محاکمه مرتضوى پیش در آمد محاکمه خامنه اى است

پرونده جنایات کهریزک گویای حقایق بسیاری در مورد صحنه سیاسی در ایران است.  حدود یک سال پیش زمانی که هنوز انقلاب در خیابان ها بود و حکومت و سران منفورش بشدت تلاش میکردند جنایت کهریزک را کوچک جلوه دهند و خامنه ای گفته بود ظلمی که به نظام رفت از “وقایع” کهریزک سنگین تر است، در این نشریه چنین نوشتیم: “سعید مرتضوی و احمد رضا رادان و بقیه شکنجه گران و جنایتکاران کهریزک باید علنا و با حضور خبرنگاران و هیئت های بی طرف بین المللی محاکمه شوند. این خواست را ما مردم به کرسی خواهیم نشاند.” نوشتیم که پرونده کهریزک تا سرنگونی جمهوری اسلامی باز خواهد ماند. طی این مدت از شخص خامنه ای تا تمام لایه رهبری جمهوری اسلامی تلاش و تقلا و رفت و آمد و مذاکرات و ریش گرو گذاشتن های بسیاری کردند که شاید بتوانند خودرا از شر پرونده جنایات کهریزک خلاص کنند.  اول جنایت را کلا انکار کردند اما خیلی زود به غلط کردم افتادند. بعد تلاش بسیاری کردند که نام عزیز دردانه خامنه ای و سر جلادشان سعید مرتضوی را از پرونده این جنایات وحشیانه پاک کنند. نتوانستند. سعی کردند او را از جلوی چشم کنار بگذارند شاید مساله حل شود نتوانستند. سعی کردند شمار دیگری از شکنجه گران جزء تر را قربانی کنند و حتی حکم قصاص برای دو سه شکنجه گر پایین تر صادر کردند و نتوانستند. اکنون یعنی همین روزها “دادستان انتظامی قضات” جمهوری اسلامی اعلام کرد که سه قاضی در ارتباط به پرونده کهریزک تعلیق شده اند” که بنا به گزارش رسانه های جمهوری اسلامی یکی از آنها دادستان سابق تهران سعید مرتضوی است. او ادامه داد ” بعد از آنکه این سه قاضی تعلیق شدند پرونده آنها برای رسیدگی و تحقیقات مقدماتی به دادسرای کارکنان دولت ارسال شد”. یعنی سعید مرتضوی که بعد ازجنایات کهریزک بعنوان معاون دادستان کل کشور و “رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز” ارتقا یافته بود، اکنون که دیگر ظاهرا انقلابی هم در کار نیست، قرار است به همراه دو قاضی دیگر توسط خود حکومت محاکمه شود. و ما امروز در این نشریه اعلام میکنیم که محاکمه سعید مرتضوی پیش در آمد محاکمه خامنه ای نه در دادگاه جمهوری اسامی بلکه در دادگاه علنی مردمی است. این را هم انقلاب ما مردم تضمین خواهد کرد.

براستی چرا اکنون که میگویند “فتنه” تمام شد مساله کهریزک تمام نمیشود؟ چرا نمیتوانند این پرونده را سربه نیست کنند؟ چرا نمیتوانند حداقل مهره های اصلی و برجسته شان نظیر سعید مرتضوی را نجات دهند؟  هرکس که تلاش کند به این سوال بطور جدی و عمیق پاسخ دهد به پاسخ دیگری جز این نمیرسد که این فرس و قدرت انقلاب مردم است که این حکومت را به این روز انداخته است. بگذار حکومتی ها بگویند “فتنه” تمام شد. بگذار یک مشت وازدگان مرتجع سیاسی جشن بگیرند که این انقلاب و خیزش انقلابی نبود، “جنبش سبز” بود و تمام شد.  و بگذار آنها که از عینک سیاسی شان جلوتر از نک بینی شان را نمی بینند، بگویند تداوم این پرونده به دلیل فشار خودی های رژیم نظیر “روح الامینی” و امثالهم است. اما براستی هیچکدام از این پاسخ ها میتواند یک ذره توضیح دهد که چرا حدود یک سال پس از کنار زده شدن انقلاب یا تظاهراتها از خیابانها هنوز حکومت ناچار میشود به جنایات کهریزک بپردازد و آنها را جلوی چشم مردم بگیرد؟  درک این واقعیت بهیچ وجه مشکل نیست که اگر قدرت انقلاب مردم نبود صد برابر امثال روح الامینی هم نمیتوانست سعید مرتضوی را از لانه اش بیرون بکشد. زیرا سعید مرتضوی یعنی خامنه ای. او کار دیگری جز دستورات اکید خمینی را موبمو اجرا نکرده است. او مرد ایدئولوژیک و فعال و برجسته حکومت است. او براستی برای حکومت طی چند سال اخیر گل کاشته است. یعنی بدون رحم و بدون تردید شکنجه و قتل و جنایت کرده است. اینکه امروز حکومت دیگر از مساله طرح نام او عبور کرده و به تعلیق او رسیده است هنوز تمام ماجرا نیست. باز هم قطعا تلاش میکنند که او  و بقیه را نجات دهند. قطعا تلاش میکنند او را در دادگاه کذایی شان تبرئه کنند و بگویند او خبر نداشته است و امثال اینها. از این تقلاها بازهم خواهند کرد. به همین دلیل که مرتضوی برایشان مهم است. اما هرچه هست حکومت باید بداند که برای نجات او دیگر دیر شده است.  و کاری نمیشود کرد. هرچه بیشتر برای نجات او تلاش کنند پرونده کهریزک سریعتر به محاکمه دیگر عاملین و آمرین جنایات وحشیانه کهریزک و شخص خامنه ای عبور خواهد کرد.

آنچه اینجا با اشاره به همه اینها میخواهم مجددا تاکید کنم اینست که این پرونده تا سرنگونی حکومت ادامه خواهد یافت. و در قدم اول شخص خامنه ای باید به جرم جنایت کهریزک بطور علنی محاکمه شود. این را هم قدرت انقلاب مردم به کرسی خواهد نشاند. کهریزک سمبل کل جنایات حکومت توحش اسلامی سرمایه داران است. کهریزک شاکیان خصوصی بسیاری دارد. همین که قتل سه نفر از بازداشت شدگان زیر شکنجه را حکومت بناچار اعتراف کرده است خود تحمیل یک عقب نشینی بزرگ به حکومت است. اینکه خانواده های این سه تن جانباختگان علیرغم اینکه بدرجات مختلف به جنبش اسلامی حاکم مربوط بوده اند، وقتی حکم قصاص دوتن از شکنجه گران کهریزک داده شد، حاضر به دست زدن به ذلت قصاص اسلامی نشدند هم قابل ارج است و هم گویای گستردگی  نفوذ خصلت انسانی و مدرن انقلاب امروز مردم است که امروز نادیده گرفتن آن برای هیچکس ساده نیست. و اینکه این این خانواده ها بر محاکمه مرتضوی و شمار دیگری از دست اندرکاران حکومت تاکید کردند هم دقیقا بیانگر حضورغیر قابل انکار قدرت انقلاب و نیروی سرنگونی طلبی مردم است. ما مردم باید قدرت خویش را در دست و پازدنها و تقلاها و طرحها و پروژه های مختلف حکومت ببینیم و با اعتماد به نفس برای گسترش و تعمیق انقلابمان تلاش کنیم. اگر حاکمین نمیتوانند یک تک روز را بدون ترس از “فتنه دوم” و شورش مردم و امثال اینها سر کنند، آنکس که زنده بودن این جنبش عظیم را انکار میکند، قطعا باید ریگی در کفش داشته باشد. و دارد. وقتی پرونده کهریزک همچنان بالای سر حکومت قرار گرفته است، وقتی حاکمین اسلامی دارند به مدارس گله آخوند گسیل میکنند، دانشگاهها را میخواهند دخترانه پسرانه کنند، “طرح محله محور” میدهند و میخواهند کوچه ها را قرق کنند، و با هزار طرح و تقلای دیگر در واقع دارند فضای ضد شورش را فراهم میکنند، و در عین حال یکدیگر را گاز میگیرند و از فتنه و شورش سخن میگویند، و حتی ناچار میشوند تصویر و فیلم سخنرانی یک کمونیست شناخته شده مینا احدی را که دارد علیهشان و علیه قوانین اسلامی شان سخن میگوید با ذلت پخش کنند، آیا هنوز هم مشکل است این را دید که انقلاب فی الحال بر فراز سر این جانوران قرار گرفته است و دارد چپ و راستشان میکند؟

بهررو خیزش انقلابی سال گذشته دو سمبل مثبت و منفی را پیش کشید و جلوی چشم گذاشت که گویای حقایق بسیاری هستند. ندا به سمبل تمام جانباختگان انقلاب تبدیل شد و از جانب همه مردم ایران و مردم جهان عزیز داشته میشود. و کهریزک به سمبل شکنجه گاهها و زندانهای سیاسی و جنایات حکومت مبدل گردید.  جمهوری اسلامی تلاش کرد و خیال میکند توانسته است پرونده جنایت و تجاوز و شکنجه در حق صدها تن از عزیزان دیگر مردم را که طی دوره خیزش مردم در کهریزک و شکنجه گاههای دیگر کشتار شدند به زیر فرش براند و تمام جنایتش را به سه نفر از جانباختگان محدود کند. اما این یک خیال خام است. تک تک فرزندان جانباخته مردم چه در این دوره و چه در کل این سی ساله گرامی و عزیز و با ارزشند و بهیچ وجه فراموش نشده اند و نخواهند شد. سران جمهوری اسلامی و در راس آنها خامنه ای منحوس باید مستقیما و در دادگاهی علنی پاسخگوی جنایات غیر قابل وصف خود باشند. حتما بازهم توطئه ها و جنایات بیشتری خواهند کرد. اما شبح انقلاب گام به گام این هدف را عملی خواهد کرد.*