توطئه امریکا در یازده سپتامبر یک کار خود ساخته آمریکا ؟

واقعه تروریستی در آمریکا در یازده سپتامبر این روزها دوباره با سخنرانی احمدی نژاد در سازمان ملل وهمچنین موضعگیر دولت آمریکا ودیگر کشورهای اروپایی در این مورد به مساله روز تبدیل شده است. البته احمدی نژاد بطوری که میگویند “احمق ” و “احمقی نژاد ” هم حد اقل در این مورد که باعث جار وجنجال شود نیست او آگاهانه این بار موضوعی را پیش کشیده است که در بین عام مردم و رسانه ها وبین مردم آمریکا موضوع قابل توجه است. او بازرنگی دست روی نقطه حساسی گذاشته است که در بین مردم آمریکا یک بحثی است شک برانگیز که مانند جریان کندی ومرگ مشکوک او مطرح میباشد و حساسیت جامعه آمریکا را در بردارد . البته  این  تئوری جدیدی نیست که نگاهها را به سوی احمد ی نژاد بکشاند این تئوری از همان ابتدای فاجعه تروریستی وبلافاصله حمله دولت بوش  به افغانستان وعراق  توسط بسیاری از مردم جهان از جمله  در خود امریکا در  این توطئه هیئت حاکمه آمریکا ویا حد اقل بخشی از آن را در مساله یازده سپتامبر سهیم میبنیند. حتی در این مورد در سنای آمریکا یک کمیسیون تحقیق ایجاد شد در آمریکا ابتکارات مردمی و انجمن های بسیاری خواستار یک تحقیق مستقل میباشند واین نیز از سال دوهزار ودو خواسته شده است مثلا کمیته  فامیلی استرینگ کمیته خانواده قربانیان که در سنا ی آمریکا یک کمیته تحقیق را ایجاد کرد  . در این سالها نیز یک “روشن سازی”  که خواستار تحقیق در مورد شرکت دولت آمریکا در مورد یازده سپتامبر است شبکه قویتر ی در سراسر آمریکا شده است . رهبر آنها متخصصانی مانند کوین بارست ، میشائیل چسکوفسکی و آ. ک دیوندی ، دیوید ری گرفین ، کلی هانس ، جیم هافمن ، استیو  جونز ف میشائل روپرت میباشند. اینها کسانی هستند که بطور عمده این تز را در اینترنت گسترش میدهند همچنین با مدارک و فیلم آنرا توضیح میدهد.جنبش حقیقت یابی یازده سپتامبر در نیویورک با کنفرانسهای ملی ومنطقه ای و تظاهرات که در پنجمین سال گرد با تعداد هزا رو پاندصد شرکت کننده در نیویورک انجام گرفت که خواستار تحقیق جدید در باره این حادثه میباشند. وافراد سرشناس زیادی نیز از این مساله حمایت کردند ، از جمله کسانی که از حادثه  یازده سپتامبر زنده مانده اند ویا خانواده های قریبانیان .

مخالفین این تئوری دسیسه نیز خود را ا رگانیزه کردند که در اینترنت نیز به مقابله با جناح دیگر میپردازد.این تئوری دسیسه دولتی آمریکا وشرکت این دولت در حادثه یازده سپتامبر از سال دوهزار وسه در ارتباط با جنگ عراق واشغال این کشور شدیدتر شد. در حالیکه در ابتدا مردم این دروغ همکاری بین القدیر ه و صدام حسین را اکثرا پذیرفته بودند که از طرف دولت بوش ارائه میشد ، این تعداد بطور مرتب کاهش یافته است بطوریکه تنها شانزده درصد در سال دوهزار وشش در همه پرسی در آمریکا تئوری رسمی دولتی را قبول کرده  و اینکه بوش تمامی حقیقت را در مورد ضربه تروریستی یازده سپتامبر قبول کرده بودند و پنجاه وسه درصد معتقد میباشند که دولت آمریکا در مورد ضربه تروریستی یازده سپتامبر  پنهان کاری میکند و بیست وهشت درصد معتقد میباشند که دروغ میگوید.

بنا به یک گزارش اسکریپس هووارد دانشگاه اوهایو در دوم اوت سال دوهزار شش تنها سی وشش درصد از سوال شوندگان  شهروندان آمریکایی معتد هستند که یا دوائر دولتی آمریکا از این ترور حمایت کرده ویا برای جلوگیری از آن با نیت مشخص کاری انجام ندادند وباهدف نیز از این واقعه تروریستی  جلوگیری نکرده اند  که بتوانند یک دلیل برای جنگ داشته با شند و بتوانند که به نفت خاورمیانه دسترسی داشته باشند. شانزده درصد از سوال شوندگا ن در همه پرسی معتقد بودند که بطور مخفیانه مواد منفجره به ساختمان دوقلوی آورده شده است  . ودوازه درصد معتقد میبودند که پنتاگون یک موشک زده است .

اکثریت مردم آمریکا اکنون معتقد هسند که سیا از این ضربه تروریستی آگاهی قبلی داشته است. بعضی از سایتهای منتشر کننده تئوری دسیسه تعداد امار کاربرانشان سه برابر در سال دوهزار وشش شده اند یعنی سه برابر. مارک فنستر نویسنده کتاب

Conspiracy Theories: Secrecy and Power

میگوید این رشد شک وتردید در سال دوهزار وشش با شک وتردید در مورد جورج دبلیو بوش وصداقت او افزایش داشته است ، چرا که این دولت جنگ واشغال  را با  واقعه یازده سپتامبر توجیه میکرد که با یک بازبینی به شک وتردید دامن بیشتری میزد. بنا به یک تحقیق روز سنتر فور پابلیک اینتلجنت ، دولت بوش وچنی قبل از جنگ عراق نهصد وسی وپنج گزارش دروغ را آگاهانه منتشر کرده اند.

این آمار در مورد دست داشتن دولت آمریکا در واقعه تروریستی یازده سپتامبر در کشورهای دیگر اینگونه است : مثلا در آلمان در یک همه پرسی توسط روزنامه هفتگی سایت در ژوئن دوهزار وسه سی یک درصد از زیر سی ساله ها در آلمان امکان دست داشتن دولت  آمریکا در این واقعه تروریستی را سی یک درصد ممکن دانسته اند.

در یک همه پرسی توسط سازمان ورلد پابلیک اوپنیون . اورگ در پانزده ژوئیه تا سی ویکم آوت دوهزار وهشت که از شانزده هزار وشصت وسه نفر از هفده کشور انجام گرفت نشان داده که تنها نه کشور اهالی اشان اکثریت معتقد بودند که القدیر در پشت واقعه ترویستی یازده سپتامبر قرار دارد از جمله :کنیا  هتفاد وهفت درصد، نیجریه هفتاد یک درصد ، آلمان شصت وچهار درصد ، فرانسه شصت وسه درصد ، بریتانیا  پنجاه وشش درصد ، ایتالیا، پنجاه وشش درصد وبیست وسه درصد در آلمان ، سی وشش درصد در ترکیه وسی در صد در مکزیک ، بیست وهفت درصد از فلسطین ، پانزده درصد ایتالیا شرکت دولت آمریکا در واقعه یازده سپتامبر مسئول میدانند وبه عنوان عامل این واقعه . چهل وسه درصد در مصر ، سی ویک درصد در اردن و نوزده درصد از فلسطینی ها اسرائیل را عامل این واقعه تروریستی میدانند.

 

منابع آماری: عمدتا ازویکی پدیا بزبان آلمانی

فیس بوک

http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=1830768912&v=wall&ref=ts