گزارش شماره سه از اعتصاب غذای پناهندگان سیاسی در شهر کاسل آلمان!

در چه سیستم و نظامی است که غیر قانونیها  قانونی می شوند.امروز سوم اکتبر اعتصاب غذای جمعی از پناهندگان سیاسی  ایرانی چهارده همین روز خود را پشت سر گذراند ، امّا هنوز جواب قانع کننده ای از طرف اداره مهاجرت دولت آلمان به آنها داده نشده است. با وجود هوای  بارانی  و سرد این شهر بخصوص در شبها ،  این عزیزان با بدن های ضعیف  امّا با روحیه بسیار بالا همچنان به اعتصاب  غذای خود ادامه می دهند . هر چند که سلامتی آنان دارد به خطر جدی می افتد . عباس تدریس یکی از این عزیزان به من چنین گفت . قبولی حق ماست واین  را همه می دانند، چون در حق ما، حق کشی شده است . ما جز این حرکت (اعتصاب غذا) هیچ امکان دیگری  نداریم تا بدان متوصل شویم  و از حق خودمان دفاع کنیم ، به هر دری که زدیم  آنرا برویمان بستند . در نتیجه تنها راه ما  این حرکت و اعتراض است و آن را ادامه خواهیم داد .
البته پشتیبانی وسیع مردم آلمان وشهروندان کاسل و اطراف آن از این حرکت ، انرژی و قدرت فوق العاده ای را به این عزیزان داده است تا هر روز از روز پیش مصمم تر و قاطع تر روی خواسته های خود پا فشاری کنند .

از جمله دانشجویان این شهر، که حتی در نیمه شبها ودر ساعتهای مختلف به آنان سر می زنند. همچنین
جوانانی که از دیسکوها و کلوبهای شبانه بیرون می آیند، قبل از اینکه  راهی خانه هایشان شوند به چادر آنان سر می زنند و جویای سلامتی آنها خواهند شد. چون بسیاری از این جوانان نگران حال آنها هستند.
روزنامۀ هفتگی  آ ن آ  مخصوص شهر کاسل این اعتراض را  هر هفته بخوبی بازگو می کند. پیر زنی با عصایی در دست  لنگان لنگان  به چادر این دوستان مراجعه می کند و می گوید، من اساساً از خانه ام بیرون نمی آیم  امّا  اعتراض شماها  را از روز نامۀ هانا در خانه خودم خوانده ام  حال  به اینجا آمده ام تا  شما ها را ببینم ، من  می توانم چه کمکی به شماها بکنم.
در این رابطه بسیاری  از پیر زنان و پیر مردانی  که روی صندلیهای چرخدار راه می روند به چادر مراجعه کرده و پتیشن را امضا کرده اند.
در همین رابطه یک نفر به تلوزیون ، ها   ار  دی ،  که یکی از کانالهای مهم و پر بینندۀ آلمان است زنگ می زند و می گوید،  چرا شما خبر اعتصاب  و اعتراض پناهندگان ایرانی را  که دو هفته است اعتصاب غذا کرده اند و  دارند تلف می شوند از این کانال پخش نمی کنید. ولی ازدواج دو سرمایدار،  یا فلان  ماشین چند صد هزار یورویی که از کارخانه بیرون میآید،  ویا………….. بارها و بارها پخش می کنید ، امّا مسئله به این مهمی که جان عده ای  انسان به خطر افتاده است را گزارش نمی کنید .
 
از قول یکی از دوستان آقای کایزر شهردار شهر کاسل، روزانه صدها فاکس در رابطه با دفاع و اعلام پشتیبانی از این اعتصاب برای شهردار می آید .
حزب سوسیال مسیحی های آلمان ( س دی او )  حزب خانم مرکل، صدر اعظم آلمان،  بخش  شهر کاسل اعلام کرده است که خواسته هایتان را برای ما بفرستید ما هم از اعتراض شما دفاع خواهیم کرد .
در ضمن هیئت چند نفره ای از کارمندانی که در شهر کاسل و شهر های اطراف آن در رابطه با خارجیها  کار می کنند  تشکیل شده است تا پل ارتباطی ای در بین مسئولین اداره مهاجرت و اعتصابیون باشند تا زود تر به کار آنها رسیدگی شود.
با در خواست اعتصاب کنندگان روز دوشنبه ۴ اکتبر از طرف پلیس هفته دیگر اعتصاب غذا در همین محل تمدید شد.   
پشتیبانی مردم بسیار وسیع است  و همین همبستگی و پشتیبانی می تواند که خواسته های اعتصاب کنندگان را به مسئولین اداره مهاجرت تحمیل کند.
 راز موفقیت  هر حرکت و اعتراض انسانی برای بدست آوردن حق و حقوق انسانها پشتیبانی و اتحاد  و همبسگی مردم با هم است .
در گزارشات قبلی اشاره کرده ام که اصلی ترین  رکن این اعتصاب افشاگری در باره حکومت فاسد اسلامی ایران است. که باعث و بانی همۀ جنایتها ، خودکشیها ، اعتصابها و عذاب کشیها است . ازاعتصاب غذای ایرانیان در آتن ، در عراق ، در کل کشورهای اروپایی، در استرالیا ، برای دفاع از موجودیت خود بعنوان  انسانهایی که از جهنم اسلامی ایران فرار کرده اند ، تا هر ایرانی ای که در هر گوشه ای از این جهان پهناور هر بلایی سرش بیاید ،تا آنهایی که از لب مرزها با سفیر گلوله مرز بانان گشته می شوند  و آنهایی که  در کوهستانها یخ بستند یا ازگرسنگی جان دادند ، یا آنهایی که در رودخانه ها و در دریاها غرق شدند و می شوند .باعث و بانی آن رهبران و دست اندر کاران حکومت اسلامی ایران هستند و زندگی میلیونها انسان در گرو سر نگونی و نابودی این نظام ضد بشری است.این نظام کثیف باعث شده است که گرفتاری پشت گرفتاری  مثل زنجیر هرروزه حلقه جدیدی به گردن مردم اضافه می شود.
تنها راه چاره این اوضاع سرنگونی این حکومت است و اتحاد ما ضامن این  پیروزی  است. 
               محمدامین کمانگر .                   ۳ اکتبر ۲۰۱۰