بازداشت شدگان تجمع فعالین حقوق زن باید آزاد شوند!

مهرنوش موسوی

بنا به اخبار انتشار یافته از سوی فعالین حقوق زن در ایران، روز یکشنبه ۱۳ اسفند ماه دهها نفر از فعالان مرتبط با جنبش دفاع از حقوق برابر زن و مرد  که در مقابل دادگاه انقلاب در اعتراض به فشارهای غیرقانونی دیگر فعالان حقوق زن تجمع کرده بودند، خود بازداشت شدند.

به گفته یکی از حاضران در این تجمع، عده‌ای حدود چهل نفر از ساعت ۳۰/۸ صبح  این روز طبق فراخوان قبلی، کنار در ورودی دادگاه انقلاب در تقاطع خیابانهای معلم و شریعتی حضور پیدا کردند تا نسبت به روند غیر قانونی بازداشت، بازجویی و دادگاه فعالان جنبش حقوق زن در یک سال گذشته اعتراض کنند. این درحالی بود که افراد عادی نیز که برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی خود به دادگاه مراجعه می‌کردند نیز در همان حوالی حضور داشت.
در گزارشات آمده است که مامورین انتظامی وحشیانه به این تجمع حمله و زنان و مردان حاضر را مورد اهانت و تعرض قرار دادند. ماموران انتظامی سر ناهید جعفری را به در مینی بوس کوبیده‌اند که در نتیجه این ضرب و شتم، دندان‌های ناهید جعفری شکسته است و آنها حتی از بردن وی به اوژانس نیز امتناع می‌کنند.
 
 تعداد دستگیرشدگان به گفته یکی از اعضای شبکه وکلای داوطلب حدود ۴۰ نفر است.
 اسامی بازداشت‌شدگان چنین است:
نوشین احمدی خراسانی- پروین اردلان- ناهید کشاورز- محبوبه حسین زاده- محبوبه عباسقلی زاده- نیلوفر گلکار- پرستو دوکوهکی- مریم میرزا- مریم حسین خواه- ناهید جعفری- مینو مرتاضی- فاطمه گوارایی- شهلا انتصاری- سوسن طهماسبی- آزاده فرقانی- ژیلا بنی یعقوب- ناهید انتصاری-آسیه امینی- شادی صدر- ساقی لقایی- ساغر لقایی- الناز انصاری- سارا ایمانیان- جلوه جواهری- زارا امجدیان- زینب پیغمبرزاده – نسرین افضلی- مهناز محمدی- سمیه فرید- فریده انتصاری- رضوان -مقدم- سارا لقمانی، پروانه اسانلو
 ما خواهان آزادی فوری دستگیر شدگان این تجمع اعتراضی  هستیم. جمهوری اسلامی بدون دست زدن به چنین حملات وحشیانه، به اندازه کافی در نزد افکار عمومی دنیا و بویٍژه مردم ایران مورد نفرت و خشم هست، اوباش جمهوری اسلامی با تعرضات گسترده روزهای اخیر به فعالین حقوق زن در آستانه ۸ مارس، پرونده سیاه خودشان را سیاهتر و سنگینتر می کنند. تا همینجا این رژیم ضد زن میلیونها نفر شاکی خصوصی دارد. تا همین جا روز ۸ مارس، میدان رودررویی جنبش ما با جانیان اسلامی ضد زن بوده و هست. حملات روزهای اخیر نه فقط قلدری جانیان حاکم، بلکه وحشت آنها را از این رودررویی نیز به نمایش میگذارد. جنبش برابری طلبی، جنبش دفاع از آزادی زندانیان سیاسی باید برای آزاد کردن دستگیر شدگان بسیج شود.