میز کتاب امستردام و تبلیغ برای اعدام به یاد زندانیان سیاسی

در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۱ و ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۰  از طرف کمیته میز کتاب آمستردام به مناسبت بزرگداشت یاد زندانیان سیاسی مراسمی برگزار شد. این مراسم با شرکت نمایندگانی از: چریکهای فدایی خلق، سازمان فدائیان کمونیست، سازمان راه کارگر، گروه مسلمانان سوسیالیست و حزب توفان و حدود سی نفر از مردم برگزار شد. نمایندگان گروههای مختلف در روز اول به تشریح دیدگاههای خودشان پرداختند و در روز دوم گفتگوی آزاد برگزار شد. نشستن نمایندگان گروههای نامبرده در کنار یکدیگر و تبلیغ دیدگاههای متضادشان به نوعی تمرین دمکراسی بود اما وقتی که نماینده سازمان فدائیان کمونیست، از موضوع لغو اعدام دفاع کرد بدنبال آن نماینده حزب توفان ضمن دفاع از اجرای حکم اعدام در ادامه برای تقویت استدلال خود فاکت آورد که مارکس از عدم اجرای حکم اعدام توسط کمونارهای پاریس ناراضی بوده است! سخنران بعدی نماینده گروه مسلمانان سوسیالیست بود که قتل عام زندانیان سیاسی توسط رژیم جمهوری اسلامی در سال ۱۳۷۰ را مشابه کشتار ۷۲ تن یاران امام حسین در صحرای کربلا دانست و به عزاداری پرداخت!
در ترکیب سخنرانان، جای نماینده سازمان فدائیان اقلیت که قبلأ از اعضای میز کتاب بود خالی بود و به نظر می آید که بدنبال شرکت نماینده این سازمان در “پرژه شهرزاد نیوز” که بنابر اطلاعیه میز کتاب یک “پرژه امپریالیستی” است این سازمان از میز کتاب کنار گذاشته شده است. البته سازمان فدائیان کمونیست، عضو میز کتاب نیست و مهمان این برنامه بود.
جالب اینجاست که یک گروهی مانند کومله که تا آنجا که من شاهد بوده ام در هلند هواداران زیادی دارد و تمام گروههای خط سه سابق هیچکدام در آنجا حضور نداشتند و برای من دلیل آن مشخص نیست. تا آنجا که من می دانم در گذشته مسئولین میز کتاب که از هواداران “چریکهای فدایی خلق” هستند تنگنظرانه چون هیچکس بجز خودشان را قبول نداشتند و همه میراث انقلابیگری را فقط برای خودشان می خواستند، همه گروههای فعال در آنجا مانند “اتحادیه کمونیست ها” و افراد منفرد را فراری دادند و بعد از به بن بست رسیدن اکنون دست به دامان حزبی مانند “توفان” شده اند و یا به روضه های “گروه مسلمانان سوسیالیست” گوش می دهند!
جالب این بود که نماینده حزب توفان در راستای خط همیشگی اسرائیلی ستیزی خود مانند دولت جمهوری اسلامی هر چه فحش در توبره داشت نثار اسرائیل کرد و اسرائیل را حتا بدتر از دولت های قرون وسطایی عرب مانند عربستان و مصر دانست. و البته نماینده گروه “مسلمانان سوسیالیست” نیز نفرت ابدی خود را نثار دولت جمهوری اسلامی کرد گویی که اکر مثلأ به جای دولت جمهوری اسلامی یک دولت مانند حزب توفان در ایران قدرت را بدست بگیرد دیگر زندانیان سیاسی اعدام نخواهند شد و مانند شوروی سابق و چین کنونی “اردوگاه کار اجباری” (بخوان اردوگاه برده داری) ایجاد نخواهد شد و اعدام و شکنجه متوقف خواهد شد!
در این موضوع که رژیم جمهوری اسلامی دارای تمام خصائل ضد انسانی است هیچ شکی نیست اما آیا کسانی مانند حزب توفان که در حالیکه قصد ایجاد یک حکومت بدتر را دارند حق انتقاد به عملکردهای دولت جمهوری اسلامی را دارند و آیا گروههای دیگر نیز می توانند در کنار این گروه بنشینند بدون اینکه مواضع این حزب را نقد کنند؟ به علاوه دادن امکان به یک چنین افرادی تا سمپاشی کنند و افکار ضد انسانی در دفاع از اعدام و اردوگاه کار اجباری و زندان را تبلیغ کنند براستی بزرگداشت یاد قربانیان رژیم جمهوری اسلامی و اعد ام شدگان است؟ حزب توفان مدافع مطلق استالین و شوروی سابق است و در میز کتاب او یک جزوه از استالین در دفاع از تئوری ارتجاعی “حق تیین سرنوشت ملیتها” به چشم می خورد و همین استالین تمامی ملت چچن را که اسیر امپراتوری تزار بودن به جرم “درخواست حق تعیین سرنوشت” به سیبری تبعید کرد و مبارزه مردم چچن هنوز ادامه دارد.
http://rahaii.weebly.com/