اول مهرماه و تشدید مبارزه علیه جمهوری اسلامی

اول مهر بار دیگر دانشجویان دانشگاهها، معلمان و دانش آموزان مدارس سراسر کشور را دور هم جمع می کند. بازگشایی مدارس و دانشگاهها، میلیونها جوان عاصی از حکومت اسلامی را به همدیگر وصل می کند تا مبارزه خود علیه جمهوری اسلامی را تشدید کنند. برای حکومت اسلامی، تجمع، گرد همایی، سازمان و تشکل، دانشگاه، مدارس کارخانه و هر مکانی که مردم را دور هم جمع می کند ناقوسی برای فرا رسیدن پایان عمرش است. اول مهر ماه امسال نیز آغاز دورانی است که دانشجویان، دانش آموزان و معلمان را گرد هم می آورد تا بطور متحد و متشکل به مبارزه خود علیه خط فقر و مرگی که رژیم اسلامی ایجاد کرده است مجددا به میدان بیایند. از آغاز خیزش انقلابی مردم برای به زیر کشیدن حکومت اسلامی تا به امروز، فاکتورهای مهمی به نفع پیشبرد مبارزه فراهم شده است که زمینه تداوم حرکت قدرتمند و انقلابی ما مردم را صد چندان ضروری می سازد.
تنفر و انزجار عمومی مردم نسبت به کل نظام و سردمداران ریز و درشت حکومت اسلامی تمام جامعه را فرا گرفته است که به چیزی کمتر از سرنگونی رژیم اسلامی رضایت نمی دهند. علاوه بر این در همین مدت و به یمن حرکت انقلابی مردم در سطح بین المللی نیز این رژیم کاملا رسوا شده است. آشفتگی و به جان هم افتادن مهره ها و جناحهای مختلف رژیم در اثر مبارزات مردم حاد تر و شدید تر شده است. بالا رفتن سرسام آور قیمت مایحتاج زندگی مردم، شرایط بشدت مرگباری را برای کل جامعه بوجود آورده است که سوی دیگر آن دزدیهای کلان و همیشگی آیت اله های میلیاردر از دسترنج کارگران و هستی مردم است. این اوضاع برای هیچکسی قابل تحمل نیست.
آغاز سال تحصیلی جدید، میلیونها دانشجو، دانش آموز و معلم را گرد هم می آورد تا بعنوان بخش بسیار مهمی از جامعه و دست در دست هم  به مبارزه خود برای پایان دادن به این تباهی بحرکت درآیند. تحقق خواست و مطالبات دانشجویان، معلمان و دانش آموزان که از خواست و مطالبات کل جامعه جدا نیست، موضوع تلاش و حرکتهای یکدست در مدارس و دانشگاهها است. هم اکنون دانشجویان زیادی در زندانهای حکومت اسیر هستند، تعدای را به عناوین مختلف از دانشگاهها اخراج کرده اند. معلمان شریف و آزادیخواه تهدید به اخراج و زندان می شوند. خانواده های کارگری و اقشار زحمتکش جامعه نه تنها قدرت خرید مایحتاج اولیه زندگی خود را ندارند بلکه با عدم امکان فراهم نمودن نیازمندیهای تحصیلی برای فرزندانشان در این آغاز سال تحصیلی روبرو هستند. بی جواب ماندن کوهی از خواست و مطالبات کل جامعه که مستقیما به خواست و مطالبات دانشجویان و دانش آموزان و معلمان گره خورده، فلاکت بی حد و حصری را بر مردم تحمیل کرده است که باید با تمام توان برای رسیدن به همه آنها، متحدتر و قدرتمندتر از قبل کار کرد. هم اکنون هزینه آب، برق و گاز  به بیش از دوبرابر رسیده است. متحدانه و یکدست باید از پرداخت این هزینه های خانه خراب کن که به جیب مفتخوران حکومت اسلامی می رود خودداری کرد.
باید خواستار آزادی دانشجویان زندانی و همه زندانیان سیاسی شد. فقر بیداد میکند، چند برابر شدن قیمت مواد خوراکی، افزایش قیمت سوخت، دستمزدهای پرداخت نشده به کارگران که توان خرید نیاز زندگی و تامین نیازهای تحصیلی فرزندانشان را ندارند، مبارزه برای خواست تامین تمامی امکانات تحصیلی رایگان، جدائی مذهب از آموزش و پرورش و برچیدن دروس مذهبی از کتابهای درسی، پایان دادن به بگیر و ببند و تهدیدات، مبارزه علیه فقر و نداری، برچیدن جداسازیهای جنسیتی، بازگرداندن دانشجویان اخراجی به دانشگاهها، و بسیاری از خواست و مطالبات دیگر حق بی چون و چرای دانشجویان و دانش آموزان است که حاکمان اسلامی طی ۳۱ سال حکومت خود این مطالبات را لگد مال کرده اند. تجارب سالهای قبل بویژه  تجارب سال گذشته  در دانشگاهها و مدارس کشور، دستاوردهای زیادی را برای تشدید مبارزه و برای عقب راندن حکومت اسلامی در اختیار قرار داده است.جهنمی را که حکومت اسلامی برای مردم ساخته است ما را ملزم میسازد که برای خاتمه دادن به این سیه روزی به مبارزه خود برای رسیدن به همه این خواستها که خواست و مطالبات همه مردم است  قدرتمند تر از پیش به میدان بیائیم.
۲۲ سپتامبر ۲۰۱۰