اعمال فشار بیشتر بر رضا شهابی و خانواده اش

تعرض و یورش به فعالین و رهبران کارگری  عمری به درازای تاریخ نظام سرمایه داری دارد در ایران  اما وضع به مراتب وحشتناک تر و خفقان و فضای استبداد بیشتر از هر جای در دنیا وجود دارد  بی محابا شلیک کردن به صفوف کارگران ( خاتون آباد ) گروگان گرفتن زنان و کودکان کارگران معترض ، شکنجه و بازداشت و اعدام فعالین و رهبران جنبش کارگری از احکامی هستند که روزانه از طرف سردمداران نظام اسلامی حاکم بر ایران صادر میشود.
در نظام سرکوب گر جمهوری اسلامی صدای هر اعتراضی را به شدیدترین شیوه ها سرکوب میکنند و برای جلوگیری از اعتراضات کارگری به هر جنایتی متوسل میشوند در ایران که کارگران از داشتن هر گونه حق و حقوقی محروم هستند  و بحث کردن از حقوق در بین کارگران جرم محسوب میشود  کارگران حتی یک تشکل برای دفاع از خود در برابر تعرض نظام هار و وحشی سرمایه داری ندارند  تشکلهای  مستقلی که تاکنون تحت نام های مختلف هم کار میکنند بشدت تحت فشار  و در معرض توطئه های خانه کارگر و وزارت کار و وزارت اطلاعات هستند.
 سندیکای کارگران اتوبوس رانی تهران که در سال ۱۳۸۴ دوباره پا گرفت از همان روزهای آغازین با مانع تراشی از سوی خانه ضد کارگر و شوراهای اسلامی کار روبرو گردید و مقامات حکومتی با کمک به خانه کارگر و شوراهای اسلامی  حمله به دفتر سندیکا را سازمان داده و با بریدن زبان اسانلو و بار دوم با منفجر کردن بمب دفتر سندیکا را به آتش کشیدند باز هم به این اکتفا نکرده و با گروگان گرفتن کودکان فعالینی مانند منصور حیات غیبی و دیگران و بازداشت دسته جمعی و تهدید خانوادهای بنیانگذاران سندیکا فضای رعب و وحشت را ادامه دادند. اخراج گسترده  و زندانی کردن چند باره منصور اسانلو،ابراهیم مددی، رضا شهابی پرده دیگری از سیاستهای ضد کارگری رژیم جمهوری اسلامی ایران بر فعالین کارگری میباشد اما فعالین و رهبران کارگری با دادن هزینه های سنگین در مقابل فشار های وارده مقاومت نموده و خواستار حقوق انسانی خودشان میباشند.
رضا شهابی از فعالین سندیکای کارگران اتوبوس رانی تهران و حومه که با یورش مامورین وزارت اطلاعات بازداشت گردیده است همچنان بلاتکلیف در زندان اوین به سر میبرد  رضا شهابی را چندین ماه بدون  اینکه وکیل و یا خانواده  وی از دلیل بازداشت و یا پرونده وی خبر داشته باشند زیر شکنجه و فشار شدید نگه داشته اند.
در چند ماهی که از بازداشت رضا شهابی میگذرد انواع اتهامات  بدون دلیل را به او وارد کرده اند و با ایجاد یک جنگ روانی سعی در شکستن وی را دارند  (در مصاحبه ای که برادر رضا شهابی با رادیو برابری داشته میگوید که  اتهامات وارد شده بر رضا ارتباط با بیگانگان و ارتباط با منافقین میباشد )
این در حالی است که در چند هفته قبل بازپرس پرونده رضا شهابی اعلام کرده بود که رضا شهابی با تودیع وثیقه ۶۰ میلیون تومانی میتواند آزاد بشود  اما علیرغم تودیع وثیقه باز هم رضا شهابی را آزاد نکردند و  درخواست یک وثیقه ۴۰ میلیون تومان دیگر را کردند که جمعا ۱۰۰ میلیون تومان وثیقه میشود. در جواب خانواده رضا شهابی که چرا ۴۰ میلیون تومان به وثیقه رضا اضافه شده بازپرس جواب میدهد که چون رضا با ما همکاری نکرده است و شما باید سعی کنید رضا را راضی به همکاری کردن بکنید. همکاری یعنی اعتراف کردن به جرم ناکرده !!! این شگرد کثیف از سیاستهای وزارت اطلاعات ایران میباشد.
افزایش فشارها بر رضا شهابی  و خانوده اش در حالی میباشد که جدا از مشکلات اقتصادی  به وجود آمده برای خانواده رضا شهابی به دلیل زندانی بودن وی رضا شهابی از بیماری جسمی  شدید رنج میبرد  رضا در حال حاضر دچار عفونت شدید لثه ها میباشد و مشکلات دیگر جسمی هم  به دلیل شرایط غیر انسانی موجود در زندان برایش به وجود آورده است.
این اقدام غیر انسانی رژیم هار و ضد کارگری اسلامی محکوم است و رضا شهابی و  منصور اسانلو ،ابراهیم مددی ، بهنام ابراهیم زاده و دیگر زندانیان سیاسی و تمام فعالین کارگری زندانی باید هر چه سریعتر آزاد بشوند .
برهان دیوارگر
تاریخ ۰۱٫۱۱٫۲۰۱۰
Divargarb@hotmail.com