حمله ویروسهای جنگی

وجود ویروس استاکسنت ثابت شد، تهدیدات جدید دست کم گرفته میشود 

پاول آننتون کروگر، زود دویچه سایتونگ آلمان، بیست وهشتم سپتامبر دوهزار وده،ترجمه ن. هدایت  

دولت ایران آشکارا اعتراف کرد : دهها هزار  کامپیوتر در تاسیسات صنعتی این کشور با ویروس استاکسنت آلوده شده اند. این را آمار گیران تولید کنندگان نرم افزارهای ضد ویروس حد س زده بودند. ایرانیها این را نیز اطلاع دادند که  تاسیسات اتمی بوشهر که این روزها باید بکار بیافتد نیز شامل این آلودگی میشود.اما از این نباید نتیجه گرفت که بوشهر هدف حمله بوده است . چنین نتیچه گیری زود هنگام میباشد.

تاکنون این تنها یک نظر وحد س است که این حمله هدفش برنامه اتمی ایران بوده است .این را حتی کارشناسان امنیتی ضد ویروس بطور مرتب تاکید میکنند که خود این تئوری را به گردش دراورده بودند. این گمان ها بر اساس سه پایه میباشد:بطور مشخصی کامپیوترهای آلوده شده بسیاری با ویروس استاکسنت در ایران جلب توجه کرده اند.ایرانیها با تاسیسات اتمی خود دچار مشگل تکنیکی  شدند  و از سیستم های هدایتی زیمنس استفاده  نمودند که مورد هدف حمله این ویروس بودند. ویروس پس میتواند علت مشگل زایی شده باشد. همزمانی باعث گمان این حدسها شده است ونه بیشتر.

یکبار گفته میشود  که این ویروس بایستی که  تاسیسات اتمی نطنز را فلج کرده باشد وبار دیگربیان میشودکه نیروگاه اتمی بوشهر هدف بوده است . به این میتوان نیز تاسیسات تکنیکی اورانیوم اصفهان را نیز اضافه کرد که مدتی است کار خود را بطور شک براندازی  متوقف کرده است وگویا به علت تعمیرات.

اما این ویروس -ا گر هم هدفی داشته است- هدفش فقط یک تاسیسات بوده است : این ویروس سیستم خاصی را مورد حمله قرار میدهد .آفرینندگان این ویروس دقیقا میدانسته اند که این سیستم چه اندازهای خوانشی را جمع آوری میکند وکنترل هدایتی این سیستم چگونه میباشد. این سیستم مانند اثر انگشت شناسایی شده است . کسی که  از این سیستم میخواسته است جاسوسی کند باید که کار جاسوسی سنگینی را انجام میداده است .

آیا یک کشور مانند آمریکا و یا اسرائیل ، این کار پیچیده را انجام داده اند  که در نیروگاه اتمی بوشهر خرابکاری نمایند، قابل تردید است.این تاسیسات برای تولید بمب اتمی از درجه اهمیت کمتری برخوردار است. علی رغم تمامی دشمنی این سوال وجود دارد که آیا یک سرویس مخفی غربی  امنیت یک نیروگاه اتمی را به خطر میاندازد. برعکس تاسیسات نطنز بارها مورد هدف خرابکاری بوده است .(البته باید به این حضرت گفت :زمانی که اسرائیل وآمریکا تهدید میکنند خود تاسیسات اتمی ایران را موردهدف قرار میدهند -حتی با بمب اتمی – دیگر چه ابایی دارند که بجای هواپیمای جنگی ، ویروس جنگی ارسال دارندویا مگر اسرائیل تاکنون تاسیسات اتمی عراق  و سوریه را موردتهاجم خود قرار نداده است ؟ویا آمریکا از بکارگیری بمب اتمی خودداری کرده است ویا از اورانیوم ضعیف غنی شده در جنگ ها از جمله عراق استفاده نمیکنند که برای عراقیها ونسلهای بعد ی وامروزی آنها دچار موتاسیون ژنی ومبتلا به هزاران بیماری ناعلاج شده اند؟-سوا ل مترجم)

 

این حتی دو اهمیت دارد : این نتیچه را میتوان گرفت که تهران دارای اجزا محدود برای ساخت سانتیریفیوژ دارد و همچنین نیز کمبود تجزیه مواد آخرین مانع ایران برای ساخت بمب اتمی  که باید  باید برآن غلبه نماید.

در هوای مه آلود  گمانه زنی های متفاوت مهمترین نتیچه گیری که  از نظرها  دور میشود : این ویروس برنامه ریزی شده که یک تاسیسات تکنیکی بزرگ را  مورد خرابکاری قرار دهد،  یک کیفیت جدید میباشد در مقایسه با ویروس های معمولی .وتاز مانی که این ویروس کشف شد یک حفاظت موثر ممکن نبوده است .این اولین حمله سایبریک بر تاسیسات تکنولژیک بوده است .فرهنگ امنیتی این کشورها ممکن است که استانداردهای کشورهای غربی را نداشته باشد، اما استاکس نت نشان داد که :هیچکس در مقابل جنگ الکترونیک درامنیت قرا ر ندا رد، همینطور آلمان در امنیت قرار ندارد.این مدتهاست که روشن است.اکنون وقت آن رسیده است که مصممانه عمل کنیم .