چرا احمدی نژاد به لبنان سفر کرد؟

برای پرداختن به چرائی سفر احمدی نژاد به لبنان باید ابتدا به چند فاکتور مهم داخلی و بین المللی توجه کرد تا چرائی سفر وی به لبنان ملموس تر گردد.

 

 

الف:

اولین مولفهء جمهوری اسلامی از ابتدای ورود به قدرت در سطح داخلی تمرکز بر شیعه کردن تمام جامعه ایران، حذف گروه های مختلف مذهبی قومی و ملی و انحصار قدرت در دست روحانیت شیعه بوده و هست، برای این منظور سرکوب گسترده سراسری که در طی سی و یک سال مداوم ادامه داشته  میبایستی با ترور در سطح بین المللی و جا انداختن خلیفه گری هزار ساله شیعی در سطح جهانی پیوند خورد، بدین منظور، گرفتن ابزار قدرت سیاسی از دست دیگر گروه های مذهبی در سطح منطقه و جهان بطور اخص در آوردن قدرت سیاسی از دست مسلمانان سنی و مسیحیان مستقر در کشور هائی نظیر لبنان و یا عراق و یا تضعیف آنان به نفع قدرتمند تر کردن گروههای شیعی در کشور های خاور میانه و جهان بعنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر رخ نموده است.

قدرتمند تر کردن گروههای شیعی در منطقه خاور میانه برای باج گیریهای بین المللی از یک طرف و نیز سرپوش گذاشتن بر سرکوب های داخلی و خفه کردن جنبش های آزادیخواهانه در ایران صورت پذیرفته است.

آقای منشه امیر تحلیل گر و مفسر ارشد سیاسی در خاور میانه در تحلیلی دقیق خاطر نشان میکند که:

 

به رئیس جمهوری لبنان بنگرید، به پرزیدنت میشل سلیمان، که یک مسیحی مارونی است، ولی زیر فشار سوریه و حزب الله ناچار می شود احمدی نژاد را به بیروت دعوت کند و او را در کاخ “بعبده” پذیرا شود و آئین احترام کامل تشریفاتی را به جای آورد.
آیا اگر مارونی ها آن جلال و قدرت و جبروت گذشته را داشتند، رئیس جمهوری مسیحی لبنان حاضر می شد احمدی نژاد را به بیروت دعوت کند؟
درست است که پذیرائی چندان گرم نبود و پرزیدنت میشل سلیمان جز در مراسم رسمی و در حدی که پروتوکل ایجاب می کند، با احمدی نژاد خوش و بش نکرد – ولی آیا اگر قدرت داشت و از سوریه نمی ترسید و زیر فشار حکومت ایران قرار نمی گرفت، به فرستادن دعوت نامه دست می زد؟
و یا اگر مارونی های قدرت سیاسی داشتند و آقای خودشان بودند، یک شخصیت بارز مارونی چون میشل عون حاضر می شد از تبعید باز گردد و با حزب الله شیعه همکاری کند و به سوریه دست آشتی بدهد؟ همان میشل عونی که پیشتر به علت مخالفت با سوریه و حزب الله راهی غربت فرانسه شده بود؟
حتی سمیر جعجع، آن مسیحی مارونی که دشمن سوگند خورده حزب الله بود و می گویند هم او بود که آن دیپلمات های حکومت ایران را در پست بازرسی در نزدیکی بیروت دستگیر کرد و دستور تیرباران آن ها را داد، که بعدا جسدشان به چاله هایی انداخته شد که با بتون ریزی، پایه های یک ساختمان چند طبقه گردید – حالا همین فرد نیز با حزب الله لاف دوستی می زند و به ملاقات با احمدی نژاد می رود و با او دست می دهد.

این تقصیر و کوتاهی کشورهای غربی و دربار واتیکان است که مارونی های مسیحی به این حال و روز افتاده اند. سال هاست که در لبنان مسیحیان زیر فشار قرار دارند، مورد تهدید واقع می شوند و آزار می بینتد و به ناچار جلای وطن می کنند – ولی پاپ اعظم مهر سکوت بر لب زده و اعتراضی از او شنیده نشده است.
جهان اسلام به وضع مسلمانان تمامیت خواه در کشورهای غربی اعتراض می کند – ولی خود به سرکوب مسیحیان در لبنان و نوار غزه و دیگر اماکن می پردازد و دنیای مسیحیت مهر سکوت بر لب زده و واکنشی نشان نمی دهد.

آیا مردم لبنان با دست خویش می خواهند خودکشی کنند؟ و یا این ندانم کاری های دولت های میانه رو عرب و بی کفایتی ایالات متحده و اهمال کاری اروپاست که سرزمین لبنان را به آستانه این مصیبت کشانده است؟
تقصیر متوجه عربستان و اردن و مصر و دیگر کشورهای عرب است که اهل تسنن در لبنان را تنها گذاشتند – و در حالی که حکومت ایران در سه دهه اخیر بیش از یک میلیارد دلار در لبنان پول ریخته و سبیل و ریش نصرالله را چرب کرده و شکم سرکردگان حزب الله را چاق و پروار ساخته، پادشاه عربستان سعودی که خود را “خادم حرمین شریفین”، و یا به واژه ای دیگر “پاسدار اهل تسنن درجهان اسلاممی داند، کدام گام را برای حمایت از سنی های لبنان برداشته است؟ در پشتیبانی از اکثریت خاموش لبنان که همگی از حزب الله نفرت دارند و به حکومت اسلامی ایران لعنت می فرستند، چه اقدامی کرده  است؟

 

به عبارت دیگر سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری رژیم جمهوری اسلامی از جیب مردم محروم و فقر زده ایران در لبنان اگر چه به عنوان پارامتر مهم نفوذ جمهوری اسلامی در خاور میانه برای تحقق خلیفه گری هزار ساله اسلامی محسوب میگردد ولی بی توجهی کشور های میانه رو عرب به وضعیت مسلمانان سنی و نیز بی توجهی دربار واتیکان و کشور های غربی به مسیحیان لبنان کارت برنده را آزادانه در دست فناتیزم مذهبی ایران قرار داده است.

در راستای دخالت های تروریستی رژیم اسلامی در عراق و افغانستان و لبنان و دیگر کشور های جهان که برای زمینه سازی ظهور مهدی موعود و قبضه کردن قدرت شیعی در منطقه و جهان صورت میپذیرد لبنان با توجه به سرمایه گذاری ویژه یک میلیارد دلاری و تشکیل ارتش گوش بفرمان با موشکها و ادوات جنگی که از رژیم ایران دریافت کرده جهت باج گیریهای اتمی و به منصه ظهور رساندن خلیفه گری شیعی هزار ساله آینده از جامعه جهانی و شاخ کردن آن بر علیه اسرائیل بعنوان موقعیت استراتژیک مطرح است که هر گونه خدشه به گوشه قبای آن میتواند استراتژیکمان کل سرمایه گذاریهای رژیم اسلامی را چه در جهت ابقای خلیفه گری اسلامی در منطقه و چه در جهت راه گشائی های استراتژیک اتمی ببندد و کارت بازی را از دستان رژیم خارج کند البته موقعیت سوق الجشی لبنان و همسایگی آن با اسرائیل کل این پارامتر تروریستی را از سرمایه گذاری بر روی دیگر کشور ها اعم از عراق و افغانستان و غیرو مجزا و ویژه مینماید.

 

ب:

نشانه رفتن انگشت جامعه جهانی بطرف حزب الله لبنان بعنوان قاتل رفیق حریری اگر چه تضاد های جامعه لبنان را در بین گروه های داخلی آن اعم از مسحیان و سنی ها با شیعیان بصورت حاد در آینده در خواهد آورد و موقعیت شیعیان لبنان و حزب الله را بعنوان بخشی از نیروهای سیاسی نظامی رسمی در آن کشور تضعیف خواهد کرد و قدرت سیاسی را از دست آنان بعنوان گروه تروریستی خارج خواهد کرد، غیر مستقیم نیز بزرگترین ضربه استراتژیک را به سرمایه گزاریهای رژیم ایران در لبنان  خواهد زد.

 

پیام ورود احمدی نژاد به لبنان و سخنرانی در جنوب این کشور در جمع طرفداران حسن نصرالله

اگر چه باز در منطق خود باج گیری از جامعه جهانی و لشگر کشی نیروئی در سظح سیاست های شکننده جامعه لبنان بود، بصورت خیلی باز این پیام تهدید آمیز را به جامعه جهانی در پزتاب سمبلیک سنگ بطرف اسرائیل مطرح میکرد که اگر قاتل رفیق حریری حزب الله لبنان قلمداد گردد اسرائیل با یک تهدید نظامی روبرو خواهد شد.

رژیم اسلامی ایران در چنبره سیاست با ایران همچون آفریقای جنوبی زمان آپارتهاید رفتار کنید گرفتار آمده است و پیوستن روز افزون جامعه جهانی به سیاست های تحریم رژیم اسلامی و سعی رژیم علی خامنه ای برای فرار از این مخمصه اقتصادی تقاضا میکند که برای بقاء خود حزب الله لبنان را بعنوان بازوی نظامی اش  نه تنها توسط بالا ترین مقامات دولتی مورد حمایت قرار دهد که از آن برای به آشوب کشیدن و جنگ های آینده استفاده های لازم را بنماید.

پیام ورود احمدی نژاد به جنوب لبنان یک پیام جنگی است به جامعه جهانی و کشور اسرائیل

با این منطق که دولت احمدی نژاد و مقام ولایت حتی قدرت یک قدم عقب نشینی نه از مسائل اتمی و نه خاتمه دادن به تروریزم بین المللی و نه احترام به حقوق بشر را در سطح داخلی ندارد.

 

تاریخ ۲۳ اکتبر سال ۲۰۱۰

آدرس فن پیچ نوید اخگر در فیس بوک

http://www.facebook.com/pages/nwyd-akhgr-nwysndh-w-shar-mhrban/112855218729396?ref=ts

 

و آدرس سامانه اینترنتی نویسنده

 

http://www.nawidakhgar.com/