استراق سمع فیس بوک وشبکه ها ی ا جتماعی توسط اوباما

اوباما میخواهده شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک را کنترل کند  و ارتباطات رمز دار وحفاظت شده  را کنترل و استراق سمع  کند

بن شوان،تاگس سایتونگ آلمان ، بیست ونهم سپتامبر دوهزا رو ده/ترجمه ن.هدایت  

اوباما چه میخواهد : او میخواهد در سال آ ینده قوانینی را بگذراند که هر شرکت خدمه دهنده اینترنتی و ارتباطاتی استفاده از دستگاه استراق سمع  برایش یک وظیفه شود.تمامی ارتباطاتی که تاکنون رمز دار  و  حفاظت میشده اند برای پلیس و سرویس های مخفی آشکار میشوند. این کنترل تمامی فرمهای ارتباطی را در برمیگیرد- هرچه که باشد ا ز شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ویا ارتباطات تلفنی  اینترنتی مانند اسکای پی .

در حال حاضر چگونه این ا ستراق سمع انجام میگیرد ؟

در حال  حاضر ارتباطات اینترنتی مظنونین میتواند استراق سمع شوند. در این رابطه همه چیز را کنترل میکنند ومیخوانند و میشنوند هرچه را که شخص مظنون انجام میدهد .که البته اگر شخص مورد ظن از ارتباطات رمز دار  وحفاظت شده استفاده نماید چنین کنترلی  استفاده ای برای استراق سمع دهندگان  ببار نمیاورد. اطلاعات کد دار میمانند.

چرا اوباما اکنون خواستار گوش های شنوایی پرقدرت میباشد؟

نیروهای امنیتی آمریکا مدتهاست که در جهت امکانات بیشتر میباشند که بتوانند آنچه را که به سختی میتوانند ا ستراق سمع کنند  بدست آورند وا جازه داشته باشند. از جمله علت های فعلی گسترش ترور و ترور در میدان تایمز نیویورک توسط یک پاکستانی -آمریکایی را بهانه کرده اند که در ماه مه میخواسته است صورت بگیرد. این شخص بایستی که از ارتباطات رمز دار  وحفاظت شده استفاده کرده باشد. البته منتقدین معتقد هستند که اوباما  میخواهد از این سیاست امنیتی برای موقعیت بهتر برای خود ا ستفاده کند .

از نظر تکنیکی چگونه صورت میگیرد ؟

عرضه کنندگان خدمات ارتباطی بایستی که یک خط ارتباطی باز برای ارتباطات رمز گذاری شده را چه متن نوشتاری باشد وچه صدا را یک خروجی بدهند – برای استفاده استراق سمعی . و با استفاده از همین خروجی است که دوائر امنیتی  وپلیس از آن استفاده میتوانند بنمایند. و کاربر از این استراق سمع آگاه نخواهد شد ومتوجه نمیشود.