یارانه ها و آماده باش نیروهای ضد شورش درشهرهای کردستان

در رابطه با طرحی که رژیم اسلامی آنرا ” هدفمند کردن یارانه ها ” نام نهاده است و برای جلوگیری از به خیابان آمدن مردم در اعتراض به عواقب فلاکتبار این طرح، علاوه بر آماده باش نیروهای ضد شورش در سراسر کشور، در شهرهای کردستان و مناطق غرب کشور نیز نیروهای یگان ویژه و ضد شورش نیروی انتظامی  را به حالت آماده باش در آورده است تا بقول خودشان با ”فتنه“، و هر گونه اعتراضات گسترده مردمی مقابله و از آن جلوگیری کنند.
در آستانه اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها و افزایش گرانی ها، نیروهای انتظامی برای ایجاد فضای رعب و و حشت و جلوگیری از هر گونه اعتراض گسترده مردم در این مناطق، با صدور  بخش نامه محرمانه ایی به حال آماده باش درآمده اند.
در  چند روز  گذشته علاوه بر سنندج،  در مراکز استانهای  کرمانشاه، ایلام و لرستان نیز نیروهای ضدشورش در مناطق و مراکز اصلی این شهرها اقدام به رژه نظامی کرده اند. این نیروها  مجهز به باتوم برقی و گاز اشک آور  و به صورت دسته های سی نفری در مراکز اصلی و پر رفت و آمد اقدام به قدرت نمایی کردند. نیرو های امنیتی تلاش می کنند تا با استقرار در شهرهای کردستان  فضای کاملا امنیتی را در این مناطق حکمفرما کنند.
با توجه به فقر و افزایش قیمت مایحتاج مردم و بیکاری فزاینده،  حکومت اسلامی در راستای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها و احتمال افزایش گرانی، نسبت به اعتراض گسترده مردم در این مناطق به وحشت افتاده و نیروهای ضدشورش خویش را برای مقابله با هر گونه اعتراض توده ای آماده کرده است.
رسانه های رژیم از زبان فرماندهان سپاه و ناجا و دیگر نیروهای سرکوبگر حکومت اعلام کردند که احتمال شورش مردم وجود دارد. سران و فرماندهان نیروهای سرکوبگر حکومت، آغاز مجدد شورش و اعتراضات گسترده مردمی را بخوبی حس کرده اند. می دانند که با اجرای این طرح قیمت کالاهای اساسی مردم چندین برابر افزایش پیدا می کند. اقتصاد در حال فروپاشی  رژیم، موج وسیع بیکاری دستمزدهای چندین برابر زیر خط فقر، دستمزدهای ماه ها پرداخت نشده را به حد اعلای خود رسانیده است و تنفر و انزجار عمومی مردم از رژیم سراپا نکبت اسلامی، آنان را برای تدارک تعرضی گسترده و توده ای علیه بانیان و طراحان فقر و فلاکت به یک جامعه ۷۲ میلیونی آماده می کند. خودشان این احتمال را داده اند که مردم به خیابانها می آیند. علارغم اینکه طرح هدفمند کردن یارانه ها طرحی برای به فقر و فلاکت کشانیدن هرچه بیشترمردم و متعاقب آن سرکوبی اعتراضات مردم طرحی سراسری است اما تلاش میکنند تا در کردستان نیز فضا را تا می توانند نظامی تر کنند.
اکنون بر کسی پوشیده نیست که  دیگرمردم قادر به تامین مایحتاج زندگی خود نیستند، پروسه اجرایی و عملی طرح هدفمند کردن یارانه ها، آمدن به خیابان و بروز اعتراضات گسترده توده ای را به امری اجتناب ناپذیر تبدیل کرده است. زندگی فلاکتبار اقتصادی مردم در ایران و بویژه مناطقی که فقر بشدت در آن بیداد می کند را نمی توان با زور اسلحه، یگان ضد شورش و ناجا پاسخ داد. اجرای حتی بخشی از این طرح خانه خراب کن برای مردم یعنی شروع جنگی مابین میلیونها مردم بستوه آمده از این وضع با نظام و سران و دست اندر کاران ریز و درشت یک حکومت دزد، جانی و چپاولگر.
به خیابان آمدن گسترده مردم تلاشی برای زنده ماندن و برای بقا است. طرح هدفمند کردن یارانه ها یعنی خط گرسنگی، یعنی به فلاکت کشانیدن میلیونها انسان در یک جامعه فقر زده و اسلام زده. جنگ برای زندگی را نمی توان با نیروی نظامی پاسخ داد. 

۸ نوامبر ۲۰۱۰