تفسیر سیاسی نوید اخگر ١٢ اکتبر ٢٠١٠

می گویند احمدی نژاد میخواهد به جنوب لبنان بیاید و از آنجا بطرف اسرائیل سنگ پرتاب کند سنگهائی که سمبلیک نشان از موشکهائی دارد که ساخت حکومت اسلامی است و همیشه به نام الله و محمد رسول الله و بنام صلح! و آزادی! بطرف کشور های مختلف نشانه رفته و پرتاب گشته است.
این پیام احمدی نژاد را جامعه جهانی با تصویری که از دخالت های رژیم علی خامنه ای در عراق و افغانستان و لبنان و دیگر نقاط دنیا دارد چگونه تعبیر میکند؟ در حالی که بعضی در وزارت خارجه کشور های غربی معتقد بودند که تضاد بین اعراب و اسرائیل تا حل نشود تضاد اتمی حکومت ترور اسلامی با جامعه جهانی پا بر جا میماند. به کلامی دیگر این دیپلمات ها با انداختن بار سنگین تروریسم اسلامی ایران بر دوش اسرائیل نه تنها ترور اسلامی را توجیه میکردند که با فشار آوردن بر اسرائیل دست احمدی نژاد ها را برای حمله بیشتر به ارکان دمکراسی منطقه باز میگذاشتند.
آگاهان سیاسی معتقدند پیام سنگها و یا موشکهای پرتابی توسط احمدی نژاد بطرف اسرائیل در سفرش به جنوب لبنان بطور عام پیام صریحی دارد به جامعه جهانی که قصد بر ملا کردن دست تروریستهای را دارد که در قتل رفیق حریری شرکت مستقیم داشته اند و بطور خاص پیامی است به جامعه جهانی که  بر روی گزینه نظامی تاکید میکند و راهی را جز برخورد نظامی با این رژیم قرون وسطائی در پیش رو نمی بیند.
کشور های پنچ بعلاوه یک بهر تحویل برای جلوگیری از دستیابی حکومت اسلامی به بمب اتم خواهان مذاکره با وی هستند این کشورها به ویژه نسبت به برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران، ابراز نگرانی کرده‌ و خواستار آن هستند که تهران از غنی‌سازی اورانیوم دست بکشد، خواسته‌ای که در همه قطعنامه‌های شورای امنیت  که علیه ایران به تصویب رسیده، انعکاس یافته است.

 ایران هم‌اکنون در تاسیسات نطنز اورانیوم را تا ۲۰ درصد غنی‌سازی می‌کند و میگوید از آنجا که آژانس از تحویل سوخت اتمی برای رآکتور تحقیقاتی تهران خودداری کرده است، برای تامین سوخت نیروگاه خود به غنی‌سازی تا سطح ۲۰ درصد مبادرت می‌کند علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران میگوید
«اگر آنها برای این گفت‌وگو آمادگی ندارند ما تولید سوخت را دنبال می‌کنیم و تا شهریور سال آینده سوختمان را برای رآکتور تهران تامین خواهیم کرد.» جامعه جهانی میگوید این رژیم ایران است که باید تلفن را بردارد و زمان مذاکره را تعین کند.

وزیر دارائی اسرائیل در دو سخنرانی در ایالات متحده خواستار آن گردید که تحریم های موثر تری در مورد ایران به اجرا گذاشته شود. او از جمله خواهان محاصره دریائی حکومت ایران شد. عاموس یادلین رئیس رکن اطلاعات ستاد ارتش اسرائیل نیز اخیرا فاش ساخت که جمهوری اسلامی ایران به کمک قدرت موشکی خود و از طریق موشک های میان بردی که در اختیار حزب الله لبنان گذاشته، هر نقطه ای از خاک اسرائیل را در تیررس خود گرفته است

آدمیرال مایکل مولن در جمع تعدادی از خبرنگاران در واشنگتن گفت، در مورد رژیم ایران من از مدتها قبل درباره پیامدهای منتظره و غیرمنتظره تهدید این رژیم و نیز دستیابی آنها به سلاح هسته ‌ای صحبت کرده ‌ام.
 
رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا افزود، ایران در بخشی از جهان واقع شده که خیلی با ثبات نیست و تداوم مسیر فعلی حکومت ایران که از نظر من تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ‌ای از سویی و ماجراجویی نظامی از سوی دیگر است، به یک برخورد مهم (نظامی) منجر خواهد شد که پیامدهای منتظره و غیرمنتظره این برخورد بسیار جدی است

رحیم مشائی  رئیس دفتر احمدی نژاد نیز اظهار عقیده کرده است که بعضی ها می گویند آمریکا می خواهد به ایران حمله کند، ‌زمانی امام فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. اما من امروز می‌گویم آمریکا هیچ غلطتکی نمی‌تواند بکند.
 
رئیس‌ دفتر احمدی نژاد با اشاره به تهدیدات اسرائیل نیز گفت، ما منتظر هستیم که اسرائیل خودش از نقشه کنار برود، اما اگر بخواهد می ‌تواند در عرض یک هفته از نقشه حذف شود.
مشایی در ادامه گفت، ما الان بالای سر ناوهای آمریکا هستیم، آنها را از بالا نگاه می کنیم، اما آمریکایی ‌ها نمی ‌فهمند و خبر ندارند رحیم مشائی توضیح نداد که آیا آقا امام زمان از آن بالا در  رصد کردن ناوهای امریکائی به آنها کمک میرساند یاخیر.

تضاد های حاد داخلی رژیم نظیر اعتصابات سراسری بازاریان و کسبه مختلف بر علیه طرح های چپاول گرانه رژیم اسلامی که در زیر فشار تحریم های جهانی و کاهش فروش نفت کم آورده است و برای طرح های نظامی تروریستی اش احتیاج مبرم به اخاذی های بی در و پیکر از مردم را دارد برای آحاد جامعهء ایران روشن است و اعتراضات و دستگیری ها و تهدید ها و بستن بازار ها گواهی کافی بر این مدعاست
جامعه جهانی میبایستی  با بستن تنگه هرمز و محاصره دریائی رژیم تروریستی علی خامنه ای و بستن شریانهای نفت و گاز و بنزین و اعمال تحریم های موثر به کمک مردمی برخیزد که
روزانه در مقابل این رژیم شیاد سینه به سینه میشوند. سیاست با ایران همچون آفریقای حنوبی زمان آپارتهاید رفتار کنید هر روز ملموس تر خود را به سیاست جامعه جهانی تحمیل میکند.

اگر چه در طی بیش از سه دهه مرتبا به جامعه جهانی و مخصوصا دولتمردان اروپائی گوشزد کرده ایم که درست است که توتالیتاریسم اسلامی در کنف مماشات ها و مذاکرات شما روزانه ما، و اعضای خانواده و عزیزان ما را میکشد و به خاک و خون میکشد و مایل است اسرائیل را از روی نقشه جهان حذف نماید ولی مماشات شما با این رژیم خونریز و پیگیری سیاست های پراگماتیسم اقتصادی شما با حاکمان ایران که از جیب مردم ایران و جامعه یهودی اسرائیل بیشترین بهای خود را پرداخت کرده، ترور را تا پشت درب اطاق های خواب شما نفوذ خواهد داد و آرامش را از چشمان شما  و عزیزانتان خواهد ربود. امروز کشور های اروپائی و منابع اطلاعاتی آنان صریحا اعلام میکنند که وضعیت بسیار وخیم است و ترور اسلامی هر آن امکان اتفاق افتادنش در سراسر اروپا توسط گروههای اسلامی میرود آیا هنوز هم جائی برای مذاکره با باج بگیران و تروریست های اعزامی علی خامنه ای و آقا امام زمان و اسلام عزیز وجود دارد؟ مرز حفاظت  از دست آورد های تمدن بشری و نشستن سر میز مذاکره با آدمکشان و تروریست های اسلامی توسط چه کسانی و یا توسط چه اقدامی و کدام کشور شکسته خواهد شد؟

نوید اخگر
سه شنبه  ۱۲ ماه اکتبر سال ۲۰۱۰ میلادی