گفتار رادیویی: پشتیبانی از اقدام انسانی مشترک در یاری رسانی به کارگران ایران در آستانه نوروز ٨۶ در شهر گوتنبرگ

در آستانه ی سال نوی  دیگری هستیم. نوروز ۸۶ از راه میرسد.  در سراسر ایران ما با موج گسترده تعطیلی و ورشکستگی کارگاهها ی تولیدی ، کارخانه ها و اخراج بیرویه انبوه کارگران زن ومرد را شاهد می باشیم . دراین  میان امتناع کارفرمایان از پرداخت دستمزدها ی معوقه کارگران، فشارهای طاقت فرسای گرانی و تورم ناشی از بحران همگانی آفریده شده توسط حاکمیت سرمایه خوار، کوله باری از نگرانی ها را متوجه  زندگی روزمره کارگران، زحمتکشان، بی چیزان جامعه سراسر ایران ویکایک اعضاء خانواده وبویژه فرزندان آنان نموده است.

  کارگران ایران در یک کلمه علیرغم وعده های پوچ دولت احمدی نژاد – که پول نفت را بر سفره تان می آوریم و عدالت را بر قرار می سازیم  – و بدین طریق آرای مردم را دزدید- اینبار نیز تنها تهیدستان، فرودستان و زحمتکشان  سراسر ایران ، عموما از بیمه، حق اولاد، بن کارگری، عیدی و پاداش محروم می باشند وامسال نیز چون هر سال با دستان پینه بسته، با قابلمه های بی غذا، بر سفره های خالی ، خانه های خود را غبار روبی می کنند تا زمستان جان سخت را از خانه بیرون نمایند وبه قلبی زخمی به استقبال نوروزو بهاری خرامان روند !
ایرانیان آزادیخواه و طرفدار برابری و انسانیت!
یاری مالی به کارگران را نباید از جنس؛ صدقه و خمس و ذکات به فرزندان کارگران، بلکه به مانند وظیفه ای انسانی وکاری ملی در دفاع از مقاومت و ایستادگی طبقه ای اجتماعی شمرد که: اعتصاب می کنند، دستگیر می شوند، شکنجه می گردند، زبان رهبرشان بریده می شود، مقاومت می کنند تا ازهست و نیست خود و موجودیت شان دفاع کنند تا زیر آوار چرخ سرمایه به بر پایی تشکل مستقل خود برآیند و بتوانند گردش سرمایه را ا ز سرمایه خواری بازدارند. باری یاری مالی به چنین انسان هایی ، شفافیت بخشیدن به مبارزه آنان و تو دهنی زدن به رژیم کارگر کش و کارگر ستیز  اسلامی ایران می باشد .
 
کافی است نگاهی به سر خط خبرهای خبرگزاری دولتی کار ایران – ایلنا طی همین هفته ها بیندازیم تا به این همه خانه خرابی کارگران ایران بیشتر پی ببیریم  :

کارخانجات مازندران همچنان با بحران مواجهند!
نصرالله دریابیگی دبیر اجرایی خانه کارگر قائمشهر گفت: برخی از مسوولان و مدیران واحدها، ماهی دو میلیون تومان حقوق می‌‏گیرند و دو تا ماشین هم زیر پا دارند، اما آیا انصاف است که کارگران زحمتکش جامعه حتی نتوانند، حداقل دستمزدشان را دریافت کنند. دریابیگی افزود‌‏: این کارگران در شب عید به دلیل عدم دریافت حداقل حقوق، پیش زن و بچه خود شرمنده اند؛ چرا کسی پاسخ‌‏گوی مشکلات آنان نیست….

۲۵۰ هزار کارگر نانوا در سراسر کشور، بدون عیدی و پاداش به استقبال سال نو می روند!
نایب رییس کانون انجمن‌‏های صنفی کارگری سراسر کشور گفت‌‏: امسال ۲۵۰ هزار کارگر نانوا در سراسر کشور، بدون عیدی و پاداش به استقبال سال نو می روند. از این مجموعه حدود ۲۰۰ هزار نانوا در سراسر کشور فعالیت دارند که این کارگران شاغل همچنان دستمزد سال ٨٣ را دریافت می‌‏دارند و این فاجعه بزرگی است.

۱۲ هزار کارگر شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر!
 به دلیل عدم دریافت بیش از ۲ ماه حقوق و مزایا در داخل کارخانه دست به اعتصاب زدند.

یک هزار و ۵۰۰ کارگر سد سیمره ایلام ۶ ماه است حقوق نگرفته اند!
"علی غیاثی" یکی از فعالان کارگری این واحد گفت: این کارگران بیش از ۲ سال است که با تاخیر چند ماهه دستمزد خود را دریافت داشته و اعتراضات آنان در خصوص دستمزد دریافتی نتیجه‌‏ای در بر نداشته است.

کارگران کشتی سازی اروند ٣ ماه بی حقوق مانده اند!
بر اساس اظهارات این کارگران، عیدی سال ٨۵ آنان و وضعیت کاریشان نیز هنوز مشخص نیست…. آنان اظهار داشتند که ما به التفاوت افزایش دستمزد سال ٨۵ را به مدت ٣ ماه طلب دارند و هنوز به آنان پرداخت نشده است. بر اساس اظهارات این کارگران، عیدی سال ٨۵ آنان و وضعیت کاریشان نیز هنوز مشخص نیست.

کارگران چیت سازی بهشهر ۶ ماه حقوق نگرفته‌‏اند.!
۲۹۵ کارگر کارخانه چیت سازی بهشهر ۶ ماه است که هیچ گونه حقوق و مزایایی نگرفته‌‏اند و کارخانه نیز تعطیل می‌‏باشد. کارخانه قبلا حدود ۱۷۶۰ کارگر داشت که با بحرانی شدن تولید کارخانه در سال ۷۷، کارفرما، ۶۰۰ کارگر جذب شده جدید را با پرداخت حق سنوات سالی ۴۵ روز تسویه حساب کرد و بیش از ۵۰۰ کارگر دیگر هم با طرح بازنشستگی کارهای سخت و زیان آور بازنشسته شدند…..
 
کشت و صنعت مهاباد در حال تعدیل نیرو است!
رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان غربی گفت‌‏: کارفرمای شرکت کشت و صنعت مهاباد در حال تعدیل نیرو و قرار دادن کارگران در وضعیت بلاتکلیفی است و کارگرانش حدود ۲ ماه است که حقوق دریافت نکرده اند…..
 
"پویانخ ایلام" دوباره تعطیل شد!
شرکت تولیدی "پویانخ" ایلام که چندی پیش با رهایی از بحران بازگشایی شده بود, به دلیل مشکلات عدیده مالی دوباره تعطیل شد. …٣۵ کارگر با تعطیلی این واحد تولیدی اخراج شدند.

"نساجی مریم" به بهانه ضرر تعطیل شد!
 کارفرمای شرکت "نساجی مریم" که ٣ ماه پیش، انحلال این شرکت را اعلام کرده بود، به تازگی شرکتی به نام "مریم ریس" را تاسیس کرده است."تقی نصیری" با اشاره به اشتغال ۱۰۰ کارگر در نساجی مریم، گفت‌‏: کارفرمای این واحد به بهانه زیان ده بودن، این واحد را تعطیل و با پرداخت ۴۵ روز به عنوان سنوات، کارگران را اخراج کرد.
وی  گفت‌: این کارگران در حال حاضر از مقرری بیمه بی کاری استفاده می‌‏کنند.

کارگران پیمانی فرودگاه طبس ، ۵ ماه بی حقوق مانده اند!
دبیر اجرایی خانه کارگر طبس گفت: بیش از ۱٨ کارگر خدماتی پیمانکاری فرودگاه طبس، ماه است که حقوق نگرفته‌‏اند.

کارگران قوه پارس قزوین ٨ ماه است حقوق نگرفته اند!
"عیدعلی کریمی"دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین به ایلنا گفت: کارگران شرکت "قوه پارس" در پی تجمع اعترا