آفتهای طنازان ، در ساعت ٢۵ !

خوانندگان گرامی دربرنامه این هفته خبرخیلی داریم ولی وقت کم داریم . بنابراین بدون هیچ معطلی برویم سراغ استاد بزرگ .
استاد بزرگ با تشکرازحضورشما دراین بخش تفسیرخبر . به دلیل کمبود وقت خیلی کوتاه بگید لطفا…
استاد بزرگ : چی رو کوتاه بگم ؟
مچری : هرسوال یا خبری که مطرح شد شما کوتاه تفسیرش کنید…..
استاد بزرگ : ای به چشم..عرعرعرررر رررر
خبراول اینکه چند وقت پیشا یه دکتری صحبت ازاتحاد و آلترناتیو وهمین چیزا کرد . بعد یه نفردادش رفت به هوا …که ای آقا شما میخواهید متحد و آلترناتیو بشید پس تکلیف تمامییت ارضی چی میشه !؟ استاد بزرگ نظرشما چیه ؟
استاد بزرگ : نظری ندارم . چون باید فرد معترض مشخص میکرد که تمامییت ارضی چی و کجا ؟ اگرمنظورش زمینه …باز باید مشخص میکرد که کدوم زمین ؟ زمین زراعی باباش…یا زمین روستای مادریش ….یا کره زمین …..؟ البته هرجوابی هم بدهد این خبرارزش ندارد . حیف وقت….! خبرویا پدیده هایی که مربوط به دوران قاجار و بوی ۱۰۰ سال پیش را بدهد ارزش خبری ندارد !
خبردوم اینکه مدتی پیش حاج خانم شیرین عبادی ، دررادیو فردا نطق کردند و نسبت به جان سکینه محمدی نشان دادند که حرف دارند شما چی میگی ؟
استاد بزرگ : والله این مادرشیرین همیشه حرف دارد و همیشه نگران است . ولی سکینه محمدی و زندانهای اسلامی و ……بهانه است . این حاجیه خانم همیشه نگران خودش است و اینکه کم محلی بشود و اینکه جایزه اش را دیگه کسی به چیزش هم حساب نکنه . بنابراین هراز گاهی میآید و یه قدقدی میکنه و میره برای خودش … کلا این یکی هم بی خیال !
خبری هم راجع به سیل پاکستان داشتیم که….
استاد بزرگ : سیل به عنوان یک فاجعه طبیعی که دیگه نیاز به تفسیرنداره . اون مشرف و بقیه مفت خورای دولتی سالم و خوب باشن . بقیه مردم هم دیگه باید واقع بین……!
خبربعدی اینکه اخیرا یه پدیده ایی به نام روزنامه نگارو طنز نویس حرفهایی زده که نیازبه تفسیر نداره ! ولی به نقد شما نیاز داره ….من تیتر حرفها و نظرات این پدیده رو برای شما میگم و بعد بقیه اش با شما .
آقای ابراهیم نبوی ازچهره های اصلاح طلبی که در دهه ۱۳۶۰ به شغل تواب سازی درکنار لاجوردی مشغول بود . در وزارت کشوردهه ۱۳۶۹ سمتهای مختلفی داشت . بعد از دوران خاتمی به جمع اصلاح طلبان رانده شده از حکومت پیوست و چنان سبزشد که روی ائمه اطهار رو کم کرد . بعد ازجدایی هم در خارج اول عاشق کمونیست کشی شد بعد اعلام کرد : من همیشه در رویاهایم بازگشت خاتمی را تجسم میکنم . واین روزها سخنگوی رسانه ایی شده به اسم ” رسا ” که خود رسانه میگوید مستقل است و خیلی خراط است و نبوی را از محاسبه چه باک است …..!
این رسانه سبزو سخنگوی آن نبوی ، اخیرا هم اعلام کرده است : مردم ایران دودمان پهلوی را ازیاد برده و از مجاهدین نفرت دارد وفقط باید منو قبول داشته باشن و…. اصلا چرا باید ازدهه خونین ۱۳۶۰ هی حرف زد و آن را زنده نگاه داشت . مردم براساس آن تاریخ زندگی نمیکنند . دهه خونین ۱۳۶۰ اصلا ربطی به مردم نداشت ….قراراست و باید اینطور باشد که هرگونه همکاری با جلادان در دهه ۱۳۶۰ نباید جدی گرفته شود . باید فقط یاد دوران طلائی خاتمی را زنده نگاه داشت …باید تاریخ را ازنو نوشت ….باید تاریخ را متوقف کرد…. باید….
جناب نبوی اگر میل شما بکشه میتونیم تاریخ رو به عقب تر از دوران خاتمی جونت هم ببریم . میخوای بریم به دوران امام راحل و موسوی و لاجوردی …یا که به عقبتر؟ مثلا دوران جد بزرگت کاشانی و یا بابای ” فرهیخته ت فضل الله نوری ” و یا عقبتر؟ مثلا دوران ناصرالدین شاه یا دوران رئیس شاسکولا محمد ابن عبدالله و یا اصلا برگردیم به انفجاراولیه و…. آهان ببخشید استاد بزرگ داشت فراموش میشد . خب استاد ، نظرشما چیه !؟
استاد بزرگ : راجع به چی ؟ طنز نویسی یا خبرنگاری یا عکس یادگاری با لاجوردی یا رسانه سبزبا بوی نبوی و امام راحل یا عشق کمونیست کشی یا نفرت از مجاهدین یا مهارت درنشان دادن جای دوست و دشمن وعجب لعبتیه این نبوی !
من فکر میکنم اولا نظردادن موضوعی طبیعی و آزادانه است . دوما اینکه مردم از مجاهدین یا دودمان پهلوی نفرت دارند را باید درآینده دید…..من این را یک نظرنمیبینم بلکه این حکم نبوی و رسانه سبز” رسا ” با مدیرمسئولی ولایت فقیه است . مگراینکه در جایی ثبت شده باشد که نبوی سخنگوی مردم ایران است . نبوی حداکثرسخنگوی رسانه سبز و رسانه سبزهم مسئول رسیدگی به تخم خودش است . شما سر جای خودتان ارام بگیرید و به اندازه ذهن اسلامی وسبز بیمارخودتان حرافی کنید .
مجاهدین و دودمان شاه بدند ویا هرعمل اشتباه و هرخبط دیگری ویا هرغلط دیگری….این موضوع درصلاحییت دودمان لاجوردی نیست که راجع به آن حکم بدهند . البته که معنی این حرف این نیست که کسی حق نظردادن ندارد . حتی یک جلاد میتواند حرف بزند یا نظربدهد ولی نظر دادن با حکم دادن فرق میکند .
آقای ابراهیم نبوی نظرخودت چیه ؟
لازمه بازم تکرار کنم ؟ به نظرمن قاتل ندا و سهراب و….با قاتلان هزاران نفردردهه ۱۳۶۰ یکی نیست و فرق میکنند جلادای دهه ۱۳۶۰ خیلی ” مثبت ” بودن . به نظرمن مردم درآن دوران زندگی نمیکنند …به نظرمن مردم اصلا به آن دوران کاری ندارند . مردم عکس من با لاجوردی و سرویسهای من به دوران طلائی امام را باید فراموش کنند وببخشند و باید این رسانه ” رسا ” را حلوا حلوا کنند تا درفرصتی مناسب وبه نام خاتمی و به یاد امام وبا احترام…. تاریخ را با چند ذرع  ملاحظه ، دست کاری کنیم . حداقل اگر نمیشود آن را به عقب برد یا هرکاری با اون کرد …..با توسل به ائمه اطهارو رسانه ” رسا ” کمی نعل وارونه بزنیم و حالشو ببریم و…..
مجری : ببخشید استاد نبوی . میشه  لطفا دوباره از اول شروع کنید و خودتون رو معرفی کنید ؟
ابراهیم نبوی : ای بابا ، آقای مجری گرفتی مارو ؟ قرار نبود ما رو اسکول کنی . قراره من همه دنیا رو اسکول کنم .
 من نبوی هستم . متخصص درتواب سازی ، همکار لاجوردی ، عاشق خاتمی و دوران طلائی امام راحل . یادمه دوران خاتمی خیلی با حال بودم . یه روز خامنه ایی به من پیام داد : تو که اینقدرخوبی ، چرا برای خود من نمینویسی ؟ و همون جا به فکرم زد که باید شانس خودمو امتحان کنم شاید ماست منم بگیره و یه شبه مثل خامنه ایی رهبر شدم . به همین خاطراول اصلاح طلب شدم و خارج کشوری . بعد سبز شدم و بعد سخنگوی رسانه سبزوبعد ……خمینی خوب بود….لاجوردی دوست بود….موسوی عالیه….خامنه ایی یه کم یده….کمونیستها واه واه واه……مجاهدین اه اه اه …..انقلاب و سرنگونی حکومت اسلامی یعنی فاجعه …..بقیه اپوزسیونی هم که سبز نیستن آخ آح آخ…..منم که به به به ، اصلاح طلب و سبزوخراط حرفه ایی …! کی به کیه ؟
 
عکس یادگاری ابراهیم نبوی با لاجوردی جلاد دردهه خونین ۱۳۶۰
 
اسماعیل هوشیار
۰۵٫ شهریور. ۱۳۸۹
ژنو
www.tipf.info