیمی و جدیدی . اینکه حرفهای موسوی را ازچه نقطه آغازی باید دید ….موضوعی است که بسته به طرز تفکر خود آدمها دارد . ولی نکات مطرح شده در صحبتهای موسوی بر سر سونامی ممتد درافریقا و کشورهای عربی ، ظاهرا خیلی زیرکانه عنوان شد .
در اینکه تمامی پدیده ها درارتباط مشخصی با هم هستند شکی نیست ولی در اینکه موسوی اززاویه تکاملی به چنین نکته ایی اشاره کرده باشد شک دارم . با این همه من به حرفهای موسوی ، نه از بابت رسمییت دادن به شخص خودش در مسئولیت داشتن نسبت به مردم ایران ، ( که چنین ظرفیتی ندارد ) بلکه صرفا از بابت اینکه بی تجربه نیست و شاید هم حداقل این بار زیرکی به خرج داده باشد و حرفهایی را زده باشد که در حالت معمولی ، یعنی بدون بهانه سونامی افریقایی و عربی ، نه به ذهنش میزند و نه به زبانش ! وقتی وزارت خارجه حکومت اسلام هم پیام میدهد و میگوید حاکمان مصر صدای مردم مصر را بشنوند و نگران خلاء رهبری اسلامی در همه جا هستند  …….ای داد و بیداد !
متن حرفهای موسوی

این روزها خاورمیانه در آستانه ی حوادث بزرگی ست که می تواند سرنوشت این منطقه و جهان و سرنوشت ملت های منطقه را تحت تاثیر خود قرار دهد. مسلما آنچه در حال وقوع است در راستای به هم زدن نظام ظالمانه ایست که سرنوشت ملت های بسیاری را درمنطقه در چنگال خود گرفته است و بدون هیچی شکی نقطه ی آغازین آنچه در خیابان های تونس و صنعا و قاهره و اسکندریه و سوئز شاهد آن هستیم را باید در تظاهرات چند میلیونی ۲۵ و۲۸ و۳۰ خرداد تهران جستجو کرد. روزهایی که مردم با شعار “رای من کجاست؟” به خیابان ها آمدند و مسالمت جویانه، حقوق از دست رفته ی خود را پی گرفتند.

امروز دامنه ی شعار “رای من کجاست؟” مردم ایران، به شعار “الشعب یرید اسقاط النظام” در قاهره و سوئز و اسکندریه رسیده است. برای کشف راز این پیوندها و مشابهت ها لازم نیست جای دوری برویم. کافی است شیوه ی انتخابات اخیر مصر را با انتخابات های خود مقایسه کنیم و اینکه رئیس شورای نگهبان از بی نیازی به آرا میلیون ها شهروند سبز سخن می راند. اگر به نظام های در حال سقوط جهان عرب و خاورمیانه با دقت نگاه کنیم، خواهیم دید؛ در همه ی این نظام ها به یک سان شبکه های اجتماعی وعرصه ی مطبوعات و فضای مجازی مورد حمله قرار می گیرند و به شکل حیرت انگیزی اس ام اس ها و تلفن ها و اینترنت قطع و قلم ها مشابه یکدیگر در هم شکسته و معترضین به زندان ها برده می شوند.

متاسفانه منافع ِ پشت سر ِ ایدئولوژی ِ حاکم در کشور، اجازه نمی دهد واقعیت ها آنچنان که هستند، خود را نشان دهند. خطیبان و تریبون های گوش به فرمان، به عملکرد مفسدانه و جبارانه فرعون مصر که با بازداشت ها، اعتراف گیری ها، پرونده سازی ها وغارت مردم از طریق باندها و اطرافیان، این شرایط انفجاری را در مصر ایجاد کرده اند توجهی نشان نمی دهند. اینان به روز “خشم مردم” مصر اشاره می کنند ولی نمی گویند که روز غضب، نتیجه ناکارآمدی و فساد در بالاترین سطح حکومت و حیف و میل کردن بیت المال و هم چنین بستن دهن ها و شکستن قلم ها و اعدام ها واعدام ها و اعدام ها و بر پا کردن چوبه های دار برای ایجاد خوف در میان مردم است. و نمی گویند اگرحکومت به حاکمیت مردم بر سرنوشت خود احترام می گذاشت و در انتخابات چند ماه پیش مصر آرای مردم را نمی دزدید، کار به شعار “اسقاط نظام” از سوی شعب عزیز مصر نمی رسید. و شاید هم متوجه نیستند که ادامه ی سیاست غلبه به وسیله ی ایجاد خوف، نهایتا در نقطه ای به ضد خود تبدیل و آنگاه آمدن “روز خشم” و روزهای غضب ملی اجتناب ناپذیر می شود. فراعنه معمولا زمانی صدای ملت را می شنوند که بسیار دیر شده است.

ملت ما به انقلاب عظیم مردم شجاع تونس و قیام حق طلبانه ی مردم مصر و یمن و دیگر کشورهای منطقه احترام می گذارد. ما به همه ی مردم دلیر و آگاه و مبارز مصر و تونس و اردن و یمن درود می فرستیم و از خداوند منان پیروزی آنان را در مبارزات حق طلبانه اشان آرزو می کنیم.
والله چی بگم مادرجان ….!
به قول آلن استرایک
در این دنیا، خود را با کسی مقایسه نکنید، در این صورت به خودتان توهین کرده‌اید.

کشاورزی الاغ پیری داشت که یک روز اتفاقی به درون یک چاه بدون آب افتاد. کشاورز هر چه سعی کرد نتوانست الاغ را از درون چاه بیرون بیاورد.

پس برای اینکه حیوان بیچاره زیاد زجر نکشد، کشاورز و مردم روستا تصمیم گرفتند چاه را با خاک پر کنند تا الاغ زودتر بمیرد و مرگ تدریجی او باعث عذابش نشود.

مردم با سطل روی سر الاغ خاک می ریختند اما الاغ هر بار خاک های روی بدنش را می تکاند و زیر پایش می ریخت و وقتی خاک زیر پایش بالا می آمد، سعی می کرد روی خاک ها بایستد.

روستایی ها همینطور به زنده به گور کردن الاغ بیچاره ادامه دادند و الاغ هم همینطور به بالا آمدن ادامه داد تا اینکه به لبه چاه رسید و در حیرت کشاورز و روستائیان از چاه بیرون آمد …

نتیجه اخلاقی : مشکلات  و سونامی ، مانند موج و تلی از خاک بر سر ما می ریزند و ما همواره دو انتخاب داریم: اول اینکه اجازه بدهیم مشکلات ما را زنده به گور کنند

و دوم اینکه از مشکلات و وقایع سکویی بسازیم برای صعود!

 
دررابطه با وقایع این چند مدت …کاخ سفید هم به شدت در تلاش بود و در تلاش است . حرفهایی میزنند که زیاد عجیب نیست . بعد از ۷ روز و استمرار آتش در خیابانهای مصر، کاخ سفید با تأکید بر پی‌گیری اصلاحات واقعی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در مصر، می گوید که تغییر دولت برای بازگرداندن آرامش به آن کشور کافی نیست. باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و اعضاء شورای امنیت ملی مثل همیشه و با نگرانی به بررسی آخرین تحولات مصر میپردازند آنها قلبا از مبارک خوششان می آید و همین لعبت را دوست دارند با رفرم نگه دارند !

یک سخنگوی کاخ سفید  به خبرگزاری فرانسه گفت: رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر بر تمرکز بر موضوع پرهیز از خشونت، دفاع از حقوق بشر، و حمایت از اقدام‌های عملی و ملموس برای پیشبرد اصلاحاتِ سیاسی در مصر تأکید کرده است.
پرهیز از خشونت….دفاع از حقوق بشر….حمایت از اصلاحات سیاسی ….و خلاصه هیچ کلاغی در کاخ سفید بی دلیل غار نمیزند ! تمامی این حکومتهای مرتجع منطقه از ابتدا با حمایت کامل غرب تا به امروز مانده اند !
همه اینا روی هم یعنی چی ؟ جواب زرشکه …..سوپرمنه…..وزغه…..وال استریته…….فرارسیدن دهه زجره…..پایان یک دوره و شروعی دیگر ،…… یا یک راس وزیرخارجه جدید اسلامی به نام علی اکبرصالحی …… یا کی به کیه ……
با آرزوی پایان زجرآورحکومت اسلامی درهردهه ی زجری !
 
 
 
اسماعیل هوشیار
ژنو
۳۱ ژانویه ۲۰۱۱
۱۱ بهمن ۱۳۸۹
info.tipf.www